Side 2 af 9

Automatgear og brændstoføkonomi

: 18 okt 2014 15:11
af martin_b
Nå, det er en 1,8 TDCi motor i den C-max vi kigger på. Den har tilsyneladende ikke problemet.

Automatgear og brændstoføkonomi

: 18 okt 2014 15:15
af svsommer
martin_b skrev:Nå, det er en 1,8 TDCi motor i den C-max vi kigger på. Den har tilsyneladende ikke problemet.
ja så er problemet kun nu det er en ford men det er nok en anden snak :lol:
sorry

Automatgear og brændstoføkonomi

: 18 okt 2014 15:18
af martin_b
Ford betyder noget særligt for os, så det er ok ;)

Automatgear og brændstoføkonomi

: 18 okt 2014 16:21
af MichaelK
svsommer skrev: ja så er problemet kun nu det er en ford men det er nok en anden snak :lol:
sorry
Jeg har prøvet flere bilmærker, og Ford hører bestemt ikke til blandt de ringeste :twisted:
Det siger jeg, selvom jeg pt. kører Volvo. Jeg har haft Nissan Patrol, Ford Escort, VW Passat,
og nu Volvo V40. Passaten havde den bedst motor 1,9 TD, volvoen den bedste komfort, men
Ford var de sjoveste at kører i.

Med til billedet hører selvfølgelig også de forskellige årgange, for der er stor forskel på gamle
og nyerer biler. Passaten var fra 89, escorterne fra 86, 92, og 99. Volvoen er fra 2003, og derfor
markant bedre komfortmæssigt end de ældre biler jeg har haft.

Min pointe er såmænd bare, at Ford langt fra er det ringeste man kan få icon_cheesygrin.gif

Automatgear og brændstoføkonomi

: 18 okt 2014 16:27
af martin_b
Den gamle Mondeo 1.8 som er død, er simpelthen en fantastisk bil. Uovertruffen komfort, god motorkraft og masser af plads. Det var ganske vist "luksus-modellen" med alt i udstyr osv, så det trækker op. Nu har jeg lånt en gammel Fiesta fra min mekaniker, mens jeg finder ny bil, og den er også en fremragende bil. Tusind gange bedre end vores Chevrolet Spark.
Jeg er glad for Ford - også selvom de ruster lidt i skærmene osv - hvis man er over det, så går det fint :)

Automatgear og brændstoføkonomi

: 18 okt 2014 19:20
af Knaldperlen
Powershift er opgivet til samme forbrug som alm manuelt (da det jo i orincippet er en manuel gearkasse med lidt ekstra automatik).

Har selv powershift - det skifter fantastisk, men vær sikker på at det er serviceret korrekt med olieskift (vist for hver 75.000-100.000km) - ellers kan det blive dyyyyyrt

Automatgear og brændstoføkonomi

: 19 okt 2014 12:53
af triumph
en dobbeltkopling gearkasse har ikke øget brændstofforbrug, snarere tværtimod.
tilgændgæld er det afsindigt dyrt hvis det går i stykker, hvad f.eks wv´s har ry for

Automatgear og brændstoføkonomi

: 19 okt 2014 13:03
af svsommer
triumph skrev:en dobbeltkopling gearkasse har ikke øget brændstofforbrug, snarere tværtimod.
tilgændgæld er det afsindigt dyrt hvis det går i stykker, hvad f.eks wv´s har ry for
ja kassen er tung at arbejde med men jeg vil våge at påstå ved modereret kørsel ingen forskel

Automatgear og brændstoføkonomi

: 19 okt 2014 14:25
af Tom_AT
Få nu lige ro på med de 1.6 PSA Diesel. De kører fantastisk og og holder man sig til korrekt olie og service er der INTET at være bange for.
Langt størstedelen af dem der har haft problemer har været folk der har skiftet til billigere olie eller fået foretaget lidt for billiger service.

Hvad Ford Cmax'en angår. Den gamle 1.8 TDCI 115hk er ikke nogen fantastisk motor. Den arbejder ikke specielt godt ved lave omdrejninger og den støjer meget.
Min mor har haft en Focus med nævnte motor, hvilken jeg har kørt en del km i på ferie osv.

Det er mig bekendt en gammel motorkonstruktion Ford forsøgte at gøre lidt moderne med Commonrail indsprøjtning osv. Find en med 1.6 TDCI i stedet.

Automatgear og brændstoføkonomi

: 19 okt 2014 14:38
af Lintz
Tom_AT skrev:Få nu lige ro på med de 1.6 PSA Diesel. De kører fantastisk og og holder man sig til korrekt olie og service er der INTET at være bange for.
Langt størstedelen af dem der har haft problemer har været folk der har skiftet til billigere olie eller fået foretaget lidt for billiger service.

Hvad Ford Cmax'en angår. Den gamle 1.8 TDCI 115hk er ikke nogen fantastisk motor. Den arbejder ikke specielt godt ved lave omdrejninger og den støjer meget.
Min mor har haft en Focus med nævnte motor, hvilken jeg har kørt en del km i på ferie osv.

Det er mig bekendt en gammel motorkonstruktion Ford forsøgte at gøre lidt moderne med Commonrail indsprøjtning osv. Find en med 1.6 TDCI i stedet.
Nemli´- Tom.
Nok den mest imponerende diesel jeg til dato har haft.