Scotten lukket HELT ned for sommeren

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
pendec

Scotten lukket HELT ned for sommeren

Indlæg af pendec »

@lamborg
udover økonomisk aspekt, så er der jo også komforten hos mig, med en bio18 som ikke er super comfort siden 2005. Så meget gevinst er der heller ikke på en VP og især ikke når bio18 skal bruges til radiator varmen når vi alligevel ikke har 18g udenfor til at varme huset op med.

Brugeravatar
lamborg
Stoker XVII
Stoker XVII
12
Indlæg: 2672
Tilmeldt: 07 nov 2011 02:01
Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
Areal: 587kvm + 80kvm Kld
Brændsel: forskellige typer
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Dagligt forbrug: en hulen masse
Årligt forbrug: ca12-14 tons
Geografisk sted: Urup , Grindsted
Har takket: 271 gange
Blevet takket: 361 gange
Kontakt:

Scotten lukket HELT ned for sommeren

Indlæg af lamborg »

Det var nu ment som en lille formiddagsspøg :-)
Ved godt at der ikke er meget at sparre på VP hvis det igrunden ikke er dyre. Har selv en sådan strømsluger stående i kælderen og det kører kun til fester hvor jeg skal lave ekstra vand og de vrider sig i hænderne hos SE når den er igang :-)
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB
pendec

Scotten lukket HELT ned for sommeren

Indlæg af pendec »

:) og så blev det middagsspøg. når varmen ikke er inde, så må vi udenfor og lave noget.
triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
12
Indlæg: 5481
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Har takket: 406 gange
Blevet takket: 424 gange

Scotten lukket HELT ned for sommeren

Indlæg af triumph »

det er netop nu rumtermostater har sin værdi
calle

Scotten lukket HELT ned for sommeren

Indlæg af calle »

lamborg skrev:Fattigrøve................ Når man skal slukke for fyr så tidligt :-)... En en lille ide til få råd til at holde varmen er at konen sikkert kan få en tjans med lige at gøre rent i den lokale brugs det kan hun sagtens nå efter hun har lavet aftensmaden så kan der blive råd til de ekstra piller :-)
Calle du kan da bare installere elvarme i WC bræddet bare pas på du ikke pisser på det :-)
Hej Lamborg

Skal over og besøge knægten i Tokyo til november, og har i den forbindelse søgt forskellige ferielejligheder, idet vi skal rejse lidt rundt. Flere steder reklamerer de med varme i lokumsbrættet, så det er åbenbart ikke en ualmindelig ting derovre. Måske skulle man sætte sig ned, når det er :shock:

Venlig hilsen icon_cheesygrin.gif

calle

Scotten lukket HELT ned for sommeren

Indlæg af calle »

xkfc skrev:
Hej Calle.
Hvis du nu lærte at danse, så havde du råd til at købe lidt flere piller icon_cheesygrin.gif

Vi har fyret kørende hele året. Om sommeren er der kun åben for gulve i badeværelser og håndklædetørrer, og fyret starter og stopper efter vvb temperaturene, men det virker særdeles fint, alle badeværelser har lunt gulv for omkring 3kg piller i døgnet. Værst er det hvis vi har været hjemmefra nogle dage, for så bliver gulvene kolde.

Vi er dog ikke gået i sommer "mode" endnu, det er for tidligt i vores massive bygning, der triller stadigvæk 15kg igennem pr dag.

Kenneth
Hej Kenneth.

Rigtigt :great:

Når jeg bliver budt op til dans af min kone og gør min bedste, spørger hun hver gang, om jeg tror, at hun er en traktor :shock: Hvad tror du jeg svarer :roll:

Venlig hilsen
HeineJepsen
Stoker VI
Stoker VI
11
Indlæg: 207
Tilmeldt: 09 mar 2013 11:22
Mit fyr: Scotte 10kw Blackstar
Areal: 150
Brændsel: Barlinek eco
Fremviser gerne i postnummer: 8722
Dagligt forbrug: 15
Årligt forbrug: 3

Scotten lukket HELT ned for sommeren

Indlæg af HeineJepsen »

Så er stikket også trukket til scotten her for i sommer.

Nu skal solcellerne levere strøm til dypkogeren i vvb og gulvvarmen på badeværelset (så slipper man nemlig for bøvl med konen) icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif

Det er første år med pillebanditten og forbruget blev 2200 kg, fra oktober til nu og brændeovnen er stort set ikke blevet brugt. Det er fame i orden kunne ikke være mere tilfreds.
Scotte BS1016 10 kw, kompressorrens, Isokern skorsten med TS. Hus 150 m2 heraf 120 opvarmet med pillefyr, 70 m2 gulvvarme resten med radiatorer. 8 kw Znshine solceller på taget, med en Danfoss TLX 8 pro inverter efter. Morsø 2140 brændeovn.
Brugeravatar
Smut 25
Stoker XII
Stoker XII
16
Indlæg: 637
Tilmeldt: 02 jul 2007 18:24
Mit fyr: Scotte 10 kw blackstar 1016bs v7 styring
Areal: 178 dårlig isolering
Brændsel: 6 mm Barlinek..
Fremviser gerne i postnummer: 5450
Årligt forbrug: 7500kg
Geografisk sted: Roerslev Fyn
Blevet takket: 1 gang

Scotten lukket HELT ned for sommeren

Indlæg af Smut 25 »

Vores kører ur styring lige ind til det bliver koldt igen Bum....
Ginge
Stoker IV
Stoker IV
10
Indlæg: 102
Tilmeldt: 08 mar 2014 08:36
Mit fyr: BS1016 - 10kw
Areal: 168
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 8370
Blevet takket: 2 gange

Scotten lukket HELT ned for sommeren

Indlæg af Ginge »

Jeg kører "sommerdrift" med 4 starttider og så 3 timers drift - det passer lige. Men nu går konen på barsel, så mon ikke jeg skal gi den 2 starttider med 20min drift - hehe
Bruger pt 6-10kg piller på at holde vandet varmt samt hvis der skulle være brug for det i radiatorere
calle

Scotten lukket HELT ned for sommeren

Indlæg af calle »

Så går Scotten på sommerferie og skal først på arbejde igen til oktober :beach:

Venlig hilsen

Besvar