Begyndt og buldre

Spørgsmål vedr. MGM samt det tilbehør der laves til MGM pillefyret
sjensen
Stoker III
Stoker III
14
Indlæg: 98
Tilmeldt: 20 mar 2010 09:15
Mit fyr: MGM Comfort 15
Areal: 167
Brændsel: Ystadpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Årligt forbrug: 5.5
Geografisk sted: Slagelse

Begyndt og buldre

Indlæg af sjensen »

Hej jer med buldren i fyret. Har ikke haft problemet før jeg rensede brænderen inden i. Det var ikke hver gang / dag at den buldrede. Undersøgte så brænderen igen hvor jeg tog den helt ud rensede alle huller helt op, monteret den igen efter nogle dage hvor problemet stadig var der, skilte den ad igen og denne gang drejede jeg rensebundklappen ned så jeg kunne se op i brænderen nede fra. Kunne se at inder rør den med huller i ikke sad helt på plads ned i bunden, der er en lille forsænkning ned i bundflangen som den passer ned i. hvis den ikke gør dette kommer der falsk luft ind under brænderhovedet. Luften er så doven at den finder den nemmeste vej at komme igennem på uden modstand. så tjek det lige. bundklappen fås ned ved at dreje rigtig mange gange rundt på det lille sorte hjul er for enden af motor der drejer renseklappen. OBS rensede også lige bundklap samt undersiden den går op imod når den lukker. håber det virker for jer også.

Hilsen Sjensen

sjensen
Stoker III
Stoker III
14
Indlæg: 98
Tilmeldt: 20 mar 2010 09:15
Mit fyr: MGM Comfort 15
Areal: 167
Brændsel: Ystadpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Årligt forbrug: 5.5
Geografisk sted: Slagelse

Begyndt og buldre

Indlæg af sjensen »

Resultater på Buldren. Hej MGM ejere vil lige hører om der er kommet nogle resultater, eller der stadig er nogen der har problemer, hvis ikke hvad har hjulpet, har Karsten været forbi eller klarede i det selv, og hvordan. :roll:

Indlæg skrevet for at få fakta på hvad andre evt. kan gører. :great:

Hilsen Sjensen
sjensen
Stoker III
Stoker III
14
Indlæg: 98
Tilmeldt: 20 mar 2010 09:15
Mit fyr: MGM Comfort 15
Areal: 167
Brændsel: Ystadpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Årligt forbrug: 5.5
Geografisk sted: Slagelse

Begyndt og buldre

Indlæg af sjensen »

Mit fyr er begyndt at buldre meget. det kan komme i stor set alle områder både ved step op og ned. Har skiftet piller til nogle Ø 6 mm fra bilka.
Temperaturen på røg afgang er også meget højre. Har prøvet at afveje mængden af piller, tastet ny mængde ind. Hjalp ikke, skiftede så over til nogle gamle Ø 8 mm jeg havde stående, nu buldre den måske kun 1 til 2 gange på en dag, afvejning tilpasset, til 8 mm.
Ved snart ikke hvad jeg skal gøre ud over at få Karsten på besøg.
Ja blæser har jeg også prøvet at juster meget op i de 5 områder der er vist i display, inde i service. Havde i julen adskildt rensesystem og støvsuget asken væk der lå oven på røgrør renset.
har 2 paller tilbage af ø 6mm.
Så Karsten du er velkommen.
sjensen
Stoker III
Stoker III
14
Indlæg: 98
Tilmeldt: 20 mar 2010 09:15
Mit fyr: MGM Comfort 15
Areal: 167
Brændsel: Ystadpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Årligt forbrug: 5.5
Geografisk sted: Slagelse

Begyndt og buldre

Indlæg af sjensen »

Man kan kun sige at Karsten fra MGM er servicemindet, han ringede at han kom forbi havde lige klemt mig ind. Han var på vej hjem. :great: :P
Løsning på at den buldrede var de midterste Ø4 mm huller i brænderen blev renset op med et bor. Buldren kommer af at der er for lidt luft, til at brænde gasserne fra bålet rigtigt af. Derved begynder flammen at pulser. Da han nu var i huset justerede han lige fyrets forbrænding. og PID.

Som forhenværende servicemontør, for Kongskilde Maskinfabrik. ved jeg det også kan opstå på de varmekanoner, som landmændene brugte til deres korntørring. Hvis enten svivlen, sad forkert eller dyssen var dårlig eller pumpetrykket stod forkert, samt luftmængden kunne de lave samme nummer. Det er også næsten 30 år siden, så det lå langt nede i kuskeskuffen. :)
Ipsen
Stoker II
Stoker II
13
Indlæg: 33
Tilmeldt: 20 feb 2011 12:50
Mit fyr: MGM Comfort 15kw
Areal: 170
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6500
Årligt forbrug: 7,5

Re: Begyndt og buldre

Indlæg af Ipsen »

Hej!
Jeg har kun et problem med fyret og det er buldren ellers overhovedet ingen bøvl.
Den står i garagen men vil da gerne problemet til livs, så hvis Karsten kunne lave samme nummer med opboring af brænder, ville jeg værre meget taknemmelig!
Mvh
Anker

mgmone
Stoker XI
Stoker XI
11
Indlæg: 577
Tilmeldt: 06 aug 2012 08:54
Blevet takket: 61 gange

Re: Begyndt og buldre

Indlæg af mgmone »

Hej Anker
Hullerne bores ikke op de renses blot så de opnår deres oprindelige størrelse, indgår i års efter syn.
Hilsen Karsten
Hilsen Karsten
Tekniker hos MGM-pillefyr.dk
Bestyrer af biostoker.dk
Ipsen
Stoker II
Stoker II
13
Indlæg: 33
Tilmeldt: 20 feb 2011 12:50
Mit fyr: MGM Comfort 15kw
Areal: 170
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6500
Årligt forbrug: 7,5

Re: Begyndt og buldre

Indlæg af Ipsen »

OK, det kan jeg vel selv gøre?
mgmone
Stoker XI
Stoker XI
11
Indlæg: 577
Tilmeldt: 06 aug 2012 08:54
Blevet takket: 61 gange

Re: Begyndt og buldre

Indlæg af mgmone »

Ja uden problem
Hilsen Karsten
Tekniker hos MGM-pillefyr.dk
Bestyrer af biostoker.dk
Ipsen
Stoker II
Stoker II
13
Indlæg: 33
Tilmeldt: 20 feb 2011 12:50
Mit fyr: MGM Comfort 15kw
Areal: 170
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6500
Årligt forbrug: 7,5

Re: Begyndt og buldre

Indlæg af Ipsen »

Nu har jeg renset hullerne i brænderskålen, men desværre buldre den endnu. Ikke hele tiden, men den gør det. Er der en løsning?

Mvh
Anker
mgmone
Stoker XI
Stoker XI
11
Indlæg: 577
Tilmeldt: 06 aug 2012 08:54
Blevet takket: 61 gange

Re: Begyndt og buldre

Indlæg af mgmone »

Hej Anker
Du kan sætte den lidt op i luft 1-3 enheder i fan på mod 1 og mod 5, (forbrændingsdate side 2)
Hilsen Karsten
Hilsen Karsten
Tekniker hos MGM-pillefyr.dk
Bestyrer af biostoker.dk

Besvar