Side 2 af 3

Alarm ingen brændelse

: 24 sep 2013 07:42
af triumph
pille bruger skrev:
Det er så ikke den rigtige metode du her foreslår.
Stil skorstenstræk, eller i nye versioner min. drift effekt op, indtil der er en god flamme.
Det er nemmest at starte ud med en for stor værdi, og så regulere ned.
Starter man med en for lav værdi, går ilden ud før man får reguleret op.
Drifts området bør altid være min 10% og max 100% efter at man har indstillet, med mindre der er vægtige grunde til andet.
det var egentligt også det jeg mente, men nok ikke fik ordenligt formuleret :oops:

Alarm ingen brændelse

: 24 sep 2013 08:33
af pille bruger
triumph skrev:
det var egentligt også det jeg mente, men nok ikke fik ordenligt formuleret :oops:
:great:

Alarm ingen brændelse

: 25 sep 2013 06:41
af lnilni
lnilni skrev:
Lyder fornuftig men jeg prøvede at loade v10.029 inden jeg justerede min KW. Med V10.029 fik jeg ikke "alarm ingen brændelse" så noget er der sket i v10.032 ->

Jeg prøver dog lige at lave en ny afvejning.. :)
Ny afvejning= kun en afvigelse på 10g så der er sket noget med SW fra 10.029 til 10.032-45 men ok efter justering af min kw til 2,0kw kører fyret uden alarm, så jeg er en glad mand :)

Alarm ingen brændelse

: 25 sep 2013 06:53
af triumph
så skal du justere blæseren

Alarm ingen brændelse

: 25 sep 2013 12:58
af lnilni
triumph skrev:så skal du justere blæseren
Ja, men jeg syntes det er meget svært at justere flammen og samtidig ikke have røg op af skorsten.
Hvad er dine blæser settings??
Mine:
10% = 25
50% = 48
100% = 48

Da jeg justerede sidste gang, var flammen ok (50% = 36) men der komme røg op af skorsten (hvidligt, 3 meter hale), først ved 48% var der ingen røg (det samme ved 100%), gik jeg længere ned fik jeg blå/sort røg.

Mvh
LArs

Alarm ingen brændelse

: 25 sep 2013 13:30
af triumph
Er den hvide røg ikke bare vanddamp ?
blæseren skal ihvertfald ikke have samme tal i 50 og 100%
Jeg har en anden blæser end dig, så du kan ikke sammenligne med mine tal

Alarm ingen brændelse

: 25 sep 2013 14:06
af lamborg
Synes dine tal starter lige vel højt.
Prøv at tage lidt af bunden . De ca tal som NBE har fundet frem til hedder 19-27-35 og som regel ligger folk ikke så langt derfra men du skal gerne have en nogenlunde blød blæser kurve. Prøv at starte med de 19 . Kik på flammen og stil ned til den ryger (i kedlen ikke ovenud af skorsten)så hæv indtil den ikke ryger mere, og ikke noget med gnister der kommer ovenud :-) Når du har den lige på sømmet så gå op til 50 og går det samme osv. . Hvis du har for meget hvæs på så er det jo også derfor du har problemer med at pillerne bilver brændt for hurtigt at ved 10% og du må hæve min. og derved også forbrug. Kik på dine kedelsider og især toppen af kedlen. Er de sorte får den for lidt ilt og er de lysegrå eller hvide så køre du i overkanten. Kan du ramme en sådan grå til mørke grå er det godt men det vil svinge meget fordi trækket i skorsten svinger alt efter ude temp og vind.
Men jeg ved det er svært og at man er tilbøjelig til at give for meget .

Alarm ingen brændelse

: 25 sep 2013 14:10
af triumph
mig bekendt er den pågældende model lavet med 3 forskellige slags blæsere, så du skal nok ikke tage tallende for alvorligt

Alarm ingen brændelse

: 25 sep 2013 14:29
af lamborg
jo det er rigtigt men med mindre det er en enkelt model som vist ikke bruges mere så ligger alle blæser tal lavere fra start lige gyldigt hvilken blæser du har .
http://www.nbe.dk/files/manager/vejledn ... 2097mm.pdf
Husk lige at læse det nederste at er det en semirens skal tallene hæves med omkring 20% og derved passer de tal de foreslå i v10 manualen meget godt :-)

Alarm ingen brændelse

: 25 sep 2013 14:37
af triumph
hmm. der står 12-16-20
(+ 20% = 14,4 - 19,2 - 24)
Det er da milevidt fra det som i nævner.... :?