Du skulle nok starte med at finde ud hvorfor den er brændt tilbage.
"Nogen" har haft problemer med den interne snegl ikke vil trække ordenligt pga defekt kondensator.
der har også været enkelte tilfælde af defekt gear eller motor (tror jeg nok)
triumph skrev:Du skulle nok starte med at finde ud hvorfor den er brændt tilbage.
"Nogen" har haft problemer med den interne snegl ikke vil trække ordenligt pga defekt kondensator.
der har også været enkelte tilfælde af defekt gear eller motor (tror jeg nok)
Er lysføleren ikke også smeltet ?
Fyret er omkring 2 mdr gammelt så jeg tror ikke det er en defekt.
Snarere enten en klump smulder, ikke at mine piller smulder ret meget.
Eller også pga. den hårde blæst, jeg kører lige en børste gennem skorstenen og stiller måske lidt på trækstabilisatoren.
Jeg havde lysføleren ude og den var lidt smeltet men den kunne gå op på 99 lux med en lommelygte på så jeg satser på den virker, men jeg har sådan en ekstra hvis det er.
--
Christian.....
Nu med Scotte 16 kW på BS20 semi:-)
det er altså ikke normalt at der sker tilbagebrand, uden der er en defekt på anlæg.
Og en klump smuld skal ikke kunne stoppe snegl. Det skal der altså søm eller skuer til for at gøre.
Det ville jo være irreterende at opleve at det er sket igen i nat
Senest rettet af triumph 18 mar 2013 09:30, rettet i alt 1 gang.
triumph skrev:det er altså ikke normalt at der sker tilbagebrand, uden der er en defekt på anlæg.
Og en klump smuld skal ikke kunne stoppe snegl. Det skal der altså søm eller skuer til for at gøre.
Jeg forstår heller ikke at trådstarter er så cool i forhold til en smeltet slange. Det er immervæk sidste foranstaltning før brand! Find dog årsagen!
Jeg oplevede stop pga. for høj skakt temperatur på anden dagen fyret kørte,- efter opsætning,- min konklusion på årsagen blev til at det var fordi at semirens ikke var sat til at køre endnu,- og derved i kombination, dengang med for lav blæserhastighed,- ikke kunne komme af med varmen hurtigt nok. PS: Slangen skete der ikke noget med.
Siden ingen problemer.
Så derfor tænker lidt om semirens kører 10 min én gang i døgnet og om blæsertallene er som de skal være. - blot min erfaring med lign. situation.
der burde i min verden ikke kunne komme tilbagebrand hvis den interne snegl køre, ihvertfand kun i den minimale mængde smuld der ligger i huset, ug det burde vel ikke kunne smelte slange ?
holberg19 skrev:
Jeg forstår heller ikke at trådstarter er så cool i forhold til en smeltet slange. Det er immervæk sidste foranstaltning før brand! Find dog årsagen!
Jeg er bestemt ikke cool med det men bliver nødt til at få gang i det igen for at observere det.
Så kan jeg holde øje med det hele, jeg er hjemme hele dagen.
Jeg benyttede nedetiden til en større rensning og semirens ribberne var ret fyldte med aske og de er nu renset så der er bedre gennemgang.
Den kører hver dag.
Blæsertallene er ok, de er i hvert fald ikke for lave.
Jeg sætter nok også grænsen for stop ved for høj skakt ned.
--
Christian.....
Nu med Scotte 16 kW på BS20 semi:-)
triumph skrev:der burde i min verden ikke kunne komme tilbagebrand hvis den interne snegl køre, ihvertfand kun i den minimale mængde smuld der ligger i huset, ug det burde vel ikke kunne smelte slange ?
Det er så også derfor jeg tror at den kraftige blæst har haft indflydelse.
Trækstabilisatoren er sat lidt mere følsom og skorstenen er renset.
--
Christian.....
Nu med Scotte 16 kW på BS20 semi:-)