Æh.... Der står da vist rockerfeller på ryggen af dig så Calle Grus i tømmerhandlen??? Så bliver det da hvis ikke meget dyrere.....calle skrev:Det skal kun være en enakslet, da jeg håndmanøvrerer en del med den i indkørslen.
Har du kørt brænde på din Havmand, og hvad siger sidefjeldene til, at man smider en stamme op at hvile på dem, før den bliver tippet ned i traileren med et brag
Jo Bigfoot, jeg kører indimellem lidt grus hjem til fruen. Hun bruger det, når hun potter krydderurter og udplanter lavendler. Naturligvis bliver der ikke fyldt mere på traileren end tilladt. Med de priser man betaler for grus i tømmerhandelen kan man nok begrænse sig
Venlig hilsen
Fritidstrailer
-
- Stoker XVIII
- 14
- Indlæg: 4479
- Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
- Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
- Areal: 200kvm+ 60kvm
- Brændsel: Træpiller
- Fremviser gerne i postnummer: 8830
- Dagligt forbrug: 30,8
- Årligt forbrug: 6 tons
- Geografisk sted: 8830 Tjele
- Har takket: 22 gange
- Blevet takket: 12 gange
Fritidstrailer
-
- Stoker XVIII
- 14
- Indlæg: 4479
- Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
- Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
- Areal: 200kvm+ 60kvm
- Brændsel: Træpiller
- Fremviser gerne i postnummer: 8830
- Dagligt forbrug: 30,8
- Årligt forbrug: 6 tons
- Geografisk sted: 8830 Tjele
- Har takket: 22 gange
- Blevet takket: 12 gange
Fritidstrailer
Hmm selv om jeg ka købe til medarbejder priser, så har jeg stadig ikke råd til det...
- Havmand
- Stoker XVI
- 14
- Indlæg: 2315
- Tilmeldt: 17 mar 2010 21:08
- Mit fyr: Atmos DC25 samt Scotte v.10 comfort 10KW
- Areal: 190
- Brændsel: Blandet træ og piller
- Fremviser gerne i postnummer: 4700
- Dagligt forbrug: 30 kg
- Geografisk sted: Næstved, Sydsjælland
- Blevet takket: 2 gange
Fritidstrailer
En 2 akslet er nu heller ikke så tosset at manøvrere med - Dog er det en lidt anden teknik der skal til - Personligt kan jeg godt lide at det ikke er nødvendigt at have støttehjulet slået ned, for at den skal holde pænt.calle skrev:Det skal kun være en enakslet, da jeg håndmanøvrerer en del med den i indkørslen.
- Men dit argument for at det skal være en 1-akslet, er
1 - Jeg hviler ALDRIG noget på mine fjelde - Kører jeg med gods der er større end det kan ligge i ladet, bliver fjeldene taget af.calle skrev:Har du kørt brænde på din Havmand, og hvad siger sidefjeldene til, at man smider en stamme op at hvile på dem, før den bliver tippet ned i traileren med et brag
2 - Jeg smider ALDRIG noget ned i traileren med et brag.
- Så hvordan de har det med en sådanne behandling, ved jeg ikke
Grus køber man på havnen - Jeg får fyldt min trailer med sand / grus eller støbemix for 140,- (1-akslet koster 70)calle skrev:Med de priser man betaler for grus i tømmerhandelen kan man nok begrænse sig
Når grusmanden kommer med gravemaskinen, får han altid lov til at køre retur og tømme skovlen i bunken - Jeg har det fint med en meter på traileren
-
- Stoker XVIII
- 14
- Indlæg: 4113
- Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
- Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
- Areal: 182
- Brændsel: Piller, Flis og brænde
- Fremviser gerne i postnummer: 8830
- Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
- Har takket: 2 gange
- Blevet takket: 47 gange
Fritidstrailer
Negativ HavmandHavmand skrev:
En 2 akslet er nu heller ikke så tosset at manøvrere med - Dog er det en lidt anden teknik der skal til - Personligt kan jeg godt lide at det ikke er nødvendigt at have støttehjulet slået ned, for at den skal holde pænt.
- Men dit argument for at det skal være en 1-akslet, er
1 - Jeg hviler ALDRIG noget på mine fjelde - Kører jeg med gods der er større end det kan ligge i ladet, bliver fjeldene taget af.
2 - Jeg smider ALDRIG noget ned i traileren med et brag.
- Så hvordan de har det med en sådanne behandling, ved jeg ikke
Grus køber man på havnen - Jeg får fyldt min trailer med sand / grus eller støbemix for 140,- (1-akslet koster 70)
Når grusmanden kommer med gravemaskinen, får han altid lov til at køre retur og tømme skovlen i bunken - Jeg har det fint med en meter på traileren
Grus og sand købes i grusgraven
- Havmand
- Stoker XVI
- 14
- Indlæg: 2315
- Tilmeldt: 17 mar 2010 21:08
- Mit fyr: Atmos DC25 samt Scotte v.10 comfort 10KW
- Areal: 190
- Brændsel: Blandet træ og piller
- Fremviser gerne i postnummer: 4700
- Dagligt forbrug: 30 kg
- Geografisk sted: Næstved, Sydsjælland
- Blevet takket: 2 gange
Fritidstrailer
Det var også en mulighed - Det andet er bare nemmere for mig - har 2 km.... Og så mange grusgrave er der ikke her på kongeøenTom_AT skrev:Negativ Havmand Grus og sand købes i grusgraven
-
- Stoker III
- 11
- Indlæg: 87
- Tilmeldt: 11 dec 2012 23:28
- Mit fyr: Tasso MS20 /Orlan /BS1016/Sol
- Areal: 230
- Brændsel: Biomasse og sol
- Fremviser gerne i postnummer: 7620
- Dagligt forbrug: Godt 25 kg
- Årligt forbrug: 2014: 2,5 ts
- Geografisk sted: 5 km. syd for 7620
- Blevet takket: 2 gange
Fritidstrailer
En opfordring fra mig vil være, at kigge på en Camplet trailer!
Skulle, for år tilbage, bruge en husmandstrailer, til omkring de dkr 5000,-. 750 kgs. Og valgte i første omgang en Variant. Og jeg synes den skuffede fælt! Blød og "gummi-agtig" undervogn og "ramme". 600 kg på, og hjulene kippede indad og kørte nærmest imod inderskærmene.
Heldigvis fik jeg den hurtigt solgt, og købte i stedet en 750 kgs Camplet, uden bremser, model 220.
God, bred og lang kasse. En MEGET stivere ramme end "de andre", da Campletten har en G-profil og ikke kun en C-profil. Og så har den en meget fastere aksel. Rent faktisk læssede jeg engang sand på Campletten, og sammenlignede under læsningen, akslen med den Variant jeg havde haft. Men Camplette fik slet ikke samme indadvendte hjulstilling. Faktisk satte akslen sig ikke ret meget.
Da jeg havde læsset en del, valgte jeg at trille hjemad, og vel hjemme, målte og vejede jeg sandet. Jeg havde læsset næsten 1100 kg på den , men akslen sank kun ca 3,5 under denne store vægt.
Så giv Campletten en chance hvis det er en trailer i dén størrelse.
I dag har jeg en 1300 kgs én-akslet, bremset, Ansseems. Men det er af andre årsager.
Skulle, for år tilbage, bruge en husmandstrailer, til omkring de dkr 5000,-. 750 kgs. Og valgte i første omgang en Variant. Og jeg synes den skuffede fælt! Blød og "gummi-agtig" undervogn og "ramme". 600 kg på, og hjulene kippede indad og kørte nærmest imod inderskærmene.
Heldigvis fik jeg den hurtigt solgt, og købte i stedet en 750 kgs Camplet, uden bremser, model 220.
God, bred og lang kasse. En MEGET stivere ramme end "de andre", da Campletten har en G-profil og ikke kun en C-profil. Og så har den en meget fastere aksel. Rent faktisk læssede jeg engang sand på Campletten, og sammenlignede under læsningen, akslen med den Variant jeg havde haft. Men Camplette fik slet ikke samme indadvendte hjulstilling. Faktisk satte akslen sig ikke ret meget.
Da jeg havde læsset en del, valgte jeg at trille hjemad, og vel hjemme, målte og vejede jeg sandet. Jeg havde læsset næsten 1100 kg på den , men akslen sank kun ca 3,5 under denne store vægt.
Så giv Campletten en chance hvis det er en trailer i dén størrelse.
I dag har jeg en 1300 kgs én-akslet, bremset, Ansseems. Men det er af andre årsager.
Solceller: 24 x 255 w. sort znshine, 2 x sma 3000TL21.
Vacuum-solfangere, 2x30 rør. 500 ltr.
Begge dele på 45° gr. tag, syd - 3°.
Fastbrændselsfyr (Orlan 18kW). Pillefyr. (BS 16kW) v. 7.0515 installeret.
http://www.stokercloud.dk/dev/stuhr.html. Fyrrum under opbygning. Og jeg beholder mit oliefyr!
Vacuum-solfangere, 2x30 rør. 500 ltr.
Begge dele på 45° gr. tag, syd - 3°.
Fastbrændselsfyr (Orlan 18kW). Pillefyr. (BS 16kW) v. 7.0515 installeret.
http://www.stokercloud.dk/dev/stuhr.html. Fyrrum under opbygning. Og jeg beholder mit oliefyr!
Fritidstrailer
Enden på det blev, at Varianten blev repareret. Forhandleren syntes traileren var pæn i forhold til alderen, men ville ikke give noget for den. Han anbefalede mig derfor at få den repareret. Pris 900,- incl. arbejdsløn og moms, men nu kører den også som ny.
Ja højt at flyve ...................
Venlig hilsen
Ja højt at flyve ...................
Venlig hilsen