Side 2 af 6

Re: Røgtemp. MH 4.0

: 09 mar 2011 17:33
af thy
thy » 09 Mar 2011, 17:28 skrev:
det er faktisk sådan det skal virke... og for at gå skridtet vidre og køre på den måde når det bliver koldere igen hæver du set punkt 5 grader,så er der som du selv foreslår muelig at kunne køre både høj og lav, som den bør gøre, også når det er helt koldt...

der er stadig mugelig at give mere efekt på høj hvis det skulle komme til at knibe...

den lave kan også sænkes når det bliver varmere,det giver så en lavere røgtemp til den tid... pt tror jeg det må passe ok :great:
det bliver nu spændene at høre hvad dit forbrug bliver....umidelbart havde du meget høj blæs på lav :great:

Re: Røgtemp. MH 4.0

: 10 mar 2011 07:22
af Lehmann
Det kører rigtig godt jeg hæver bare set temp. en smule. Forbrændingen er også ren og det bedste er at jeg nu slipper for at rense fyret hver anden dag, der bliver jo slet ikke blæst noget aske op i rørene ved den lave ydelse. icon_cheesygrin.gif

Hmm man skal nok ikke tænke så meget over at det har taget 10 ar lære sit fyr at kende :roll:
Man skal nok SLET ikke tænke over hvor mange piller jeg har blæst ud gennem skorstenen. :shock:


det bliver nu spændene at høre hvad dit forbrug bliver....umidelbart havde du meget høj blæs på lav

Ja og du skal næsten vide hvorfor. Det hænger sammen med en lommefilosofisk betragtning der går på at jo højere røgtemp. man kan få med et givent antal piller, jo bedre må forbrændingen være :oops:
Derfor al det blæs :?
så deeet icon_cheesygrin.gif

Tak Thy :great:

Re: Røgtemp. MH 4.0

: 10 mar 2011 07:31
af thy
det bliver nu spændene at høre hvad dit forbrug bliver....umidelbart havde du meget høj blæs på lav

Ja og du skal næsten vide hvorfor. Det hænger sammen med en lommefilosofisk betragtning der går på at jo højere røgtemp. man kan få med et givent antal piller, jo bedre må forbrændingen være :oops:
Derfor al det blæs :?
så deeet icon_cheesygrin.gif

ja har man først fået en ide/mening om hvordan det skal være så... ændrer man jo ikke noget man entelig tror er bedst..

men økonomisk skal der kun lige være den blæs der skal til... og røgtemp skal være så lavt som anlæget kan køre med uden af få problemer med for lavt røgtemp ved baxien vildet sige ca 100grader mindst 1 gang per 1/2time elers tror fyret det er gået ud..

Re: Røgtemp. MH 4.0

: 10 mar 2011 07:52
af Lehmann
Ja det kan jeg allerede se nu.
Mit gamle pilleforbrug ved nuværende vejr, er 600 ltr. på 60 timer.
I december var det 600 ltr. på 48 timer.
(Så skal man trække det fra som ligger op af siderne i tanken)

Nu renser jeg fyret i eftermiddag og fylder det helt op så må vi se hvor længe det rækker.

Re: Røgtemp. MH 4.0

: 10 mar 2011 10:59
af Bigfoot
man skal også passe på med at få for meget luft på sine indstillinger.... Det har jeg erfaret, at for meget ilt faktisk kan blæse ilden næsten ud, og dermed køle sin røggastemp istedet... :oops:

Lytter man til Thy, så oplever man pludselig sin baxi fra helt andre sider.... :great:

Re: Røgtemp. MH 4.0

: 10 mar 2011 15:20
af Lehmann
Jeg læste også et sted at hvis der var skorpe på asken fik den for meget ilt. Det passer fint med hvad jeg har oplevet.

Men nu tror jeg alligevel at blandingen er blevet for fed, indersiden af den øverste låge er nu helt sort og forsiden af kedlen har skiftet farve fra gråhvid til koksgrå, den er ikke ulden, har bare skiftet farve.

Skal vi gøre noget her Thy ?

Re: Røgtemp. MH 4.0

: 10 mar 2011 15:34
af thy
giv den et par dage til...

koksgrå er ok...

sort hmm pausefyrer den?

Re: Røgtemp. MH 4.0

: 10 mar 2011 16:19
af Lehmann
Nej slet ikke. men lad os nu se vi må hellere gøre som du siger.

Re: Røgtemp. MH 4.0

: 10 mar 2011 17:14
af Lehmann
Jeg har lige fortaget lidt målinger.
Fyret kører 6 minutter på høj ydelse derefter 7 minutter på lav ydelse osv. (ingen pausefyring. Set står på 77)
Fremløb svinger mellem 71 og 74 grader. returen er nogenlude konstant på 57 grader, hvilket fortæller mig at der er et pænt forbrug ellers ville den ligge på 60-62 grader..
Det skyldes nok blæsten i dag.

Re: Røgtemp. MH 4.0

: 10 mar 2011 17:19
af thy
Lehmann » 10 Mar 2011, 16:19 skrev:Nej slet ikke. men lad os nu se vi må hellere gøre som du siger.
vil gerne turbolatorenderne kunne blive koksgrå/lysegrå :great:

det lyder faktisk helt ok...

ps det er spændene når man først får færten af man faktisk kan få det til at spille :great: