Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Staldcat Vs. traktor

Her kan du få hjælp til Bil, MC og Motor samt alt "gør det selv" til Bil, MC og Motor
Ny bil, nye dæk eller startproblemer
Brugeravatar
viking48
Stoker IX
Stoker IX
Indlæg: 376
Tilmeldt: 30 dec 2009 00:12
Mit fyr: R 15 med Linux
Areal: 240+50 m2 værksted
Brændsel: Korm/piller
Fremviser gerne i postnummer: 4941
Dagligt forbrug: 45-50 KG
Årligt forbrug: 8-9 t korn

Re: Staldcat Vs. traktor

Indlæg af viking48 » 03 mar 2011 23:12

EKP » 03 Mar 2011, 23:03 skrev: Ja, ja men nu nævnte jeg jo selv at det skulle være staldkat - ved jo godt at en stor minilæsser koster over 100 af de lange.

Ville bare demonstrere at den nævnte staldkat godt kunne fået for 40-50.000 kr.

Den du linker til er dog rigtig lækker men nooget over budget ;-)

V.h. Emil
ja men til det du skal den til vil jeg klart anbefale en minilæsser jeg ved godt det er over dit budget men du kan jo få dem hjem på prøve så vil du hurtigt opdage forskellen :great:


Brugeravatar
Keld
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 291
Tilmeldt: 17 sep 2008 23:32
Mit fyr: KSM 275-18 FX + 90 rør, 500L.solrøranlæg
Areal: 250 + 100 garage
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4000
Årligt forbrug: 7 t piller
Geografisk sted: Roskilde

Re: Staldcat Vs. traktor

Indlæg af Keld » 03 mar 2011 23:17

min nabo har haft sådan en skridstyret stalkat, det var noget være lort, kan ikke lyfte en skid, smadre underlaget når den drejer, Han ville bruge den på sin hesteejendom til udmugning i bokse og transport af halm og hø i minibig, det opgav han,den var alt for besværlig at bruge, også pga den kræver plant underlag fordi den har stive aksler.

EKP
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 676
Tilmeldt: 27 okt 2008 18:29
Mit fyr: Atmos DC50+Scotte Black Star 16Kw.
Areal: 240+ 10 i fyrrum
Brændsel: En pind her og en sæk der
Fremviser gerne i postnummer: 9800
Dagligt forbrug: Svært at sige
Årligt forbrug: ?
Geografisk sted: Hjørring
Modtaget likes: 1 gang

Re: Staldcat Vs. traktor

Indlæg af EKP » 04 mar 2011 00:15

Keld » 03 Mar 2011, 23:17 skrev:min nabo har haft sådan en skridstyret stalkat, det var noget være lort, kan ikke lyfte en skid, smadre underlaget når den drejer, Han ville bruge den på sin hesteejendom til udmugning i bokse og transport af halm og hø i minibig, det opgav han,den var alt for besværlig at bruge, også pga den kræver plant underlag fordi den har stive aksler.
Arhh klart nok - tror også at mine 2 naboer der har en begge er knækstyret. De er nok dyrere end den jeg linker til. Hvis det er et must er det nok et andet prisleje jeg skal op i.

Jeg ser dem bare bruge deres til at flytte bl.a. træstammer med og det går bare tjept. Kaster nærmest de store elmetræer rundt men jeg må lige høre hvad de har givet for deres..


Besvar