Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

valg af fyrtype pillefyr eller stoker

Pillefyr, Stokerfyr eller noget helt andet?
Få hjælp til at finde det anlæg der passer netop til dine behov.
Forumregler
For at få den mest korrekte hjælp, anbefaler vi at du nøje beskriver dine behov og ønsker.
Så bliver det nemmere at hjælpe dig :)
snubbi
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 29 nov 2010 22:02
Mit fyr: hkrst 10 fsk 500
Areal: 147m2+180m2værksted
Brændsel: flis - piller.
Fremviser gerne i postnummer: 4400
Dagligt forbrug: 40 -60 kg flis
Årligt forbrug: 7t piller/40 m3 flis
Geografisk sted: kalundborg
Modtaget likes: 1 gang

Re: valg af fyrtype pillefyr eller stoker

Indlæg af snubbi » 01 mar 2011 18:58

er der ikke en lille beholder før fyret med et varmelegme i .olien skal være 80-100grader varmt. det kan være at varmelegme er defekt eller ikke tilslutte måsk en thermostat /overkogs sekring der er afbrudt for hvis olien er 80-100grader er den ligsom vand :great:
nb der stå på ders hjemme side der er et 240w varme legme til forvarmning af olien ,det er måske eller thermostaten til det,siden du må fortynde raps olien


pejstrup
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 11
Tilmeldt: 16 aug 2010 22:09

Re: valg af fyrtype pillefyr eller stoker

Indlæg af pejstrup » 01 mar 2011 20:42

Det er med forvarmer tank med indbygget varmelegme. og ja jeg har varmet olien op til over 100 grader, kørt det iegnnem 3 filtre, det sidste tog urenheder på under 0,01my og jeg har fået både beholder varmelegme og termostat udskiftet uden det har forbedret virkningen. jeg har instaleret specielt efterbrænderrør i kedlen, ellers løb uforbrændt rapsolie ud i fyret.. pyhhh for noget klister.... jeg ved at jeg har prøvet ALT.... med dette fyr og har ikke kunne finde nogen løsning, det har endog været med hjælp fra producenten... men han opgav selv og endte med at sige til mig at jeg nok skulle regne med at mit rapsoliefyr ikke kunne kører på rapsolie.!!!?????.. og siden da har jeg ikke set ham...!!!! det skal lige nævnes at jeg har prøvet andre rapsolietyper men de var ikke rene nok, det olie jeg brugte med bedste resultat var testet hos dtu med bedste anelyse resultater til brug i rapsoliefyr og rapsbiler...
Såååå..... jeg har opgivet dette fyr og heldigvis er jeg blevet lykkelig ejer af et pillefyr...DER VIRKER..........
Jeg søger oplysninger på køb og installation af stoker/pillefyr.Jeg starter på bar bund med opbygning af fyrrum, skorsten, fyr og teknik.

snubbi
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 29 nov 2010 22:02
Mit fyr: hkrst 10 fsk 500
Areal: 147m2+180m2værksted
Brændsel: flis - piller.
Fremviser gerne i postnummer: 4400
Dagligt forbrug: 40 -60 kg flis
Årligt forbrug: 7t piller/40 m3 flis
Geografisk sted: kalundborg
Modtaget likes: 1 gang

Re: valg af fyrtype pillefyr eller stoker

Indlæg af snubbi » 03 mar 2011 21:55

det er utrolig at et raps olie fyr ikke kan køre på raps olie? ham der har solgt dig det skulle have taget det tilbage :great:

Frank_Rasmussen
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1488
Tilmeldt: 07 feb 2009 16:36
Mit fyr: Woody rød-sort kedel (Version 6.61)
Areal: 140
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4652
Årligt forbrug: Ukendt, nok 5 tons
Geografisk sted: Stevns (Nej, det er ikke på Møn)

Re: valg af fyrtype pillefyr eller stoker

Indlæg af Frank_Rasmussen » 03 mar 2011 22:19

Jeg tror ikke, at det er så usædvanlig. Min svoger og en i landsbyen har oplevet det samme med deres rapsfyr..

levi

Re: valg af fyrtype pillefyr eller stoker

Indlæg af levi » 03 mar 2011 22:27

Det er desværre absolut ikke et ukendt problem, - der er en grund til at der ikke er mange grossister der vil have dem i butikken.

Der er alt for meget bøvl med dem :(


nemocharley

valg af fyrtype pillefyr eller stoker

Indlæg af nemocharley » 11 aug 2014 12:23

Hej Pejstrup

Kører Pellmaxen som den skal? Og fik du smidt solvarme efter den?

ps. ved godt det er en meget gammel tråd, men jeg håber du får øje på en notifikation i din mailboks.


Besvar