Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Desperat brug for hjælp

Spørgsmål vedr. Baxi samt det tilbehør der laves til Baxi stokerfyr
Ivan K
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 5
Tilmeldt: 24 feb 2011 05:25

Desperat brug for hjælp

Indlæg af Ivan K » 24 feb 2011 05:37

Hej
Jeg er i den ulykkelige situation at have et Baxi multi heat 1.5, der snart sagt har alle de fejl det kan have. Oveni har jeg ingen af de tekniske kundskaber, som dette forum er gennemsyret af. Jeg håber derfor at nogen her kan hjælpe.
Mit fyr laver konstant A-3 fejl, uden at min vvs man svare på hvorfor. På det seneste er der røget 3 tilfælde af total tilsodning af kammeret til, mrd en ødelagt dør til følge. Fyret pumper piller ind som var det chokoladepastiller og tilsyneladende er en røggastemperatur på over 220 grader ikke nok til at stndse overfyringen. Jeg er megtet dårlig til al det tekniske og selv de basale indstillinger har jeg problemer med at forstå.
Er temmelig desperati og villig til at betale mig fra at få hjælp , vi bor i svendborgområdet.


Rico
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 38
Tilmeldt: 30 nov 2010 02:01
Mit fyr: Baxi 1,5 u/ilt
Areal: 100m2 +kælder
Brændsel: piller Neova 8 mm
Modtaget likes: 4 gange

Re: Desperat brug for hjælp

Indlæg af Rico » 24 feb 2011 05:53

Hej Ivan
A3 er fejl på snegl ( koblet ud pga overbelastning) er der måske kommet et eller andet i klemme..?
FRED gennem overlegen ILDKRAFT

Ivan K
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 5
Tilmeldt: 24 feb 2011 05:25

Re: Desperat brug for hjælp

Indlæg af Ivan K » 24 feb 2011 05:56

Kan måske lige tilføje at fyret er 7 år gammelt, der fyres med træpiller 6 mm, det eneste der er skiftet på 4 år er hele printpladen i styringsdelen. Fyret renses min 1 om ugen i vinterperioden(det gør ikke en skid ved de 2-3 ugentlig fejlmeldinger). Nuværende indstillinger, som jeg kan tyde dem:
Fremløb 62
Tilbageløb 53
Blæser 17 v 100procent
Pause 14 v 100 provent
Pausefyring 10

Ivan K
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 5
Tilmeldt: 24 feb 2011 05:25

Re: Desperat brug for hjælp

Indlæg af Ivan K » 24 feb 2011 05:59

Godmorgen
Nej, der er ikke noget i klemme. Jeg kan som regel starte fyret op uden problemer, har flere gange tømt pillemagasinet oga samme mistanke.

Rene`larsen
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 556
Tilmeldt: 29 dec 2006 09:55
Mit fyr: EKOHEAT 1500/ Blacksmith combi light
Areal: 350
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4050
Dagligt forbrug: 40kg temp 24+
Geografisk sted: 4050 skibby

Re: Desperat brug for hjælp

Indlæg af Rene`larsen » 24 feb 2011 07:00

skriv en pb til thy han er 200 meter mester i baxi.kan han ikke få det til at køre er der ingen der kan :great:
MVH Rene` larsen
Søglimt blik og skifer


Albert
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 826
Tilmeldt: 05 apr 2010 05:50
Modtaget likes: 1 gang

Re: Desperat brug for hjælp

Indlæg af Albert » 24 feb 2011 08:08

Det kan være du lige skal oprette en ny tråd med overskriften: A 3 fejl på Baxi, så kommer thy nok straks på banen.

snubbi
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 29 nov 2010 22:02
Mit fyr: hkrst 10 fsk 500
Areal: 147m2+180m2værksted
Brændsel: flis - piller.
Fremviser gerne i postnummer: 4400
Dagligt forbrug: 40 -60 kg flis
Årligt forbrug: 7t piller/40 m3 flis
Geografisk sted: kalundborg
Modtaget likes: 1 gang

Re: Desperat brug for hjælp

Indlæg af snubbi » 25 feb 2011 19:14

hej ivan k
baxidoktor thy bor tæt ved dig prøv at sende ham en pb
det kan være din thermorelæ i dit fyr som er blevet træt din måske skal have lidt trykluft, du skal finde dine indstillinge fram
snegletid høj+lav
luft høj+lav
ilt% hvis de er monteret ilt styring
instalatør meny

kan du ikke ud fylde din profil lidt mere for de kan være at der er en der bor lige om hjørnet der kan hjælpe dig :great:

nb dit fram løb temp er lidt lav den skal helst op på 70-75 ellers virker din shunt ventil ikke efter hensigten og din retur bliver for lav det kan din kedel ikke holde til

Ivan K
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 5
Tilmeldt: 24 feb 2011 05:25

Re: Desperat brug for hjælp

Indlæg af Ivan K » 25 feb 2011 21:13

Tak, jeg har idag talt med Dr. Thy og han var meget hjælpsom. Hans råd og idéer var nærmest identiske med de har foreslåede. jeg kommer i nærheden af min pc, skal jeg prøve at fylde min profil bedre ud, jeg oprettede den vidst ved 4tiden ommorgenen. Tak, tusind tak for jeres gode modtagelse af mig, I aner ikke hvor meget det betyder for mig.

Brugeravatar
K.J.
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 57
Tilmeldt: 16 okt 2008 22:28
Mit fyr: BAXI Multi-Heat 15kW - 350L
Areal: 308 + Fyrrum
Brændsel: Træpiller 8mm (JBC)
Dagligt forbrug: 50-60 kg. pt.
Årligt forbrug: Ca. 14 ton
Geografisk sted: Salling

Re: Desperat brug for hjælp

Indlæg af K.J. » 25 feb 2011 21:52

De første 3 mdr. efter vi havde fået installeret nyt fyr for godt 2 år siden, havde vi diverse tilbagevendende problemer. Bl.a. har vi en enkelt gang oplevet at fyret havde fyldt brændkammeret med piller. Endvidere døjede vi med diverse fejlmeldinger, hyletoner og resets midt i en opsætning af instillinger osv.osv. Det resulterede på et tidspunkt i en overophedning som ødelagde kedelkroppen, og så var der bud efter Baxi's egne reparatører - under garantien naturligvis (vi havde haft VVS-installatøren forbi 2-3 gange for bl.a. at skifte en gået relæ).

Jeg forklarede Baxi reparatøren om de underlige lyde og resets, og de foreslog at skifte frontpanelet (altså det sorte panel med alle knapper til indstillinger), og siden har fyret kørt helt og aldeles upåklageligt.

Jeg ved ikke om det er løsningen i dit tilfælde, men manden fra Baxi fortalte, at knapperne på panelet indimellem kunne "hænge" i elektronikken.

Håber du finder en løsning :great:
Mvh
K.J.


BAXI Multi-Heat 15kW - 350L, iltstyring, trykbeholdersæt, KW trækstabilisator samt Metro 644 VVB

snubbi
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 29 nov 2010 22:02
Mit fyr: hkrst 10 fsk 500
Areal: 147m2+180m2værksted
Brændsel: flis - piller.
Fremviser gerne i postnummer: 4400
Dagligt forbrug: 40 -60 kg flis
Årligt forbrug: 7t piller/40 m3 flis
Geografisk sted: kalundborg
Modtaget likes: 1 gang

Re: Desperat brug for hjælp

Indlæg af snubbi » 25 feb 2011 23:45

håber at det køre nu ellers må du vende tilbage der er mange kloge hoveder herinde. :great:
du skal hæve dit set punkt (fremløb)til 70-75 grader ellers kan du ikke få din retur op på 60 grader det er hensyn til din kedel den skulle gerne holde mange år i nu.der nemlig fare for tæring nå den er for kold. :(
mvh ib


Besvar