Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Anlægget taber tryk

Diskussion og spørgsmål vedr. kedler, installationen og skorstenen
Akkumuleringstank, VVB, Trækstabilisator
Brugeravatar
Momme
Stoker VIII
Stoker VIII
Indlæg: 318
Tilmeldt: 07 jan 2007 14:01
Mit fyr: Benekov 27PL silver
Areal: 260
Brændsel: Kirsbærsten
Dagligt forbrug: slukket pt.
Årligt forbrug: 10-15 ton.
Geografisk sted: Sydsjælland, Faxe, Orup

Anlægget taber tryk

Indlæg af Momme » 27 apr 2007 14:59

Hej levi,

Har du set at Ulrik fyre med korn hvilket vil sige at kedle temperturen ligge på 70 gr. så bakteriefloraen er ikke et problem. Desuden skulle det være nok at temper turen i varmetvandsbeholderen 1-2 gange om uden er oppe på 54 gr. (dette udnytte varmepumper da de nomal vil ligge med laver temp. for at have en høj efktivitet.
Det problem der evt. skulle være er kalt i beholderen da det vil spalte ved den høje temp.

Hilsen Momme
Du får HØJST de du betaler får (tit mindre)


Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 11089
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Givet likes: 119 gange
Modtaget likes: 141 gange

Indlæg af Ulrik » 27 apr 2007 15:14

levi skrev:Hej Ulrik.

Den ventil der drypper er en sikkerhedsventil - Typisk 8-10 bars tryk.

Sikkerhedsventilen tager overskudstrykket væk fra varmtvandsbeholderen, så denne ikke sprænger når vandet opvarmes (Brugsvandet).

Du siger den er begyndt at drykke efter du har sat kedeltemp. Op - det tyder på du ikke har en termostat på varmtvandsbeholderen, til regulering af temperaturen i beholderen - har jeg ret ?

Hvis du ikke har det, og kører direkte i varmtvandsbeholderen vil jeg på det varmeste anbefale at få sat en styring på.

Hvis du ikke gør det - vil din beholder tage skade, og bakteriefloraen vil ikke blive holdt nede.

En temp. I en varmtvandsbeholder skal helst holdes på en konstant temperatur - helst i nærheden af 54 grader +/- 10 procent.

At dit anlæg taber en smule tryk er helt normalt, og som en anden skrev længere oppe ikke noget at lægge søvnløs over.

Mvh Søren

Hej Levi

Varmvandsbeholderen er mit næste projekt, men der skal nok lige lidt penge i den tomme kasse Very Happy

Der er intet der regulerer varmen i vvb, men jeg kan garantere at der ingen bakterier er. Vandet er ca 70 gr varmt, hvilket nok er helt tosset.
Det er uden tvivl pga meget varmt vand i VVB at den "render" over.

Det vil jeg lige få en "fagmand" til at kigge på.
MvH Ulrik©

Besvar