Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Skal have et pillefyr, men mangler svar.

Spørgsmål vedr. Woody samt det tilbehør der laves til Woody pillefyret
tvivleren
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 447
Tilmeldt: 07 aug 2009 23:06
Mit fyr: woody comfort 14-30kw
Areal: 140 fra 42
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 8620
Dagligt forbrug: pt omkring 15
Årligt forbrug: forventer 4,5
Geografisk sted: Thorning 8620
Modtaget likes: 1 gang

Re: Skal have et pillefyr, men mangler svar.

Indlæg af tvivleren » 10 feb 2011 17:45

men mangler svar :roll:


Brugeravatar
viking48
Stoker IX
Stoker IX
Indlæg: 376
Tilmeldt: 30 dec 2009 00:12
Mit fyr: R 15 med Linux
Areal: 240+50 m2 værksted
Brændsel: Korm/piller
Fremviser gerne i postnummer: 4941
Dagligt forbrug: 45-50 KG
Årligt forbrug: 8-9 t korn

Re: Skal have et pillefyr, men mangler svar.

Indlæg af viking48 » 10 feb 2011 17:51

tvivleren » 10 Feb 2011, 17:45 skrev:men mangler svar :roll:
svar han har fået masser af indput men vi har ikke fået feedback :evil: :great:

bestman
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 77
Tilmeldt: 09 feb 2011 21:54
Mit fyr: 10 kW Scotte på Opop 20 kedel
Areal: 200
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 8643
Dagligt forbrug: 17 - 25 kg
Årligt forbrug: 6 - 7
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 1 gang

Re: Skal have et pillefyr, men mangler svar.

Indlæg af bestman » 10 feb 2011 18:18

Hej alle.

Tak for alle jeres råd. Jeg har først fået tid til at komme til tasterne nu, så det er ikke for at være en utaknemmelig hund. :-)

Att: vinking48. Det fyr du linker til, ser bestemt interessant ud. Prisen ser også ok ud. Er det et fyr du selv har og i bekræftende fald, hvad er dine erfaringer.

Att: Frank Rasmussen. Tak for de gode links. Jeg har endnu ikke haft tid til at nærlæse alt i endnu, men det bliver gjort de nærmeste dage. Mht. skorsten, havde jeg forestillet mig, at der "bare" skulle klaskes en stålskorsten op. Men det kan jeg så forstå, at det afhænger af hvilket fyr jeg vil have.

Att: Tvivleren. Jeg vil supergerne ud og se dit Woody fyr og høre om dine erfaringer. Skal vi bare aftale via pb? Samlet set havde jeg forestillet mig, at spendere 65 - 75 af de lange. Jeg fik et tilbud fra KC Stoker, der lød på det leje, hvilket lød fornuftigt. Jeg har dog siden besluttet mig for, at jeg vil have fyr med eltænding, så det udelukker KC.

Til jer der har gjort opmærksom på reglement vedr. fyrrum osv. Mange tak for jeres hints og links. Jeg skal selvfølgelig bare have fat i en fejer ASAP. Samt snakket med forsikring.

Att: Kaptaj Krogh. Hvad er dine forløbige erfaringer med jeres fyr? Jeg havde tænkt mig, grave rør ned ned fra min længe og så koble det på der hvor det nuværende fyr er tilsluttet. Men det skal jeg naturligvis have vendt med installatøren der skal installere det fyr jeg skal have.

Jeg kunne godt tænke mig at høre fra nogen der har valgt et fyr der kan fyre andre ting end piller og høre om det er noget de udnytter eller....?
bestman a.k.a. Nico

"I like my beer cold, my TV loud and my homosexuals flaming!"

Online fyr data. http://stokercloud.dk/dev/nicolaus.html

Brugeravatar
Flunk
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 5377
Tilmeldt: 02 jan 2007 10:20
Mit fyr: Scotte 16 kW med Blackstar BS1016 kedel
Areal: 186 + 160 l VVB
Brændsel: 8 mm Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 3660
Geografisk sted: Sjælland N / Slagslunde
Modtaget likes: 1 gang

Re: Skal have et pillefyr, men mangler svar.

Indlæg af Flunk » 10 feb 2011 18:56

Har et Benekov R15, der bl. a. kan fyre med korn.
Men grundet den høje pris på korn de seneste år, har jeg ikke brugt det ret meget, kun hvis jeg er faldet over noget billigt sskadet korn.
Det fungerer udemærket.
Når kornprisen kommer nde, skal jeg til at gøre det noget mere.
__________________________________________________________

Flunk ( Claus )

Online: http://pillefyr.nordjysk-bioenergi.dk/d ... ?mac=Flunk

Albert
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 826
Tilmeldt: 05 apr 2010 05:50
Modtaget likes: 1 gang

Re: Skal have et pillefyr, men mangler svar.

Indlæg af Albert » 10 feb 2011 19:05

Jeg valgte en Benekov ud fra muligheden for at fyre med andet end træpiller,her er mange penge at spare på sigt.
Stokeren er udviklet til bla.korn,og med iltstyring brænder den stort set alt der er findelt og brændbart.

Træpiller er faktisk det eneste jeg ikke har fyret med indtil videre,da der på de fleste alternativer,og der er mange,er op til flere hundrede kroner sparet pr.ton.

Det skal nævnes at ved nogen af alternativerne er der lidt mere arbejde med aske,men er man hjemme hver dag skal det jo vejes op mod besparelsen,man bliver jo ikke beskattet af sparede kroner.

Korn har generelt været et meget brugt alternativ,men på grund af div.naturkatastrofer er det blevet for dyrt,faktisk samme pris som træpiller pt.men der er jo andre billigere brændsler.


Brugeravatar
viking48
Stoker IX
Stoker IX
Indlæg: 376
Tilmeldt: 30 dec 2009 00:12
Mit fyr: R 15 med Linux
Areal: 240+50 m2 værksted
Brændsel: Korm/piller
Fremviser gerne i postnummer: 4941
Dagligt forbrug: 45-50 KG
Årligt forbrug: 8-9 t korn

Re: Skal have et pillefyr, men mangler svar.

Indlæg af viking48 » 10 feb 2011 22:47

bestman » 10 Feb 2011, 18:18 skrev:Hej alle.

Tak for alle jeres råd. Jeg har først fået tid til at komme til tasterne nu, så det er ikke for at være en utaknemmelig hund. :-)

Att: vinking48. Det fyr du linker til, ser bestemt interessant ud. Prisen ser også ok ud. Er det et fyr du selv har og i bekræftende fald, hvad er dine erfaringer.

Att: Frank Rasmussen. Tak for de gode links. Jeg har endnu ikke haft tid til at nærlæse alt i endnu, men det bliver gjort de nærmeste dage. Mht. skorsten, havde jeg forestillet mig, at der "bare" skulle klaskes en stålskorsten op. Men det kan jeg så forstå, at det afhænger af hvilket fyr jeg vil have.

Att: Tvivleren. Jeg vil supergerne ud og se dit Woody fyr og høre om dine erfaringer. Skal vi bare aftale via pb? Samlet set havde jeg forestillet mig, at spendere 65 - 75 af de lange. Jeg fik et tilbud fra KC Stoker, der lød på det leje, hvilket lød fornuftigt. Jeg har dog siden besluttet mig for, at jeg vil have fyr med eltænding, så det udelukker KC.

Til jer der har gjort opmærksom på reglement vedr. fyrrum osv. Mange tak for jeres hints og links. Jeg skal selvfølgelig bare have fat i en fejer ASAP. Samt snakket med forsikring.

Att: Kaptaj Krogh. Hvad er dine forløbige erfaringer med jeres fyr? Jeg havde tænkt mig, grave rør ned ned fra min længe og så koble det på der hvor det nuværende fyr er tilsluttet. Men det skal jeg naturligvis have vendt med installatøren der skal installere det fyr jeg skal have.

Jeg kunne godt tænke mig at høre fra nogen der har valgt et fyr der kan fyre andre ting end piller og høre om det er noget de udnytter eller....?
Hej igen bestmandet var ikke for at være uhøflig 8) men du skrev mangler svar!!! og det fik du.
Nå men jeg har en benekov r 25 og har været yderst tilfreds har fyret med korn indtil det slap op d 22 dec og er nu på piller. du skrev jo at fyret skulle kunne køre sommerdrift og det kan det og ligeså r15 dermed ikke sagt at det passer sig selv 100% men næsten :) alt er meget simpelt og nemt at veligeholde i den daglige drift :great:
jeg ved ikke hvad du skal give for en r15 med helle pakken (kridt dos/ askeudtag/ eltænd /Roternde brænder vil jeg stærkt anbefale at du køber med så kan du brænde næsten alt men det er op til dig at vudere icon_cheesygrin.gif

bestman
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 77
Tilmeldt: 09 feb 2011 21:54
Mit fyr: 10 kW Scotte på Opop 20 kedel
Areal: 200
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 8643
Dagligt forbrug: 17 - 25 kg
Årligt forbrug: 6 - 7
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 1 gang

Re: Skal have et pillefyr, men mangler svar.

Indlæg af bestman » 10 feb 2011 23:21

Jeg vil undersøge Benekovløsningen nærmere. Jeg går ud fra, at den også kan køre med flis?

Er der nogen der ved om Woddy kan køre med andet end piller? Jeg synes at have læst et sted, at hvis det blot havde den rigtige brænder, kunne man også fyre med miniflis.
bestman a.k.a. Nico

"I like my beer cold, my TV loud and my homosexuals flaming!"

Online fyr data. http://stokercloud.dk/dev/nicolaus.html

Brugeravatar
Keld
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 291
Tilmeldt: 17 sep 2008 23:32
Mit fyr: KSM 275-18 FX + 90 rør, 500L.solrøranlæg
Areal: 250 + 100 garage
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4000
Årligt forbrug: 7 t piller
Geografisk sted: Roskilde

Re: Skal have et pillefyr, men mangler svar.

Indlæg af Keld » 10 feb 2011 23:40

Det er ikke BTV 22 men BTV 32 der er den vejledning du skal følge. BTV 22 omhandler halmfyret anlæg på op til 600 Kw.
BTV32 er til anlæg på max 60 Kw der opstilles i avls og driftbygninger. hvis det er et almindeligt pareselhus er der kun bygningsrelemanget der skal følges, Men man går klogt i at følge BTV 32 aligevel, for sin egen skyld, de krav der stilles er jo for din egen skyld, og så volsomme er de jo heller ikke.

Brugeravatar
viking48
Stoker IX
Stoker IX
Indlæg: 376
Tilmeldt: 30 dec 2009 00:12
Mit fyr: R 15 med Linux
Areal: 240+50 m2 værksted
Brændsel: Korm/piller
Fremviser gerne i postnummer: 4941
Dagligt forbrug: 45-50 KG
Årligt forbrug: 8-9 t korn

Re: Skal have et pillefyr, men mangler svar.

Indlæg af viking48 » 10 feb 2011 23:54

bestman » 10 Feb 2011, 23:21 skrev:Jeg vil undersøge Benekovløsningen nærmere. Jeg går ud fra, at den også kan køre med flis?

Er der nogen der ved om Woddy kan køre med andet end piller? Jeg synes at have læst et sted, at hvis det blot havde den rigtige brænder, kunne man også fyre med miniflis.
ja det kan den med miniflis :)

Frank_Rasmussen
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1488
Tilmeldt: 07 feb 2009 16:36
Mit fyr: Woody rød-sort kedel (Version 6.61)
Areal: 140
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4652
Årligt forbrug: Ukendt, nok 5 tons
Geografisk sted: Stevns (Nej, det er ikke på Møn)

Re: Skal have et pillefyr, men mangler svar.

Indlæg af Frank_Rasmussen » 11 feb 2011 15:49

...og det var ikke noget med den rigtige brænder; men vist noget med evt. at have en lidt kraftigere motor til den eksterne snegl... og det var muligvis heller ikke nødvendig.

Jeg tvivler på, at der er mange som seriøst bruger denne mulighed, da købe-mini ikke er billig; men du kan jo så blive en af de første...


Besvar