Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Paller pris

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Brugeravatar
ktm
Stoker VIII
Stoker VIII
Indlæg: 335
Tilmeldt: 10 jan 2007 10:29
Mit fyr: Luft-Vand varmepumpe. Thermia Atec
Areal: 300
Brændsel: El
Geografisk sted: Nordvestsjælland
Modtaget likes: 4 gange

Paller pris

Indlæg af ktm » 09 feb 2011 09:51

Er det kun mig, der er træt af visse leverandørers politik mht europaller?

Man spørger til en pris pr. tons og får så opgivet f.eks. 2000 kr.
Så spørger jeg så om det er med moms og levering her på matriklen.
Det er det så, hvis jeg tager 4 paller ad gangen.

Så kommer regningen og der er der så anført 4 europaller á kr. 100 + moms, altså 125 kr pr stik, i depositum.
Nå ja, det får jeg vel tilbage :|
Så returnerer jeg disse paller og ser, at jeg kun får refunderet det halve og taber så 62,50 pr palle.
Begrundelsen som jeg så får er, at en palle kun holder til at blive brugt 2-3 gange!! :shock:

Var det så ikke klogere at bruge engangspaller, der koster måske 30-40 kr. og så kan man bruge den til optændingsbrænde??

Nu fik jeg så leveret piller igen her til morgen og der var der så en Europalle, der var så gammel og defekt, at den skiltes ad, inden den blev stillet ned af vognmanden. Jeg måtte så bøvle med at klodse den af og hjælpe med at få den lempet på plads. Nu er den ikke til at flytte mere. Den bar tydelig præg af at have været brugt utallige gange og var ikke så fin og god som en palle, der kun har været brugt et par gange.

Dvs at leverandøren ligefrem scorer på at "handle" med paller og jeg dermed får en skjult ekstrapris på pillerne.
Var det ikke mere reelt om leverandørerne så tog den merpris pr. tons, som de vil tjene på handel med paller?

Øv hvor er jeg træt af at blive taget i røven! :evil:
mvh
ktm


Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

Re: Paller pris

Indlæg af Bigfoot » 09 feb 2011 10:09

det er ellers sjældent at de sælger piller på europaller. De plejer da at sælge dem på engangpaller, da de også er lidt bredere i målene, så det er nemmere at stable poserne.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.

Brugeravatar
ktm
Stoker VIII
Stoker VIII
Indlæg: 335
Tilmeldt: 10 jan 2007 10:29
Mit fyr: Luft-Vand varmepumpe. Thermia Atec
Areal: 300
Brændsel: El
Geografisk sted: Nordvestsjælland
Modtaget likes: 4 gange

Re: Paller pris

Indlæg af ktm » 09 feb 2011 10:28

Ja, engangspaller er billigere og så har man da en smule til brændeovnen og mange andre gode formål! :)
Normal har jeg også fået dem på engangspaller.
mvh
ktm

Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 11089
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Givet likes: 119 gange
Modtaget likes: 141 gange

Re: Paller pris

Indlæg af Ulrik » 09 feb 2011 14:29

Jo, det er sjældent træpiller leveres på EUR paller. De hedder vist nok noget andet nu om dage.
Dog er det helt normalt at man ikke får det samme for sådan en palle når man returnerer den.
Så det skal altså regnes med i prisen.

Jeg var engang ansat i en varemodtagelse på en tømmerhandel.
Der er mange penge i EUR paller.
Mange vognmænd tjener/tjente mange penge på paller.

Når de leverede en palle hos os men enkelte varer på, var pallen ofte defekt.
Normalt bytter man bare så vognmanden får en palle retur. Den blev altid tjekket om den var ok.
Det stoppede først da jeg begyndte at tømme pallerne og give dem samme palle med retur. Så kunne det ikke længere betale sig for vognmanden at pakke om for at få byttet en beskadiget palle til en ny icon_cheesygrin.gif
MvH Ulrik©

Brugeravatar
viking48
Stoker IX
Stoker IX
Indlæg: 376
Tilmeldt: 30 dec 2009 00:12
Mit fyr: R 15 med Linux
Areal: 240+50 m2 værksted
Brændsel: Korm/piller
Fremviser gerne i postnummer: 4941
Dagligt forbrug: 45-50 KG
Årligt forbrug: 8-9 t korn

Re: Paller pris

Indlæg af viking48 » 09 feb 2011 14:39

Skaf nogle gamle ero paller og giv retur icon_cheesygrin.gif SÅ KAN DE LÆRE DET :evil: :evil:


Brugeravatar
Fer
Supporter
Supporter
Indlæg: 1019
Tilmeldt: 25 maj 2010 21:22
Mit fyr: Biotech Top Light
Areal: 237 + 25
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4684
Årligt forbrug: Forventet 8 tons.
Geografisk sted: Nr. Tvede
Modtaget likes: 1 gang

Re: Paller pris

Indlæg af Fer » 09 feb 2011 14:52

Sidste gang jeg fik Flex Heat var de på EUR paller, men de kostede ikke noget.

Har en bunke liggende som jeg egentligt var træt af at se på, men gemmer dem da lige til jeg handler næste gang, så kan de få dem med hjem kan de :)
--
Mvh Tommy Fer
Biotech Top Light

Brugeravatar
ktm
Stoker VIII
Stoker VIII
Indlæg: 335
Tilmeldt: 10 jan 2007 10:29
Mit fyr: Luft-Vand varmepumpe. Thermia Atec
Areal: 300
Brændsel: El
Geografisk sted: Nordvestsjælland
Modtaget likes: 4 gange

Re: Paller pris

Indlæg af ktm » 09 feb 2011 15:47

Det gode ved det, er netop at man kan ikke aflevere en defekt EURpalle, men leverandøren kan åbenbart sagtens levere en defekt og tage fuld pris for den.

Det er ikke primært de 500-1000 kr. om året jeg er så meget ude efter, selv om jeg sgu nogen gange hellere vil købe god rødvin for de penge, men det er den følelse af at blive tage i røven, samtidig med at man er grundigt til grin.

Det var en perfekt beskrivelse du der kom med Ulrik, og jo jeg ved godt at mange steder stjæler man lidt på returpaller, men jeg har endnu ikke set, at man kun får ½ pris retur.

Nu falder dette så sammen med at jeg netop er blevet taget i røven af et foretagende, hvor jeg havde et abonnement, hvor man bare flot og frejdigt hævede yderligere 3 måneders gebyr, kr. 600, på mit Dankort, uden min accept. Det fik jeg dog efter mange skriblerier stoppet og tilbageført.

Også i dag, har jeg måttet give op over for et firma, som renoverede en turbo for mig for kr. 5.300, der kun holdt 2.000 km. Det er umuligt at løfte bevisbyrden iflg FDM. Man hævder, at der ikke er olietryk på min motor. Sært nok kører den udmærket og den brugte turbo jeg har monteret kan da også køre. Jeg kan ikke bevise, at der var olie og olietryk på bilen, den dag turboen brændte af.

Det kan godt skade mit humør! :(
mvh
ktm

Brugeravatar
viking48
Stoker IX
Stoker IX
Indlæg: 376
Tilmeldt: 30 dec 2009 00:12
Mit fyr: R 15 med Linux
Areal: 240+50 m2 værksted
Brændsel: Korm/piller
Fremviser gerne i postnummer: 4941
Dagligt forbrug: 45-50 KG
Årligt forbrug: 8-9 t korn

Re: Paller pris

Indlæg af viking48 » 09 feb 2011 16:01

Feks hvis der bliver leveret til landbrug tager man ikke paller retur pga smittefare af forskellige sygdomme i husdyr-besætninger det er forståligt nok.
Det er derfor normalt at leverencer fra foderstoffirmaer altid er på engangspaller for at undgå misforståelser

Brugeravatar
ktm
Stoker VIII
Stoker VIII
Indlæg: 335
Tilmeldt: 10 jan 2007 10:29
Mit fyr: Luft-Vand varmepumpe. Thermia Atec
Areal: 300
Brændsel: El
Geografisk sted: Nordvestsjælland
Modtaget likes: 4 gange

Re: Paller pris

Indlæg af ktm » 09 feb 2011 16:49

Det lyder rigtigt fornuftigt, men
det er netop fra et foderstoffirma jeg får mine træpiller! :shock:
mvh
ktm

Aussieboy
Stoker VIII
Stoker VIII
Indlæg: 333
Tilmeldt: 03 feb 2010 13:03
Mit fyr: atmos dc 32s, oliefyr backup
Areal: 200
Brændsel: brænde
Geografisk sted: Falster
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 4 gange

Re: Paller pris

Indlæg af Aussieboy » 09 feb 2011 18:19

de levere og tager retur paller igen nogen af forderstof firmaerne. men jo mange levere også på engangs paller. arbejder på en gård :) jeg har fået en palle ivarplank i efteråret der var 350 kr i returpant, så er de da sikker på at få dem igen ;) det var lidt ragler der var skruet sammen, tilbød stark jeg godt kunne lave nogen af dem til den pris :D


Besvar