Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Ujævn drift

Spørgsmål vedr. Benekov samt det tilbehør der laves til Benekov Stokerfyr
Brugeravatar
Klaus
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 3772
Tilmeldt: 27 dec 2006 06:36
Mit fyr: MGM Comfort 15KW
Areal: 185kvm
Brændsel: De billigste træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6900
Dagligt forbrug: 10-16kg
Årligt forbrug: Forventet 4 ton
Geografisk sted: Vestjylland ved siden af Ringkøbing fjord.
Givet likes: 3 gange
Modtaget likes: 2 gange

Re: Ujævn drift

Indlæg af Klaus » 14 jan 2011 06:06

Det er en klassisker ved de fyr der har magasinet i venstre side. Når den er på venstre det sjældent??
Nå men det løses ved at næste gang du skal have kittet din tallerken sætter du en lille bolt(3-4mm) eller andet i klemme så luftspalten bliver lidt større der hvor pillerne render over. Du kan også tage en Dremel eller en vinkelsliber og slibe luftspalten lidt større samme sted(forsøg dig frem , ikke for meget af gangen)


Hestefreak
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 76
Tilmeldt: 06 dec 2010 12:43
Mit fyr: Benekov Ling 25
Areal: 385
Brændsel: Træpiller
Årligt forbrug: 9
Geografisk sted: Egtved
Kontakt:

Re: Ujævn drift

Indlæg af Hestefreak » 14 jan 2011 08:15

OK Klaus, har læst om det trick her i fora tidligere. Så spalten skal være større der hvor den ikke brænder idag - er det sådan det skal forstås?
Det der undrer mig er, at det ikke er nærmest eller længst væk fra magasinet - men derimod bagerst der er bål og foran (ved lågen) at bålet ligesom bliver oversvømmet af aske.

Har du (eller andre) forøvrigt nogen kommentar til askens udseende og mængde? På min gamle stoker var asken helt fint støv og ikke sådan noget med struktur i som nu og efter en uges drift var der ikke meget mere en ca. 1-2 liter - nu er askeskuffen fuld! Det kan selvfølgelig også være min gamle stoker der havde en forkert forbrænding :wink:

Hestefreak
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 76
Tilmeldt: 06 dec 2010 12:43
Mit fyr: Benekov Ling 25
Areal: 385
Brændsel: Træpiller
Årligt forbrug: 9
Geografisk sted: Egtved
Kontakt:

Re: Ujævn drift

Indlæg af Hestefreak » 04 feb 2011 17:24

Hej er der en der kan hjælpe mig til at undgå at fyret går i pause - og nej den med at åbne vinduerne eller skrue mere op for varmen er ikke en løsning icon_cheesygrin.gif
Nu hvor det ikke er så kold længere går fyret tit i pause. Jeg har indstillet det til pause under 8%

Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 11089
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Givet likes: 119 gange
Modtaget likes: 141 gange

Re: Ujævn drift

Indlæg af Ulrik » 04 feb 2011 17:38

Hestefreak » 04 Feb 2011, 17:24 skrev:Hej er der en der kan hjælpe mig til at undgå at fyret går i pause - og nej den med at åbne vinduerne eller skrue mere op for varmen er ikke en løsning icon_cheesygrin.gif
Nu hvor det ikke er så kold længere går fyret tit i pause. Jeg har indstillet det til pause under 8%
Prøv at oprette et nyt emne. Det er ikke altid folk reagerer på et gammelt emne.
MvH Ulrik©


Besvar