Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Hvad kan man tage for Baxi Multiheat 2.5F ????

Spørgsmål vedr. Baxi samt det tilbehør der laves til Baxi stokerfyr
Brugeravatar
finschal
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 77
Tilmeldt: 17 jan 2011 19:19
Mit fyr: Baxi Multiheat 1.5
Areal: 255
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 5750
Dagligt forbrug: 25-30
Modtaget likes: 1 gang
Kontakt:

Re: Hvad kan man tage for Baxi Multiheat 2.5F ????

Indlæg af finschal » 27 jan 2011 00:54

Kan iøvrigt godt forstå du blev sur.. :-)
Baxi Multiheat 1,5 - Justeret af Doktor Thy - Besøg evt. http://www.finschal.dk


Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

Re: Hvad kan man tage for Baxi Multiheat 2.5F ????

Indlæg af Bigfoot » 27 jan 2011 07:55

levi » 27 Jan 2011, 00:24 skrev:hehe, - jeg har set den annonce, - og den pris han forlanger er HELT ved siden af, - som folk også prøver at fortælle ham :)

Og sikke noget pjat, - Baxi kan ikke løbe fra nogen som helst garanti uanset hvem der monterer anlægget, - så længe det er monteret KORREKT og efter manualen, - så gælder garantien UANSET hvad man skriver!

Alle må montere pillefyr, - brandslukningen skal korrekt nok monteres/godkendes af en autoriseret vvs-mand.
Der er lige sagen med den udvidede kedelgaranti, hvor de forlanger at det er en autoriseret der monteret fyret.
Det skal ihvertfald stemples af en autoriseret montør, for at de vil give 5 eller 6 år på kedlen. Ellers er det to år, som loven foreskriver. (kan ikke lige huske om det er 5 eller 6 år)
Der medfølger ihvertfald den attest, som skal indsendes til Baxi.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.

Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

Re: Hvad kan man tage for Baxi Multiheat 2.5F ????

Indlæg af Bigfoot » 27 jan 2011 08:04

levi » 27 Jan 2011, 00:29 skrev:Har lige fået vurderet min seat altea 1,9 tdi - købt for 200000 plus moms for 11 måneder siden (Kørt 16000 km), - værdi idag 100000 kr INCL moms !!!

Der blev jeg godt nok sur :evil:
undskyld mig.... men har man købt en altea for 200.000 på gule diplomer, for 11 måneder siden, så er man blevet tørret helt vildt og voldsomt i røven :roll: (ingen kritik, vi kan alle begå mindre fejl, har selv haft en gulpladespand, så kender godt problematikken.) Det er ingen kritik, jeg har selv begået samme fejl som nævnt, og det kostede mig lige 70.000 kr over 14 måneder. Og det var heldigt at min svoger hjalp mig af med bilen igennem hans forretning, ellers havde jeg mistet 100.000 istedet.
Jeg ved godt hvad priserne er på dem af nye, men man burde have tjekket markedet, og bemærket hvordan gule plader betragtes som djævlens pagt med skattemyndighederne. De er nul og niks værd på privatmarkedet.
Og derfor skambyder forhandlerne dem også. De er bare glade for at slippe af med dem, men de vil sku ikke have dem tilbage igen.
(har en bilforhandler i familien, så har fået snakket sagerne igennem med ham, men han er nok en af dem som er mindst allergisk overfor gule plader, for han bygger dem som regel om til hvide.)
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.

Albert
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 826
Tilmeldt: 05 apr 2010 05:50
Modtaget likes: 1 gang

Re: Hvad kan man tage for Baxi Multiheat 2.5F ????

Indlæg af Albert » 27 jan 2011 08:23

Altea 1,9 til 200000 javel ja,----nå men tilbage til Baxien.

TommyT ville gerne vide hvorfor fejeren skal blandes i handlen.
Det skal han fordi han skal godkende anlæget på den adr. det opstilles på samt have udleveret prøvningsattesten,og det er sælgers ansvar at den er til stede ved handel,både med nye og brugte anlæg.

levi

Re: Hvad kan man tage for Baxi Multiheat 2.5F ????

Indlæg af levi » 27 jan 2011 19:13

Bigfoot » 27 Jan 2011, 07:55 skrev: Der er lige sagen med den udvidede kedelgaranti, hvor de forlanger at det er en autoriseret der monteret fyret.
Det skal ihvertfald stemples af en autoriseret montør, for at de vil give 5 eller 6 år på kedlen. Ellers er det to år, som loven foreskriver. (kan ikke lige huske om det er 5 eller 6 år)
Der medfølger ihvertfald den attest, som skal indsendes til Baxi.
Det er jo en tillægsgaranti, - og så kan man godt stille krav til monteringen :)

Sælger af det brugte anlæg på DBA skrev der IKKE var garanti på anlægget hvis man selv monterede det, - og det er ikke korrekt :)


levi

Re: Hvad kan man tage for Baxi Multiheat 2.5F ????

Indlæg af levi » 27 jan 2011 19:14

Bigfoot » 27 Jan 2011, 08:04 skrev: undskyld mig.... men har man købt en altea for 200.000 på gule diplomer, for 11 måneder siden, så er man blevet tørret helt vildt og voldsomt i røven :roll: (ingen kritik, vi kan alle begå mindre fejl, har selv haft en gulpladespand, så kender godt problematikken.) Det er ingen kritik, jeg har selv begået samme fejl som nævnt, og det kostede mig lige 70.000 kr over 14 måneder. Og det var heldigt at min svoger hjalp mig af med bilen igennem hans forretning, ellers havde jeg mistet 100.000 istedet.
Jeg ved godt hvad priserne er på dem af nye, men man burde have tjekket markedet, og bemærket hvordan gule plader betragtes som djævlens pagt med skattemyndighederne. De er nul og niks værd på privatmarkedet.
Og derfor skambyder forhandlerne dem også. De er bare glade for at slippe af med dem, men de vil sku ikke have dem tilbage igen.
(har en bilforhandler i familien, så har fået snakket sagerne igennem med ham, men han er nok en af dem som er mindst allergisk overfor gule plader, for han bygger dem som regel om til hvide.)
Jeg har lige "tjekket" for god ordens skylde, - de 200000 var INCL moms :oops:

Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

Re: Hvad kan man tage for Baxi Multiheat 2.5F ????

Indlæg af Bigfoot » 27 jan 2011 19:18

stadig et tab på 100.000 på mindre end et år, det er fandme at snyde gode danske mennesker.
Men stadig 200.000 inkl moms, er 160.000+moms, og det er sku også noget af en pris, selvom det er en ny bil. For 1.9 modellen, er jo den lille motor på 105hk, så den er ikke engang særlig eftertragtet på markedet i dag.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.

levi

Re: Hvad kan man tage for Baxi Multiheat 2.5F ????

Indlæg af levi » 27 jan 2011 19:21

Bigfoot » 27 Jan 2011, 19:18 skrev:stadig et tab på 100.000 på mindre end et år, det er fandme at snyde gode danske mennesker.
Men stadig 200.000 inkl moms, er 160.000+moms, og det er sku også noget af en pris, selvom det er en ny bil. For 1.9 modellen, er jo den lille motor på 105hk, så den er ikke engang særlig eftertragtet på markedet i dag.
Det har noget med det udstyr der er i den at gøre, - DSG, - 2 delt zone klima, - Originalt navigation etc.

Men ja, - det er svineri den falder så hurtigt i pris :(

Godt jeg ikke skal af med den :)

hudle
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 662
Tilmeldt: 17 feb 2009 21:28
Mit fyr: Scotte 20 KW+ 45 rør solvarme
Areal: 320
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6950
Dagligt forbrug: ???
Årligt forbrug: 10 ton
Geografisk sted: Vestjylland
Modtaget likes: 2 gange

Re: Hvad kan man tage for Baxi Multiheat 2.5F ????

Indlæg af hudle » 27 jan 2011 20:13

Levi.. Bare fordi du har haft lidt tab på en bil så ændrer det vel ikke på dine gode tilbud så vi skal betale dit tab :-D hehe...
Ejer af www.Klostermultiservice.dk - Salg af minilæssere samt fliserensning og algebehandling. Rodfræsning Klarer vi også :-)

levi

Re: Hvad kan man tage for Baxi Multiheat 2.5F ????

Indlæg af levi » 27 jan 2011 21:25

hudle » 27 Jan 2011, 20:13 skrev:Levi.. Bare fordi du har haft lidt tab på en bil så ændrer det vel ikke på dine gode tilbud så vi skal betale dit tab :-D hehe...
hehe, jeg har ikke tabt noget, - fik den kun vurderet fordi en sælger blev ved med at ringe, - som absolut mente jeg skulle have en anden bil, - han gav ikke op før han kunne give mig et tilbud :oops:

Nej jeg skal sku ikke af med den, - det var blot et eksempel, - så bare rolig, - vores priser vil altid være de bedste :great:


Besvar