Hvad kan man tage for Baxi Multiheat 2.5F ????

Spørgsmål vedr. Baxi samt det tilbehør der laves til Baxi stokerfyr
Brugeravatar
finschal
Stoker III
Stoker III
13
Indlæg: 77
Tilmeldt: 17 jan 2011 19:19
Mit fyr: Baxi Multiheat 1.5
Areal: 255
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 5750
Dagligt forbrug: 25-30
Blevet takket: 1 gang
Kontakt:

Re: Hvad kan man tage for Baxi Multiheat 2.5F ????

Indlæg af finschal »

Halløj Levi

Dvs. salgsprisen på et helt nyt Multiheat 2,5 ligger på under 40.000 kr. hvis man finder den helt rigtige at handle med? Det har jo meget at sige i forhold til vurdering af brugt prisen. :-)

Jeg vil nu stadig mene at et 2 år gl. Multiheat 2,5 burde kunne sælges for minimum 15-18.000 kr. hvis man har tid til at vente på køberen. Lad os antage at man står for at skulle købe et nyt for 40.000 kr. og der er et 2 år gammelt til salg for det halve, så ville man da købe det i min verden.

Det hele må handle om hvor længe man har tid til at vente på at få solgt...
Senest rettet af finschal 27 jan 2011 00:18, rettet i alt 1 gang.
Baxi Multiheat 1,5 - Justeret af Doktor Thy - Besøg evt. http://www.finschal.dk

Brugeravatar
finschal
Stoker III
Stoker III
13
Indlæg: 77
Tilmeldt: 17 jan 2011 19:19
Mit fyr: Baxi Multiheat 1.5
Areal: 255
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 5750
Dagligt forbrug: 25-30
Blevet takket: 1 gang
Kontakt:

Re: Hvad kan man tage for Baxi Multiheat 2.5F ????

Indlæg af finschal »

Mht. prisen på det 10 år gamle fyr så kan jeg godt se at det er mere usikkert og at det er begrænset hvor meget man må forvente at få for det.
Baxi Multiheat 1,5 - Justeret af Doktor Thy - Besøg evt. http://www.finschal.dk
levi

Re: Hvad kan man tage for Baxi Multiheat 2.5F ????

Indlæg af levi »

finschal » 27 Jan 2011, 00:14 skrev:Halløj Levi

Dvs. salgsprisen på en 2,5'er ligger på under 40.000 kr. hvis man finder den helt rigtige at handle med?
Det har jo meget at sige i forhold til vurdering af brugt prisen. :-)

Jeg vil nu stadig mene at en 2 år gl. 2,5'er burde kunne sælges for minimum 15-18.000 kr. hvis man nu har tid til at vente på køberen. Lad os antage at man står for at skulle købe en ny for 40.000 kr. og der er et 2 år gammelt fyr til salg for det halve, så ville man da købe det i min verden.

Det hele må handle om hvor længe man har tid til at vente på at få solgt...
Ja for 2-3 år siden kunne man godt handle en 2.5 til under 40000 kr.

Allerede efter 1 år er prisen på et brugt anlæg faldet med næsten det halve i værdi, - om det er mere værd, - må køber og sælger jo selv finde ud af, - men hvis man sætter en salgspris på et brugt anlæg, - og ingen vil købe til den pris, - så sælger man jo nogengange til højestbydende :)

Jeg tror såmænd også han kunne have fået 2-3000 kr mere for anlægget hvis det endelig skulle være, - men så heller ikke mere :roll:
levi

Re: Hvad kan man tage for Baxi Multiheat 2.5F ????

Indlæg af levi »

Pillefyr er ligesom alle andre varer, - de faldet som regel voldsomt i værdi de første par år.
Brugeravatar
viking48
Stoker IX
Stoker IX
14
Indlæg: 376
Tilmeldt: 30 dec 2009 00:12
Mit fyr: R 15 med Linux
Areal: 240+50 m2 værksted
Brændsel: Korm/piller
Fremviser gerne i postnummer: 4941
Dagligt forbrug: 45-50 KG
Årligt forbrug: 8-9 t korn

Re: Hvad kan man tage for Baxi Multiheat 2.5F ????

Indlæg af viking48 »

SET i dba det er da en sælger der vil noget han prøver jo at sælge værdien af monteringen icon_cheesygrin.gif

LÆS SVAR FRA KØBER / SÆLGER DER BLEV HAN VIST LIDT SUR icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif



Pillefyr, Baxi Multiheat Kr. 50.000 Produkt Pillefyr Producent Baxi Multiheat stoker

Supplerende tekst

1.5 med 350lit magasin og ilt styring/trækstabilasator samt vandekspansion 24lit for overrisling ved evt tilbagebrænding samt div kontraventiler,60graders kedelshunt,A energi alfa 2 + cirkupumpe selv justerende 25-60-180 med forskruninger.samt røgrør/rensebøjning.Isolering for røgrør
Er fra 1nov 2010,købt og monteret sprit nyt.
Sælges grundet større kedel behov.
Nypris incl moms/montering 80000kr




SÆLGER 24/01/11 Så køber og montere du bare et anlæg til 37700kr hos dig selv og jeg sælger og montere hos en anden!
Så hold dig væk fra annoncen,da du intet vil udover at være "klog" Anlægget skal monteres med autorisation,da baxi eller ingen garanti giver og da der er vandslukning anlæg på,må ingen uden aut montere kedel efter vvs normen.
mvh :=)
mvh :=)
matti80 24/01/11 jo netop det jeg ved noget om, og du giver jo også næsten selv svar på det 20000 plus de 37700 er jo kun 57700 så man spare kun 7700 , og det er jo ikke sikkert man kan bruge de ting du har til dit anlæg, altså pumpe og det. og man behøver jo ikke autorisation til at sætte det op.
SÆLGER 24/01/11 Matti80: Ja nogle steder kan man købe et til 37700kr
Men der mangler ligesom også en del før fyret kører!!
Der er så lige 20000kr i dele udover.
Til 37700 for en kedel på en palle. Thats it! Der er langt til anlæg kører og virker,men ved du åbenbart ikk meget om!
matti80 23/01/11 monteringen følger med måske ? et nyt koster 37500 kr. men ok du har lidt pumpe og sådan også. go fornøjelse.
SÆLGER 23/01/11 Jeg har 225kvm,men skal være str model som tage flis osv. kommer jo også an på varmeberegning/forbrug.
Men tak for WELLSAV2
mvh :=)
wellsav2 23/01/11 hvor meget skal du varme op for den kan klare 300m2
prøv på stokerpro.dk

levi

Re: Hvad kan man tage for Baxi Multiheat 2.5F ????

Indlæg af levi »

hehe, - jeg har set den annonce, - og den pris han forlanger er HELT ved siden af, - som folk også prøver at fortælle ham :)

Og sikke noget pjat, - Baxi kan ikke løbe fra nogen som helst garanti uanset hvem der monterer anlægget, - så længe det er monteret KORREKT og efter manualen, - så gælder garantien UANSET hvad man skriver!

Alle må montere pillefyr, - brandslukningen skal korrekt nok monteres/godkendes af en autoriseret vvs-mand.
Brugeravatar
finschal
Stoker III
Stoker III
13
Indlæg: 77
Tilmeldt: 17 jan 2011 19:19
Mit fyr: Baxi Multiheat 1.5
Areal: 255
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 5750
Dagligt forbrug: 25-30
Blevet takket: 1 gang
Kontakt:

Re: Hvad kan man tage for Baxi Multiheat 2.5F ????

Indlæg af finschal »

levi » 27 Jan 2011, 00:17 skrev: Ja for 2-3 år siden kunne man godt handle en 2.5 til under 40000 kr.

Allerede efter 1 år er prisen på et brugt anlæg faldet med næsten det halve i værdi, - om det er mere værd, - må køber og sælger jo selv finde ud af, - men hvis man sætter en salgspris på et brugt anlæg, - og ingen vil købe til den pris, - så sælger man jo nogengange til højestbydende :)

Jeg tror såmænd også han kunne have fået 2-3000 kr mere for anlægget hvis det endelig skulle være, - men så heller ikke mere :roll:
Udbud og efterspørgsel sætter prisen, det er vi i hvert fald helt enige om. :-)

Normalt opstår der bare et fornuftigt spænd mellem prisen på nyere brugt og nyt.
Baxi Multiheat 1,5 - Justeret af Doktor Thy - Besøg evt. http://www.finschal.dk
Brugeravatar
viking48
Stoker IX
Stoker IX
14
Indlæg: 376
Tilmeldt: 30 dec 2009 00:12
Mit fyr: R 15 med Linux
Areal: 240+50 m2 værksted
Brændsel: Korm/piller
Fremviser gerne i postnummer: 4941
Dagligt forbrug: 45-50 KG
Årligt forbrug: 8-9 t korn

Re: Hvad kan man tage for Baxi Multiheat 2.5F ????

Indlæg af viking48 »

levi » 27 Jan 2011, 00:24 skrev:hehe, - jeg har set den annonce, - og den pris han forlanger er HELT ved siden af, - som folk også prøver at fortælle ham :)

Og sikke noget pjat, - Baxi kan ikke løbe fra nogen som helst garanti uanset hvem der monterer anlægget, - så længe det er monteret KORREKT og efter manualen, - så gælder garantien UANSET hvad man skriver!

Alle må montere pillefyr, - brandslukningen skal korrekt nok monteres/godkendes af en autoriseret vvs-mand.
icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif :great:
levi

Re: Hvad kan man tage for Baxi Multiheat 2.5F ????

Indlæg af levi »

finschal » 27 Jan 2011, 00:27 skrev: Udbud og efterspørgsel sætter prisen, det er vi i hvert fald helt enige om. :-)

Normalt opstår der bare et fornuftigt spænd mellem prisen på nyere brugt og nyt.
Ligesom i bilbranchen ? :great:

Over kantstenen, - halvpris icon_frown.gif

Har lige fået vurderet min seat altea 1,9 tdi - købt for 200000 plus moms for 11 måneder siden (Kørt 16000 km), - værdi idag 100000 kr INCL moms !!!

Der blev jeg godt nok sur :evil:
Brugeravatar
finschal
Stoker III
Stoker III
13
Indlæg: 77
Tilmeldt: 17 jan 2011 19:19
Mit fyr: Baxi Multiheat 1.5
Areal: 255
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 5750
Dagligt forbrug: 25-30
Blevet takket: 1 gang
Kontakt:

Re: Hvad kan man tage for Baxi Multiheat 2.5F ????

Indlæg af finschal »

Du har spurgt en forhandler... Prisen på brugt bliver sat ud fra hvad bilen kan sælges for i dba eller på bilbasen..
Baxi Multiheat 1,5 - Justeret af Doktor Thy - Besøg evt. http://www.finschal.dk

Besvar