Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Barlinek Træpiller

Bruger til bruger info om specifikke træpiller
Vi opretter et emne til hver type træpille
Besvar

Hvor mange Stjerner vil du give Barlinek træpillerne

10 Stjerner (bedst) Giver minimal aske og ingen slagge samt god indpakning
39
34%
9 Stjerner
23
20%
8 Stjerner
29
25%
7 Stjerner
4
3%
6 Stjerner
8
7%
5 Stjerner
7
6%
4 Stjerner
1
1%
3 Stjerner
2
2%
2 Stjerner
3
3%
1 Stjerne (dårligst) Giver meget aske og meget slagge samt dårlig indpakning
0
Ingen stemmer
 
Afgivne stemmer: 116

calle

Re: Barlinek Træpiller

Indlæg af calle » 25 jan 2011 22:52

Nu får jeg først nye piller på fredag. De er åbenbart ca. en uge forsinkede hos Pillemadsen. Har valgt German Pellets, da Agrol var for dyre at få transporteret.

Ud af 2 tons Barlinek, har jeg dog ca. 150 kg piller, som er tæskefulde af smuld. De er samlet sammen fra hver gang, jeg har renset pillesiloen. Dem sir jeg med en spaghettisi - og så er det ik engang løvn :shock:


dk-fch
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 7
Tilmeldt: 19 jan 2011 11:27

Re: Barlinek Træpiller

Indlæg af dk-fch » 26 jan 2011 20:31

Så fik jeg prøvet at fyrret med Barlinek istedet, og det har hjulpet må man sige.
Er gået fra at have én stor klump efter 24 timer, til kun at have et par små klumper.
Det er jo skønt!

calle

Re: Barlinek Træpiller

Indlæg af calle » 26 jan 2011 22:20

Opdater venligst mht. smuld, når du på et tidspunkt skal fylde piller på.

Venlig hilsen

Energi7
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 20
Tilmeldt: 04 dec 2009 19:42
Geografisk sted: Flensburg
Kontakt:

Re: Barlinek Træpiller

Indlæg af Energi7 » 28 jan 2011 15:53

Indledningsvis beklager vi den meget lange ventetid på vores tilbagemelding mht. smuld i Barlinek træpiller.

Vi havde besøg af 2 repræsentanter fra Barlinik, sidst i november 2010, hvor de besøgte nogle af vores kunder med smuld problemer.

Efterfølgende kom denne reaktion.
# Den ene repræsentant blev fyret samme dag han mødte ind på kontoret, (det er jo altid godt
at sætte tingende på plads) :|
# Fabriks chefen melder tilbage til salgskontoret, at Barlinek pillerne overholder DIN + Norm

Så fra dette stadie startede vi så med vores argumenter om, at dette problem skulle tages meget seriøst.
Barlinek producerer ca. 100.000 tons træpiller om året og har indtil sidste år lagt på 0,5 – 0,7.% smuld.
Siden sommeren 2010 har deres egne prøver og vores prøver vist ca. 3 % smuld.

3 % smuld er for de fleste stoker ikke et problem, men da Barlinek også laver fejl som alle andre producenter,
er der også kommet læs til os med et indhold på 6-7 % smuld. Der er også sket fejl andre år, men da det var
fra et meget lavere udgangspunkt, betød det ikke så meget.
Så budskabet fra vores side var derfor, at vores kunder som sådan er total ligeglad med DIN + Normen, de ville bare have den gode kvalitet som blev produceret frem til sæson 2009-2010.

Følgende tiltag laves nu.
# Inden udgangen af marts 2011 installeres der et nyt sold anlæg på alle deres pakkeanlæg, da dette
er en million investering kunne man da godt få den tanke, at frabrikschefen kendte til problemet.
# Der vil være øget kvalitets kontrol indtil de nye sold anlæg er på plads
# Vi vil tage kontakt til dem, som vi har kendskab til, der har fået leveret med for meget smuld og
finde en løsning.
# Er der kunder som IKKE har kontaktet os angående deres problemer, vil vi gerne høre fra dem.

Afslutningsvis vil vi gerne pointere, at selvom der har været problemer med for meget smuld i Barlinek træpiller, så udgør dette problem kun en lille del af de 50.000 tons, som årligt sælges i Danmark

Med venlig hilsen
Energi7

Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

Re: Barlinek Træpiller

Indlæg af Bigfoot » 28 jan 2011 20:02

Det er rart at høre at der bliver gjort noget ved sagen.
Jeg har som nævnt tidligere, fået 5 nye tons barlinek fra forhandleren, de er stemplet november 2010, men er dog fra Ukraine, hvor de andre er fra polen. Jeg ved ikke rigtigt hvilken afdeling der er bedst.
Desværre er resultatet lidt blandet. Men jeg har da varme på. Men nu må vi se hvad jeg køber næste år. Jeg må dog indrømme at jeg har brændt nallerne lidt på barlinek. Så ved ikke endnu hvad jeg køber.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.


Brugeravatar
Uffe Henneberg
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 127
Tilmeldt: 09 dec 2010 07:36
Mit fyr: Baxi Multiheat 1,5 350
Areal: 250/100
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6840
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: Oksbøl Vestjylland-City of Vrøgum

Re: Barlinek Træpiller

Indlæg af Uffe Henneberg » 29 jan 2011 08:08

Jeg har som sagt fået Balinek gennem Energi7 sidst i december.
Jeg vil tro der er ca en deciliter smuld pr 25 kg sæk
Jeg har lige kørt fyret tomt for at sikre mig der ikke stod for meget smuld i bunden, jeg vil tro der var 3 liter .
Det er vel fint efter en måned.
Men mine kommer også fra den polske fabrik,måske er det i Ukraine problemet er ?

Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

Re: Barlinek Træpiller

Indlæg af Bigfoot » 01 feb 2011 13:30

har Barlinek mon ændret stil?????

For jeg kan huske i mit ballade og bøvl med dem, at forhandleren omtalte problematikken med smuld og sådan, at de netop blev leveret i hvide poser, som man ikke kunne se ind i.
Hvor firmaer som German Pellets netop leverede deres i klare poser. Det gjorde kontrollen nemmere.

Nu ser jeg så på nettet at der dukker nye billeder op af emballagen fra Barlinek....
barlinek.jpg
Det ligner da en positiv udvikling i sagerne omkring smuld og Barlinek.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.

Brugeravatar
Michael404
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 40
Tilmeldt: 18 maj 2009 07:44
Mit fyr: Benokov R25
Areal: 186m2
Brændsel: Barlinak 8mm træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6705
Dagligt forbrug: 25kg
Årligt forbrug: 4tons
Geografisk sted: Esbjerg

Re: Barlinek Træpiller

Indlæg af Michael404 » 01 feb 2011 15:43

Fik lev. 4 paller fra Energi7 sidste uge, de kom fra Ukraine, og umiddelbart ikke nogen mærkbar forskel.
Men bed da mærke i at de ikke kom fra Polen som jeg var plejede at få.
Måske der var lige mere smuld end dem fra polen, men intet af betydning vil jeg mene, men jeg kører så også med aut. start/stop så snegl bliver tømt hver dag. Og derved betyder det intet.
Hvad er det lige præcis skulle gøre smuld til et problem?

Bigfoot: Hvor har du det billede fra?
-Michael404

Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

Re: Barlinek Træpiller

Indlæg af Bigfoot » 01 feb 2011 20:21

Michael404 » 01 Feb 2011, 15:43 skrev:Bigfoot: Hvor har du det billede fra?
Der var en reklame på forsiden af forummet her i formiddags.... Et nyt tysk firma som sælger barlinek og german pellets.... der fandt jeg billedet....
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.

Eurofire Baxi
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 4
Tilmeldt: 23 dec 2010 11:44
Mit fyr: blackstar kedel 20-30K med eurofire 20Kw
Areal: 300m³
Brændsel: Barlinek
Fremviser gerne i postnummer: 6852
Dagligt forbrug: 45 kg
Geografisk sted: Billum

Re: Barlinek Træpiller

Indlæg af Eurofire Baxi » 02 feb 2011 09:46

anders.bai@hotmail » 12 Dec 2010, 20:22 skrev:Bigfoot - jeg har købt mine gennem Pillemadsen (i øvrigt fin service og det hele!)

Vh Anders
Jeg købt min piller hos pillemadsen d. 15/01/2011( 8mm Barlinek ) og de slagger meget.
Mvh
Kenneth


Besvar