Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

røggastemp er for lav-cn stoker

Hvis du ikke ved hvor du skal stille dit spørgsmål, er du velkommen til at gøre det her
anders1111
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 4
Tilmeldt: 20 okt 2010 12:06

Re: røggastemp er for lav-cn stoker

Indlæg af anders1111 » 03 nov 2010 14:48

Hej

Tak for svar.
Jeg har snakket med producenten og de mener, som der bliver svaret, at ilt% ikke må komme over 21%. De mener at jeg skal prøve at afkoble iltsonden hvorefter ilt% gerne skulle være mellem 12-14% jævnt. Hvis dette er tilfældet er sonden defekt. Hvis ikke dette er tilfældet mener de at styringen skal opdateres.(meget sjældent) I øvrigt sagde de at ilt% bør ligge mellem 5-7% ved en ydelse på 80-100% og iltsonde sat til.

Jeg prøver nok lige i første omgang at isolere røgrør med rockwool og tjekker tilbagebrandsventilen.

Jeg vender tilbage med resultat.

mvh
anders


Brugeravatar
frølårsraketten
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 286
Tilmeldt: 31 dec 2009 04:08
Mit fyr: Aduro H1
Areal: 109 m²
Brændsel: piller fra Helenemøllen
Fremviser gerne i postnummer: 5600
Geografisk sted: Sydfyn
Kontakt:

Re: røggastemp er for lav-cn stoker

Indlæg af frølårsraketten » 03 nov 2010 17:55

Landbo » 02 Nov 2010, 20:27 skrev:...da O2 ikke burde kunne komme over 19,2, hvilket er iltprocenten i ren luft.
20,9%
Med venlig hilsen Pierre
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Aduro H1

Landbo
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1429
Tilmeldt: 20 nov 2008 20:55
Mit fyr: SK-STOKER 16 Kw med TM-3006
Areal: 170
Brændsel: Flis og andet brændbart.
Årligt forbrug: ????
Geografisk sted: Thy (Vest for Thisted)

Re: røggastemp er for lav-cn stoker

Indlæg af Landbo » 03 nov 2010 19:56

frølårsraketten skrev: 20,9%
:oops: Åh ja, man bliver ikke yngre med årene. icon_cheesygrin.gif Menn helt galt husket var det nu heller ikke. :wink:
Mvh. Leif.
Selvgjort er absolut velgjort - når det virker efter hensigten !
Motto: Forsøg altid at lave tingene så enkelt det er muligt.

tclund
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 10
Tilmeldt: 26 jan 2011 09:19
Modtaget likes: 1 gang

Re: røggastemp er for lav-cn stoker

Indlæg af tclund » 26 jan 2011 09:42

Hej Anders - Læste lige om dit problem, og blev nødt til at melde mig ind i forumet med det samme fordi jeg havde samme problem for et par år siden.

Jeg snakkede med CN om problemet med at sonden viste så svingende O² procenter, og de havde løsningen
Man skal lave en stel-forbindelse fra sonden til styringen. Jeg tog kobberskive der havde et ben til en kabelsko, og spændte mellem skorstensrøret og sonden. Trak en ledning fra denne til styringens bagside (der er en skrue i nederste hjørne der kan bruges til montering af kabelsko) og nu kører det igen på automatik.

Med hensyn til at køre styringen på manuel, så er det dog heller igen problem.
Eneste minus er at man skal justere selv ved brændselsskift.
Stokeren går selv på ned i ydelse når temp. er nået, og går envidere på pause for selv at starte op, når dette er nødvendigt.
stelforbindelse.jpg
Stelforbindelse
200m² med gulvarme + 125m² på 1. sal m. radiator
CN-Stoker 25 - Jøma JK 20 Keddel
Solceller 6,4 kWp - Kostal Piko 5,5 Inverter.


Besvar