Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Smuld problemer !!!!!

Spørgsmål vedr. Multi 22 samt det tilbehør der laves til Multi 22 Brændere
Besvar
Tommi Fisker

Smuld problemer !!!!!

Indlæg af Tommi Fisker » 23 apr 2007 11:32

Hejsa

Nu er der igen lavet lidt forsøg , denne gang for at slippe af med noget smuld da dette er et problem for nogle Multi 22 bruger.

Så efter selv at havde gået med tanken om at bore nogle huller i min ene føde snegl og lede smuldet den vej ud , men problemet var at lede smuldet vidre så det ikke bare dryssede ud på gulvet , jeg gik med en løsning om at ligge en tagrende ind under så den kunne lede smuldet vidre ned i en sæk , meen var så på besøg hos " Multimanden " og han havde en snild løsning på afledning af smuldet , Så her kommer løsningen:

Billede

Billede

Billede

Her ser i så huller boret i min snegl , hullerne ( 5mm) er mærket op efter en alm. tagrende udløb som efterfølgende er monteret under hullerne med popnitter ( Der kan også findes en der passer over røret så man slipper for popnitterne )

Billede

Billede

Billede

Her ses tagrende udløbet monteret over hullerne , hvorefter at der er monteret en slange som leder smuldet ned i en opsamlings kasse.

Billede

Dette vil jeg lover jer tager smuldet fra , så dette er alt i alt en god løsning når man har meget smuld , men nu kan i jo komme med jeres mening.

Takker til " Multimanden " Asaa Multi Service

HUSK NU FYRRUMSMØDE HOS ASAA MULTI SERVICE Lørdag d. 5 /5 - 2007 kl 13 - 17
Senest rettet af Tommi Fisker 24 apr 2007 09:45, rettet i alt 2 gange.


Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 11089
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Givet likes: 119 gange
Modtaget likes: 141 gange

Indlæg af Ulrik » 23 apr 2007 23:21

Det ser fornuftigt ud.
Jeg har før set en lignende løsning (i princippet) men den var knap så gennemført.

Dog vil jeg til en hver tid holde på at det er en bedre idé at købe nogle ordentlige træpiller. Nu kan jeg desværre ikke forstørre billederne op, men jeg synes det smuld ser noget mørkt og underligt ud.
MvH Ulrik©

Tommi Fisker

Indlæg af Tommi Fisker » 24 apr 2007 07:57

Hej Ulrik

Pillerne er noget mørke , de ligner meget de piller som man får hos Arno Eko i polen , men hensyn til smuld syntes jeg ikke er så vigtig at det er væk i disse piller da de 5 ton jeg lige har fået kun kostede mig 90 øre pr. kg. så kan jeg godt leve med noget smuld og det har jeg så igen en aftager til, til 50 øre pr. kg. det er halv pris af hvad de giver hos forhandlerne af smuld.

Nu skulle billederne være til at forstørre op :oops:


Besvar