Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Brand m.m.

Spørgsmål vedr. Benekov samt det tilbehør der laves til Benekov Stokerfyr
René
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 5
Tilmeldt: 23 jan 2011 06:10

Re: Brand m.m.

Indlæg af René » 23 jan 2011 17:04

Tak for hjælpsomheden

Jeg bor i Præstø. Indstillingerne har været tilfældige. Jeg fandt nogle gode indstillinger i nat her på siden, som jeg nåede at kode ind, men så brændte det jo.

Jeg tror faktisk, at det handler om utæthed, som flere af jer har været inde på. Jeg kunne jo se, at røgen sivede meget fint ud af en plade der sidder i fronten i bunden af pillekammeret. Den sidder også kun fast med skruer i 2 af 4 huller. Og røgen ville også gerne ud ved hængslerne i låget. Det har også været ikke fagfolk der har ordnet fyret førhen.


René
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 5
Tilmeldt: 23 jan 2011 06:10

Re: Brand m.m.

Indlæg af René » 23 jan 2011 17:44

Jeg bor i Præstø. Kender nogen en fagmand i nærheden?

Mit hus - som jeg lejer - er 350 kvadratmeter i 2 plan. Dertil kommer fuld kælder, hvor tjenestefolkene huserede i gamle dage. Der er endda madelevator. Og så er der endelig fuld loftetage. Alt er forfærdelig dårligt isoleret og der er ikke hulmur. Så et oliefyr er simpelthen for dyrt i drift. Det koster 10 af de slemme om måneden at varme op med olie.

Skorstenen er lige efterset. Men jeg havde jo en rigtig god utæthedstest i nat. Røgen sivede ud fra en lille plade, som sidder i fronten af pillekammeret forneden. Den er også kun sat i med 2 af 4 skruer. Desuden er malingen fuldstændig væk - forsvundet i en tidligere brand. Så den er rigtig utæt. Der kom også lidt røg ud ved lågets hængsler.

Tak for links. Der er godt nok nogle af jer der går op i pillefyr. Men det er næsten også en videnskab.

søren ø
Supporter
Supporter
Indlæg: 1018
Tilmeldt: 01 jan 2007 21:06
Mit fyr: Benekov pl27
Areal: 180
Brændsel: piller
Årligt forbrug: 10 ton
Geografisk sted: midtfyn
Kontakt:

Re: Brand m.m.

Indlæg af søren ø » 23 jan 2011 18:51

Det behøves skam ikke være en videnskab, kun hvis man har interessen. Det er vigtigt du får sat de sidste bolte i magasin og evt en ny pakning dernede. Desuden en ny pakning i toppen af magasinet, så det også er helt tæt. Hvordan stå din puls, pause og ilt %
All men are created equal, but only the bravest become firefighters.

Ollii
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 909
Tilmeldt: 10 jan 2009 19:18
Mit fyr: Jordvarme
Areal: 250
Brændsel: El
Årligt forbrug: 25-30000
Geografisk sted: sdrj
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 3 gange

Re: Brand m.m.

Indlæg af Ollii » 23 jan 2011 19:25

Også lige huske på ikke og køre magasin helt tomt. Da dette kan have en lidt uheldig virkning med tilbagebrand og sod dannelser i snegl og magasin.
Når du taler kan du kun sige noget du allerede ved. Når du lytter kan du lære hvad andre ved.

M.v.h. Olli.


Besvar