Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Baxi Solo Innova

Alt om fastbrændsel, brændekedler osv
Atmos, Vigas, Solo Innova, Bonus og alt andet om brændekedler
Besvar
sackman
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 78
Tilmeldt: 12 dec 2010 19:31
Mit fyr: Baxi solo innova 30 std
Areal: 210
Brændsel: Fyr/Elm
Fremviser gerne i postnummer: 7752
Årligt forbrug: 17-20rm
Kontakt:

Re: Baxi Solo Innova

Indlæg af sackman » 18 jan 2011 18:50

"Og brænde kan blive for "gammel" afgasningen sker fra det bliver fældet og det der virkelig gør nye kedler effektive er gassen."

så forstår jeg ikke at affaldstræ gir så meget varme... så skal det måske være frisk skovet affaldstræ?

Noget andet er at jeg forstår ikke de tal du kommer med Hudle..

min svigerfar har også en innova20LC og han fyrer 2 gange daglig (morgen og aften) han har en tank på 800ltr org. baxi tank
og han har ingen problemer med at få tanken op på 80-90gr. og det er endda med en dyssesten der har en revne på ca 10cm, altså godt og grundig slidt

han bruger ca en ½ trillebøre fuld hved hver fyring... Der må sku være noget galt med din indstilling på fyret
Pind....Det er en livsstil


Albert
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 826
Tilmeldt: 05 apr 2010 05:50
Modtaget likes: 1 gang

Re: Baxi Solo Innova

Indlæg af Albert » 18 jan 2011 20:03

Køb nogle rapspiller hudle,og smid dem i sammen med træet,hvis den stadig ikke kan give varme nok med den blanding,så er der enten noget galt med din installation,eller kedlen er simpelt hen for lille.

Jeg har beskrevet tidligere hvordan man gør.

hudle
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 662
Tilmeldt: 17 feb 2009 21:28
Mit fyr: Scotte 20 KW+ 45 rør solvarme
Areal: 320
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6950
Dagligt forbrug: ???
Årligt forbrug: 10 ton
Geografisk sted: Vestjylland
Modtaget likes: 2 gange

Re: Baxi Solo Innova

Indlæg af hudle » 18 jan 2011 20:11

jeg har fyret med affaldstræ og paller og andet godt i materialet træ..... Har haft planker og stakit osv osv til at brænde.. Det bedste jeg nok har prøvet var noget afskær fra en vinduesfabrik i klodser på max 20x10 cm og nedefter.. der var blandet fyr, maghoni osv .....

Det elm er noget jeg har 5m3 af og så er det ovre.. jeg fik det.... Lærken skulle være godt så vidt jeg kan forstå på andre da det er en fyr art....
Ejer af www.Klostermultiservice.dk - Salg af minilæssere samt fliserensning og algebehandling. Rodfræsning Klarer vi også :-)

hudle
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 662
Tilmeldt: 17 feb 2009 21:28
Mit fyr: Scotte 20 KW+ 45 rør solvarme
Areal: 320
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6950
Dagligt forbrug: ???
Årligt forbrug: 10 ton
Geografisk sted: Vestjylland
Modtaget likes: 2 gange

Re: Baxi Solo Innova

Indlæg af hudle » 18 jan 2011 20:14

Sackman... kom endelig med indstillingerne så skal jeg gerne tage imod med kyshånd.. det var da rart der er andre der er ligeså dårlig stillet som mig med sådan en skod kedel... er faktisk ved at være grumme træt af den istallation...

Men hvor meget har din svigerfar at fyre op????

SACKMAN kom endelig med nogle tal osv så jeg har noget at sammenligne med... det er jo total skod at have sådan en kedel hvis man kunne udnytte den bedre end den bliver nu...

Jeg bruger også ca en børe fuld i det her vejr som det er nu.. det er ca 3-5 + grader..... jeg bruger en hel dag på at fyre den skide tank op.. har i dag stået op kl 0600 og fyrede... tank på 46 ggrader.... kl 1000 var jeg hjemme og der var kun gløder tilbage i bunden.. (konen fyldte kammeret kl 0800 inden hun kørte).. der fyrede jeg så helt op igen... kom hjem kl 1600 og der var det brændt helt ud og akkutanken stod nu på 67 grader.. fyrede så igen kl 1600 og kl 1900 var akkutanken på 76 grader.. nu her kl 2020 er tanken faldet til 67 grader....

Så der fyres en del... Det er rigtig skidt de dage hvor tanken er på 26 grader om morgenen når vi står op.. så kan jeg få den til at ramme ca. 60 grader når vi kommer til aften.. og så fyres der inden jeg går i seng ...

Ved snart ikke hvad jeg skal gøre ud over at sprænge det til metal konfetti....
Ejer af www.Klostermultiservice.dk - Salg af minilæssere samt fliserensning og algebehandling. Rodfræsning Klarer vi også :-)

Brugeravatar
Zarge
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4410
Tilmeldt: 19 okt 2008 15:15
Mit fyr: Scotte 16kw BS20 v10
Areal: 2*132m2
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 7500
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: plyf... nu ser vi...
Geografisk sted: Nær Sir ved Holstebro
Givet likes: 68 gange
Modtaget likes: 96 gange

Re: Baxi Solo Innova

Indlæg af Zarge » 18 jan 2011 20:29

Skal det forståes sådan at du kan fylde fyret 4 (eller hvad det nu blev til...) gange med en trillebør fuld?


Brugeravatar
mejeristen
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2675
Tilmeldt: 05 aug 2008 23:31
Mit fyr: BAXI Bonus 30 med 3400l akkutank
Areal: 196+25
Brændsel: Bøge brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8450
Dagligt forbrug: ??
Årligt forbrug: 26 rm sæson 11-12
Geografisk sted: Hammel 8450
Givet likes: 12 gange
Modtaget likes: 9 gange

Re: Baxi Solo Innova

Indlæg af mejeristen » 18 jan 2011 23:48

pelle » 17 Jan 2011, 22:36 skrev: Hej Hudle


Nu forstår jeg bedre..Brændkammeret i din kedel er for lille. Ja,, din kedel burde også være meget større. Enig... En løsning her og nu er at få fat på nogle træbrikketter. Dem er der ski noget krudt i. De vil gøre god gavn i dit tilfælde. Så må du leve med røgt. er lidt for højt. :oops: .

Ellers, Hvor stor er dit fyrrum??? Er der plads til en akkutank ekstra. Jeg har en Olietank stående du kan få for en kasse bajer+ en plovmand, men så er der også svejst forstærkninger i og der er de studser der skal være. Den kan kobles på dit system, Der skal så lige ommøbleres lidt på rørføringen og helst i 5/4 tommer, så det er stort nok til en større kedel.. Engang.Skal nok lige smide et diagram herind.... Men, få lige fat i nogle brikketer, Nu..

Ellers... Der skulle da ikke tilfældigvis være en skorsten et sted på stuehuset.... Her tænker jeg på en brændeovn.. Sådan en godkendt en til 3-4000 kr..


Enig med pelle din kedel er lige lille nok, hvis jeg skulle varme mine 196m2 op med en 20kW kedel ville jeg få stress, knopper og stå af i 3 etageer flere gange dagligt
BAXI Bonus 30 + akku. tank som sikkert er Østjyllands bedst isolerede (30 cm under bunden, mellem 40 og 80 cm på siden samt 70 cm på toppen isoleringsmaterialet er flamingogranulat)

hudle
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 662
Tilmeldt: 17 feb 2009 21:28
Mit fyr: Scotte 20 KW+ 45 rør solvarme
Areal: 320
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6950
Dagligt forbrug: ???
Årligt forbrug: 10 ton
Geografisk sted: Vestjylland
Modtaget likes: 2 gange

Re: Baxi Solo Innova

Indlæg af hudle » 19 jan 2011 08:50

Hvordan tror du jeg har det mejeristen... arrrhhhh bliver sindssyg af pind... hihi..

Nej jeg fylder bare kedlen hver gang helt op med det der nu kan være i kammeret... Så en trillebører holder næsten til en dag....

Det var sådan det skulle forståes..

Ville gerne have 5000 liter og 50 kw så skulle ibare se mit eget kraftvarmeværk :-)
Ejer af www.Klostermultiservice.dk - Salg af minilæssere samt fliserensning og algebehandling. Rodfræsning Klarer vi også :-)

hudle
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 662
Tilmeldt: 17 feb 2009 21:28
Mit fyr: Scotte 20 KW+ 45 rør solvarme
Areal: 320
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6950
Dagligt forbrug: ???
Årligt forbrug: 10 ton
Geografisk sted: Vestjylland
Modtaget likes: 2 gange

Re: Baxi Solo Innova

Indlæg af hudle » 19 jan 2011 17:17

har lige snakket med en smed og han mente at det ikke var noget problem at montere et 32 eller 50 kw anlæg... det var jo bare et spørgsmål om hvor mange gange jeg skal fyre med sådan et anlæg.. han mente at jeg godt kunne nøjes med mine 1200 liter akku og tage en 32 kw kedel... så skulle jeg bare fyre lidt oftere end hvis jeg havde stor akkutank.... men min tank ville blive hurtigere varm og så skulle jeg ikke fyre så meget ...

Kan i få det til at psse?? vil mene det lyder rimelig logisk... men ville en 32 kw være stro nok hvis det var (atmos)?? eller skal man helt fravælge det træ og så gå over til piller i stedet ???
Ejer af www.Klostermultiservice.dk - Salg af minilæssere samt fliserensning og algebehandling. Rodfræsning Klarer vi også :-)

Brugeravatar
mejeristen
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2675
Tilmeldt: 05 aug 2008 23:31
Mit fyr: BAXI Bonus 30 med 3400l akkutank
Areal: 196+25
Brændsel: Bøge brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8450
Dagligt forbrug: ??
Årligt forbrug: 26 rm sæson 11-12
Geografisk sted: Hammel 8450
Givet likes: 12 gange
Modtaget likes: 9 gange

Re: Baxi Solo Innova

Indlæg af mejeristen » 19 jan 2011 18:34

32kw jeg ville nok vælge at få min 2000l akku. tank men selvf. 1200l er da muligt det er bare et + om at afpasse mængden af brænde!
BAXI Bonus 30 + akku. tank som sikkert er Østjyllands bedst isolerede (30 cm under bunden, mellem 40 og 80 cm på siden samt 70 cm på toppen isoleringsmaterialet er flamingogranulat)

Brugeravatar
svæver
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 256
Tilmeldt: 04 jan 2007 18:16
Mit fyr: nu med Atmos dc32+1500 liter vand
Areal: 250

Re: Baxi Solo Innova

Indlæg af svæver » 19 jan 2011 19:32

jeg tror du vil få problemer, jeg lader mine 1500l fra 40>85 med een opfyldning, så mindst 2000l.

/jørgen
Fri som fuglen, 1000 m oppe.
Svæveflyvning er det sjoveste man kan foretagesig----med bukser på----.
EB


Besvar