Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

max o2

Spørgsmål vedr. Benekov samt det tilbehør der laves til Benekov Stokerfyr
Besvar
poul jensen
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 53
Tilmeldt: 30 dec 2006 10:05
Mit fyr: Benekov 25 silver m/ Tornado
Areal: 350
Brændsel: roefrø og andet sært
Dagligt forbrug: 65 kg pt.
Årligt forbrug: 18
Geografisk sted: Odder
Givet likes: 1 gang

max o2

Indlæg af poul jensen » 15 apr 2007 23:08

Så fik jeg slukket for gulvvarmen, som forventet har fyret kørt en hel del i pause siden. Der er stadig åbent for et par radiatorer så et vist forbrug har jeg stadig. Problemet jeg har "døjet" med i denne varme week-end er at fyret stopper et par gange om dagen.
Begrundelsen er "max o2", min styring er opdateret så jeg har ikke nogen manual..........
Jeg gætter på at der sker så lidt at ilt % nærmer sig atmosfærisk luft, fyret tror at der ingen ild er og stopper.
Er der nogen der kan komme med et bud på hvad jeg skal ændre på ? Kører standard pilleprogram nu.
Nattefrost i næste week-end vil nok løse problemet, men håber på en løsning inde da.
hilsner
Poul Jensen


Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
Indlæg: 10378
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Givet likes: 101 gange
Modtaget likes: 269 gange
Kontakt:

Indlæg af thy » 15 apr 2007 23:46

problemet er at pille mængden der bliver indført er for lille i forhold til blæser(ilt) tilførsel
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen

liagro
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 126
Tilmeldt: 25 feb 2007 12:04
Mit fyr: MGM Comfort
Areal: 160
Brændsel: Diverse piller
Fremviser gerne i postnummer: 7480
Geografisk sted: Vildbjerg
Kontakt:

Indlæg af liagro » 16 apr 2007 06:48

Hej Poul
Årsagen til o2 max er at der er få få piller i brænderen når den starter efter pause. Mulige årsager, for meget skorstenstræk, for lille pille mængde eller for lange pauser,
Løsninger, trækstabilisator, mindre efterløb i pause større pille mængde, i service meny kan du se på om blower i pause settings er på 20% ellers sættes den ned. I fuel PID er der et led som hedder I part start denne står på 30 % i fabrikssettings og er en værdi der bestemmer hvor travlt styringen har med at give fuld pille mængde efter start, kan evt hæves til 40 eller 50 %Endelig kan sensoren gøres mindre følsom ved at hæve tiden under o2 max
Hilsen Karsten 97137370
Hvis du har flere spøgsmål må du også gerne ringe til Martin på 20279101


Besvar