Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Inden du køber et Denviro fra Biovarme!

Hvis du ikke ved hvor du skal stille dit spørgsmål, er du velkommen til at gøre det her
Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 11089
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Givet likes: 119 gange
Modtaget likes: 141 gange

Re: Inden du køber et Denviro fra Biovarme!

Indlæg af Ulrik » 16 dec 2010 15:02

Godt at høre at du fandt en god løsning Kronborg.
Selvom du har haft problemer, er det alligevel god service fra Biovarmes side.
Der er IKKE mange der tager anlæg retur.
MvH Ulrik©


Brugeravatar
Fer
Supporter
Supporter
Indlæg: 1019
Tilmeldt: 25 maj 2010 21:22
Mit fyr: Biotech Top Light
Areal: 237 + 25
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4684
Årligt forbrug: Forventet 8 tons.
Geografisk sted: Nr. Tvede
Modtaget likes: 1 gang

Re: Inden du køber et Denviro fra Biovarme!

Indlæg af Fer » 16 dec 2010 19:42

Tillykke med det nye fyr. Tog mig selv i at tænke at du godt nok havde handlet hurtigt. Men så kom jeg til at tænke på udetemperaturen. LOL så er det jo klart.
--
Mvh Tommy Fer
Biotech Top Light

Esben Kronborg
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 13
Tilmeldt: 09 dec 2010 07:59
Mit fyr: Hoval BioLyt 15
Areal: 165 m2
Brændsel: Træpiller

Re: Inden du køber et Denviro fra Biovarme!

Indlæg af Esben Kronborg » 22 dec 2010 23:22

SÅ er der monteret et Hoval BioLyt anlæg i mit fyrrum. Tirsdag aften blev det bestilt og lørdag sat op. Det er virkelig hurtig reageret fra BVS Montages side.
Indtil videre er jeg mere end tilfreds med mit køb. Der er ingen røgudvikling i fyrrummet, ingen støj, en virkelig god brugerflade, umiddelbart en rigtig god forbrændings økonomi og byggekvaliteten er helt i top.

En decideret anmeldelse vil jeg vente med til fyret har kørt nogle flere piller igennem, men jeg vil til gengæld bruge et par linjer på selve montage:

Fyret er købt hos og monteret af BVS Montage, hvilket jeg er mere end almindeligt godt tilfreds med. Vejledningen inden købet var hurtig, præcis og det virkede som om, at jeg havde med en dygtig fagmand at gøre, der brænder for sig fag. Det viste sig at holde stik! I mit ældre hus skulle der tilføjes en varmekreds og forberedes en tredje og alt er udført med største omtanke og uden at gå på kompromis. Bent fra BVS Montage har tydeligt masser af erfaring og viden om de produkter, han sælger og sætter op, og han har en faglig stolthed, der helt klart er kommet mig til gode, idet jeg nu med viden fra både det detaljerede instruktionsmateriale og fra Bents vejledning efter kun 4 dage med fyret, allerede føler mig godt rustet som fyrmester!

En anmeldelse af mit pillefyr nummer 3 tilgår snart!

MVH Esben

Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 11089
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Givet likes: 119 gange
Modtaget likes: 141 gange

Re: Inden du køber et Denviro fra Biovarme!

Indlæg af Ulrik » 22 dec 2010 23:33

Lyder som en god ide at vente med anmeldelsen.
Men øhh, derfor kan vi vel godt få nogle billeder at se: viewforum.php?f=19 ;)
MvH Ulrik©

Esben Kronborg
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 13
Tilmeldt: 09 dec 2010 07:59
Mit fyr: Hoval BioLyt 15
Areal: 165 m2
Brændsel: Træpiller

Re: Inden du køber et Denviro fra Biovarme!

Indlæg af Esben Kronborg » 22 dec 2010 23:36

Billederne må vente en smule. Der sidder en sofa fast på min ryg, så jeg kan desværre ikke rejse mig mere i dag... Og hvis jeg opholder mig mere i fyrrummet i dag, så tror min kære hustru måske, at jeg prøver at undgå hende.


Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4672
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Givet likes: 334 gange
Modtaget likes: 333 gange

Re: Inden du køber et Denviro fra Biovarme!

Indlæg af MichaelK » 23 dec 2010 02:08

Esben Kronborg » 22 Dec 2010, 23:36 skrev:Billederne må vente en smule. Der sidder en sofa fast på min ryg, så jeg kan desværre ikke rejse mig mere i dag... Og hvis jeg opholder mig mere i fyrrummet i dag, så tror min kære hustru måske, at jeg prøver at undgå hende.
Med hensyn til en anmeldelse, så har Du hermed min tilladelse, til skamløst
at kopierer min anmeldelse af min BioWin (den har Bent også monteret) icon_cheesygrin.gif

Måske Du skulle berolige din kone med, at der efterhånden vil blive noget
længere imellem dine ophold i fyrrummet. Alene af den årsag at en BioLyt,
såvel som en BioWin, klare det meste selv :great: Ligesom at man er fri
for at rode med indstillinger af dit og dat. Skidtet køre bare derudaf :great:

Jeg overvejer selv, rimeligt seriøst, om der kan blive råd til et pillesug hos
mig. Jeg er efterhånden ved at være træ af at slæbe piller :wink:
Men nu må vi se, jeg håber det kan lade sig gøre 8)




Mvh.

»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«

Citat: Mark Twain

Krone2
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 1
Tilmeldt: 11 jan 2011 11:31

Re: Inden du køber et Denviro fra Biovarme!

Indlæg af Krone2 » 11 jan 2011 12:06

Hej Espen

Jeg kan kun oplyse dig om at det er de samme problemer jeg har med mit Denviro pillefyr jeg er så træt af det pillefyr og fortryder at jeg har købt det, jeg vil aldrig nogensinde sige noget god om Bio-varme eller hvad de nu kalder sig. Aldrig har jeg oplevet så dårligt service hvor jeg som kunde skulle være i centrum. Mit fyr er 20 mdr og indtil nu har jeg skiftet 2 blæsermotor og 3 eltænder jeg har haft røg i hele huset 300 m2 jeg har vinteren 2009 ikke haft varme på i 14 dage da de ikke kunne sende en servicemand det samme skete december 2010 da blæsermotor stod af, prøvede at kontakte Bio-varme som havde julelukket.Mit indre brænderrør skulle skiftes og eltænder også får tilsendt begge dele fra Bio-varme og opdager at det lille hak som skal passe til skruen ikke passer og at da jeg får monteret eltænder er den defekt, ringe til Bio-varme igen som sige at de ikke kan gøre noget før efter nytår men at jeg bare selv kan lave et nyt hak med en vinkelsliber ja sådan kunne jeg blive ved til alle jer der skal ud og købe pillefyr KØB ALDRIG NOGET FRA BIO-VARME SPECIEL DENVIRO, ALDRIG ALDRIG ALDRIG

Esben Kronborg
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 13
Tilmeldt: 09 dec 2010 07:59
Mit fyr: Hoval BioLyt 15
Areal: 165 m2
Brændsel: Træpiller

Re: Inden du køber et Denviro fra Biovarme!

Indlæg af Esben Kronborg » 11 jan 2011 13:58

Det lyder jo godt nok meget bekendt. Dog har Biovarme som regel været meget venlige at tale med. Som jeg har skrevet, så er de fleste af komponenterne i mit gamle fyr også blevet skiftet - som regel af mig selv. Mht. varmelegemet, så kan det skyldes, at der er fugt i det. Stik ledningerne i et udtag og lad den ligge og varme i måske 15 min. så fugten forsvinder. Det virkede her, selvom det synes lidt for dårligt, når der nu er tale om et nyt element.
Det gode ved at have haft sådan et anlæg er, når det skiftes med fx et BioLyt, at så nyder man virkelig den gode varme bagefter. Jeg har ikke haft et eneste problem med det nye fyr - ikke et! Fantastisk og absolut alle pengene værd.

Sodri
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 10
Tilmeldt: 03 mar 2007 12:47
Mit fyr: DENVIRO L 12 træpillefyr
Areal: 171m2 + 20m2 garage
Brændsel: 8 mm træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4652
Årligt forbrug: 6
Geografisk sted: Sjælland

Re: Inden du køber et Denviro fra Biovarme!

Indlæg af Sodri » 17 jan 2011 03:33

Jeg kan kun nikke genkendede til din erfaring med at Biovarme foretrækker at forbrugeren i så høj grad som muligt selv står for udbedringen af de fejl.
Har lige sakset en tidligere beretning jeg har haft med Biovarme, som sikkert kunne have være løst langt tidligere hvis de havde taget sagen mere alvorlig.
Jeg har også kæmpet med et utroligt ustabilt Denviro L 12 fyr i over 2 år, og aldrig vist om der var varme eller ej.
Jeg kontaktede VVS-manden der solgte os fyret rigtig mange gange i starten, og han henviste så til Biovarme, da han ikke fik penge af Biovarme for servicebesøg, og ikke gad komme mere.
Efter mange telefonsamtaler og vejledninger til at indstille fyret fra Biovarmes montør, fik jeg så endelig ved 2 års service og rensning af kedlen, en ny lambdasonde uden beregning. Dette hjalp intet. Men ved montørens hjælp fik jeg biovame til at betale en ny styringsboks (efter de 2 åres garanti & reklamationsret ar udløbet) som jeg selv monterede.
Nu kører fyret upåklageligt.
Det ville dog have være dejligt med et fyr der havde kørt fra starten, eller at Biovarme havde kommet ud af fjerene noget før, når man har henvendt sig utallige gange.

nickhosheni
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 5
Tilmeldt: 17 sep 2011 15:37

Inden du køber et Denviro fra Biovarme!

Indlæg af nickhosheni » 17 sep 2011 15:49

pas på med denviro . der er ikke andet end problemer. har haft min i 11 måneder og har måtte skifte 16 eltænder. God service fra biovarme, men ikke andet end problemer og kulde med denviro 12 L


Besvar