Baxi Solo Innova

Alt om fastbrændsel, brændekedler osv
Atmos, Vigas, Solo Innova, Bonus og alt andet om brændekedler
Besvar
Albert
Stoker XIV
Stoker XIV
14
Indlæg: 826
Tilmeldt: 05 apr 2010 05:50
Blevet takket: 1 gang

Re: Baxi Solo Innova

Indlæg af Albert »

Man kan sagtens blande piller i brændet,og hvis det er rapspiller som her,bliver man noget overrasket over reaktionen,man vil opdage at ens kedel nok aldrig har været oppe på fuld ydelse.

Start med at lægge noget brænde i bunden af kedlen,og tænd op i det, sørg for det ligger hen over dysen så pillerne ikke kan falde igennem,fyld kedlen ca.1/2 med træ,smid derefter en spandfuld piller eller to ind,fyld derefter op med træ.
Der er nogen der bliver lidt betænkelige ved den voldsomme varmeudvikling,men så længe der er vand nok på anlæget og cirkulationen kører som den skal er der ingen problemer i det.

sackman
Stoker III
Stoker III
13
Indlæg: 78
Tilmeldt: 12 dec 2010 19:31
Mit fyr: Baxi solo innova 30 std
Areal: 210
Brændsel: Fyr/Elm
Fremviser gerne i postnummer: 7752
Årligt forbrug: 17-20rm
Kontakt:

Re: Baxi Solo Innova

Indlæg af sackman »

Man skal så bare lige huske at rapspiller gir en hel del mere aske. 5-10% mere end alm piller. Derudover skal du også huske på at gå efter de piller der er iblandet kalk da det binder den syre, der er ved forbrænding af rapspiller, til asken.
Pind....Det er en livsstil
Brugeravatar
sortsomsod
Stoker I
Stoker I
13
Indlæg: 8
Tilmeldt: 18 okt 2010 15:45
Mit fyr: Baxi Solo Innova
Areal: 180
Brændsel: Træ
Fremviser gerne i postnummer: 4500
Dagligt forbrug: To trillebør
Geografisk sted: Nordvest Sjælland
Kontakt:

Re: Baxi Solo Innova

Indlæg af sortsomsod »

Hej Albert!

Tak, nu behøver jeg ikke tænke over nettet mere. Brænde i bunden til at dække af for en massiv opfyldning af hullet. Milde moses her skal raspes....
hudle
Stoker XII
Stoker XII
15
Indlæg: 662
Tilmeldt: 17 feb 2009 21:28
Mit fyr: Scotte 20 KW+ 45 rør solvarme
Areal: 320
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6950
Dagligt forbrug: ???
Årligt forbrug: 10 ton
Geografisk sted: Vestjylland
Blevet takket: 2 gange

Re: Baxi Solo Innova

Indlæg af hudle »

hmm det lyder spændende.. hvad koster sådanne rapspiller??? for man kunne jo lave en bundstenslignende genstand som en herd, hvor pillerne kunne brænde så fastbrændsel bliver til pillefyr.. eller hvordan?? Hvad koster sådanne rapspiller??
Ejer af www.Klostermultiservice.dk - Salg af minilæssere samt fliserensning og algebehandling. Rodfræsning Klarer vi også :-)
Brugeravatar
sortsomsod
Stoker I
Stoker I
13
Indlæg: 8
Tilmeldt: 18 okt 2010 15:45
Mit fyr: Baxi Solo Innova
Areal: 180
Brændsel: Træ
Fremviser gerne i postnummer: 4500
Dagligt forbrug: To trillebør
Geografisk sted: Nordvest Sjælland
Kontakt:

Re: Baxi Solo Innova

Indlæg af sortsomsod »

Disse øko piller koster vist 1,25/kilo hos vores producent. Jeg kan ikke huske fordelen ved at de var økologiske men det var vist endnu mere effektive og rene. Jeg spørger imorgen når jeg kører og køber en sæk og så melder jeg tilbage. Og tak for tipset med en herd.

hudle
Stoker XII
Stoker XII
15
Indlæg: 662
Tilmeldt: 17 feb 2009 21:28
Mit fyr: Scotte 20 KW+ 45 rør solvarme
Areal: 320
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6950
Dagligt forbrug: ???
Årligt forbrug: 10 ton
Geografisk sted: Vestjylland
Blevet takket: 2 gange

Re: Baxi Solo Innova

Indlæg af hudle »

glæder mig til tilbagemelding om piller og mulig herd
Ejer af www.Klostermultiservice.dk - Salg af minilæssere samt fliserensning og algebehandling. Rodfræsning Klarer vi også :-)
sackman
Stoker III
Stoker III
13
Indlæg: 78
Tilmeldt: 12 dec 2010 19:31
Mit fyr: Baxi solo innova 30 std
Areal: 210
Brændsel: Fyr/Elm
Fremviser gerne i postnummer: 7752
Årligt forbrug: 17-20rm
Kontakt:

Re: Baxi Solo Innova

Indlæg af sackman »

Hva er Herd?
Pind....Det er en livsstil
Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
16
Indlæg: 4674
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Har takket: 334 gange
Blevet takket: 333 gange

Re: Baxi Solo Innova

Indlæg af MichaelK »

Herden er det sted i brændkammeret brændslet brændes af.


Mvh.

»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«

Citat: Mark Twain
hudle
Stoker XII
Stoker XII
15
Indlæg: 662
Tilmeldt: 17 feb 2009 21:28
Mit fyr: Scotte 20 KW+ 45 rør solvarme
Areal: 320
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6950
Dagligt forbrug: ???
Årligt forbrug: 10 ton
Geografisk sted: Vestjylland
Blevet takket: 2 gange

Re: Baxi Solo Innova

Indlæg af hudle »

Halløj...

Så tager jeg lige en gammel tråd op men mit fyr spøger stadig..

Der var en på et tidspunkt der spurgte om et diagram og jeg har nu prøvet at lave et nu hvor jeg har haft lidt tid til overs... I øverste højre hjørne er et forstørret billede af, hvordan den 3 vejs fætter eller hvad det nu er kommer fra.. og hvordan den ser ud og hvad der står på den... nogen der kan forklare lidt om det ... spørg hvis du mangler viden om rørføringen altså hvis jeg har glemt noget.. håber på opklaringen..

Måske pupem ved fyret kører den anden vej for den vender på hovedet med skriften.. plejer den ikke at pumpe fra bund mod top når bogstaverne vender så man kan læse dem???


Hudle...
Vedhæftede filer
Rørføringsdiagram.png
Ejer af www.Klostermultiservice.dk - Salg af minilæssere samt fliserensning og algebehandling. Rodfræsning Klarer vi også :-)
Brugeravatar
sortsomsod
Stoker I
Stoker I
13
Indlæg: 8
Tilmeldt: 18 okt 2010 15:45
Mit fyr: Baxi Solo Innova
Areal: 180
Brændsel: Træ
Fremviser gerne i postnummer: 4500
Dagligt forbrug: To trillebør
Geografisk sted: Nordvest Sjælland
Kontakt:

Re: Baxi Solo Innova

Indlæg af sortsomsod »

sortsomsod » 09 Jan 2011, 17:10 skrev:Disse øko piller koster vist 1,25/kilo hos vores producent. Jeg kan ikke huske fordelen ved at de var økologiske men det var vist endnu mere effektive og rene. Jeg spørger imorgen når jeg kører og køber en sæk og så melder jeg tilbage. Og tak for tipset med en herd.
SÅ ER DER BRÆNDT 7,5 KG RAPS PILLER AF PÅ 4 DAGE ( OMKOSTNING 16 KR). RESULTATET ER NÆSTEN INGEN ASKE, SELVOM RUMMET FYLDES OP MED LIGE LOVLIG FUGTIG BRÆNDE... DET GIVER MEGET HURTIGERE VARME, MEN JEG ANER IKKE HVOR MEGET DER SKAL SMIDES I HVER GANG, SÅ DET FÅR 550G. / OPFYRING. ALT BRÆNDES NED TIL PULVER, INTET ER TILBAGE.
PRODUCENTEN HAVDE SET HOS EN ANDEN HVORDAN RAPSOLIEN FLØD UD PÅ GULVET, MÅ VÆRE ET NOGET UTÆT FYR. DET GØR DET IKKE HER.
VARMEN PÅ VANDET DER GÅR UD FRA MIT FYR SVINGER FRA 80-100 GRADER MEN TANKENE BLIVER IKKE OVER 65 GRADER, ISÆR BUNDEN ER SVÆR AT FÅ OP. JEG HAR FYLDT VAND PÅ SYSTEMET SÅ AT DET LØB UD IGEN. MIT BAXI OLIE FYR KØRER AF OG TIL FOR AT VARME BRUGSVANDET OP, JEG HAR EN JUNGLE AF RØRFØRINGER OG VED IKKE RIGTIG HVORDAN JEG SKAL STYRE VARMEN RUNDT...
MEN RAPS PILLER I FAST BRÆNDSEL, JO DET GÅR FINT. FLAMMEN ER LYSGUL. LIGESOM BLOMSTERNE.

Besvar