Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Fejlopsætning

Diskussion og spørgsmål vedr. kedler, installationen og skorstenen
Akkumuleringstank, VVB, Trækstabilisator
Brugeravatar
Hangaard
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 527
Tilmeldt: 24 nov 2010 13:01
Mit fyr: Easypell 32Kw.
Areal: 570
Brændsel: Træpiller/ Solvarme / Solceller
Fremviser gerne i postnummer: 6933
Geografisk sted: Lidt syd for Herning
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 38 gange

Re: Fejlopsætning

Indlæg af Hangaard » 06 jan 2011 21:23

det er jo bla. derfor jeg skal betale 350,- + moms i timen ikke ? de penge får svenne jo ikke selv.
Har i fulgt med i kontant ?
Men nok om det, jeg ved bare næste gang der skal laves VVS arbejde hos mig, så gør jeg det selv.
vh.
Søren
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Easypell 32Kw / 18Kvm solvarme paneler / TA UVR67+CMI / Akku 1000L+500L
Solfanger Anlæg 2: 60 rør vaccum solfanger / Suncomfort V6.06 / Akku 500L
8,19Kw Solcelle anlæg fronius inverter


EKP
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 676
Tilmeldt: 27 okt 2008 18:29
Mit fyr: Atmos DC50+Scotte Black Star 16Kw.
Areal: 240+ 10 i fyrrum
Brændsel: En pind her og en sæk der
Fremviser gerne i postnummer: 9800
Dagligt forbrug: Svært at sige
Årligt forbrug: ?
Geografisk sted: Hjørring
Modtaget likes: 1 gang

Re: Fejlopsætning

Indlæg af EKP » 06 jan 2011 21:33

MichaelK » 06 Jan 2011, 21:09 skrev:
Du er helt fejl på den. Forberedende og afsluttende arbejder, der
foregår uden for dit synsfelt, skal Du også betale for. Der er ikke
andre til det. Du arbejder da heller ikke gratis, gør Du?


Mvh.
Det kan gøres på mange måder. Det behøver ikke være ved at fakturere timer som kunden ingen mulighed har for at kontrollere. Det kan også gøres ved at sætte sin timepris/-løn lidt højere så den også dækker "det løse". Jeg vil godt lige gentage at jeg ikke har nogen grund til at tro at nogen vil snyde mig. Ud over et par mindre sjuskefejl så er jeg ganske godt tilfreds. Det var flinke mennesker og det var bl.a. derfor jeg valgte det pågældende firma - fordi de virkede seriøse og fordi jeg havde tillid til dem. Jeg har haft flere firmaer ude men mit valg faldt på et firma der netop blev anbefalet af Passat.

Jeg "glæder" mig til at få regningen og er nu lidt bedre rustet til at forstå hvordan den er skuet sammen. Ved I forresten hvad en normal timeløn vil være for hhv. en svend og en lærling? Den sidste VVS-mand jeg havde ude fakturerede for 335,00 kr./time ex. moms.

Brugeravatar
Uffe Henneberg
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 127
Tilmeldt: 09 dec 2010 07:36
Mit fyr: Baxi Multiheat 1,5 350
Areal: 250/100
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6840
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: Oksbøl Vestjylland-City of Vrøgum

Re: Fejlopsætning

Indlæg af Uffe Henneberg » 06 jan 2011 21:34

Og så var det faktisk ikke stopurspladen jeg havde på.
Og hvis du læser hele indlæget,var det måske bare lidt sund fornuft ,til at se sagen fra begge sider, jeg skrev om.
Og om ikke at skære alle over en kam !!!!!!!!!

søren ø
Supporter
Supporter
Indlæg: 1018
Tilmeldt: 01 jan 2007 21:06
Mit fyr: Benekov pl27
Areal: 180
Brændsel: piller
Årligt forbrug: 10 ton
Geografisk sted: midtfyn
Kontakt:

Re: Fejlopsætning

Indlæg af søren ø » 06 jan 2011 21:38

Jo der skal betales for at pakke bil, smide affald ud, tælle stumper, skrive sedler. Hvis man køber et fjernsyn som også risikerer at blive defekt skal man jo heller ikke betale i garantiperioden. Men mon ikke producenten har lagt deres dækningsbidrag på et hvis antal procent oveni prisen til at dække i tilfælde af det sker????? Nøjagtigt lige som alle andre håndværkere gør på deres stumper...
All men are created equal, but only the bravest become firefighters.

Brugeravatar
Uffe Henneberg
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 127
Tilmeldt: 09 dec 2010 07:36
Mit fyr: Baxi Multiheat 1,5 350
Areal: 250/100
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6840
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: Oksbøl Vestjylland-City of Vrøgum

Re: Fejlopsætning

Indlæg af Uffe Henneberg » 06 jan 2011 21:41

Og så var det IKKE dig EKP jeg var efter :-) ,dit indlæg var fornuftigt nok . Det var mere den med "Alle Håndværkere"


Brugeravatar
Uffe Henneberg
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 127
Tilmeldt: 09 dec 2010 07:36
Mit fyr: Baxi Multiheat 1,5 350
Areal: 250/100
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6840
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: Oksbøl Vestjylland-City of Vrøgum

Re: Fejlopsætning

Indlæg af Uffe Henneberg » 06 jan 2011 21:45

335 lyder ok/billigt, lærlingen er nok 200.

Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4674
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Givet likes: 334 gange
Modtaget likes: 333 gange

Re: Fejlopsætning

Indlæg af MichaelK » 06 jan 2011 21:53

søren ø » 06 Jan 2011, 21:38 skrev:Jo der skal betales for at pakke bil, smide affald ud, tælle stumper, skrive sedler. Hvis man køber et fjernsyn som også risikerer at blive defekt skal man jo heller ikke betale i garantiperioden. Men mon ikke producenten har lagt deres dækningsbidrag på et hvis antal procent oveni prisen til at dække i tilfælde af det sker????? Nøjagtigt lige som alle andre håndværkere gør på deres stumper...
Kunne ikke være mere enig. Sådan foregår det også hos min arbejdsgiver.



Mvh.

»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«

Citat: Mark Twain

Brugeravatar
Hangaard
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 527
Tilmeldt: 24 nov 2010 13:01
Mit fyr: Easypell 32Kw.
Areal: 570
Brændsel: Træpiller/ Solvarme / Solceller
Fremviser gerne i postnummer: 6933
Geografisk sted: Lidt syd for Herning
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 38 gange

Re: Fejlopsætning

Indlæg af Hangaard » 06 jan 2011 23:09

søren ø » 06 Jan 2011, 21:38 skrev:Jo der skal betales for at pakke bil, smide affald ud, tælle stumper, skrive sedler. Hvis man køber et fjernsyn som også risikerer at blive defekt skal man jo heller ikke betale i garantiperioden. Men mon ikke producenten har lagt deres dækningsbidrag på et hvis antal procent oveni prisen til at dække i tilfælde af det sker????? Nøjagtigt lige som alle andre håndværkere gør på deres stumper...

Jo jo men det er jo også derfor vi skal betale næsten 500kr i timeløn og nu er det jo også sådan at der er store rabatter på fittings o.s.v for håndværkeren alle disse ting er jo netop til at dække disse omkostninger hjem, forbrugeren skal jo ikke betale disse omkostninger mere end 1 gang vel.

Den med "alle hændværker" skulle forståes sådan af der jo åbenbart er en grund til at man noter sig timer o.s.v man kan jo se i kontant hvor skidt man kan blive behandlet, og jeg har da flere eksempler på at man skal kikke sig godt for når man skal bruge en håndværker og det er så lige gyldig om det er mekanikeren eller tømmer eller som her en vvs firma, overfakturering er nok ikke helt så sjællent enda i disse brancher.
Desværre hjælper det ikke at noter sig timer hvis ikke man kan tale fornuft med firmaet, for fastholder de time antallet så er forbrugeren på røven, eller også så skal der være meget grald.
Derfor anbefaler jeg også et fast tilbud.
Og så er der selvfølig alle de hæderlige håndværker som ALDRIG kunne drømme om at overfakturer, og de føler sig måske ramt, men det må jo så være de brodnekar der er skyld i det, for det kan da ikke være kundens skyld.
vh.
Søren
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Easypell 32Kw / 18Kvm solvarme paneler / TA UVR67+CMI / Akku 1000L+500L
Solfanger Anlæg 2: 60 rør vaccum solfanger / Suncomfort V6.06 / Akku 500L
8,19Kw Solcelle anlæg fronius inverter

danni-nielsen
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 642
Tilmeldt: 20 dec 2006 18:45
Mit fyr: TwinHeat CPI 12
Areal: 350
Brændsel: Træpillersmuld
Fremviser gerne i postnummer: 8970
Årligt forbrug: 9 tons
Geografisk sted: Mariagerfjord

Re: Fejlopsætning

Indlæg af danni-nielsen » 06 jan 2011 23:20

Hangaard » 06 Jan 2011, 23:09 skrev:
Jo jo men det er jo også derfor vi skal betale næsten 500kr i timeløn og nu er det jo også sådan at der er store rabatter på fittings o.s.v for håndværkeren alle disse ting er jo netop til at dække disse omkostninger hjem, forbrugeren skal jo ikke betale disse omkostninger mere end 1 gang vel.

Den med "alle hændværker" skulle forståes sådan af der jo åbenbart er en grund til at man noter sig timer o.s.v man kan jo se i kontant hvor skidt man kan blive behandlet, og jeg har da flere eksempler på at man skal kikke sig godt for når man skal bruge en håndværker og det er så lige gyldig om det er mekanikeren eller tømmer eller som her en vvs firma, overfakturering er nok ikke helt så sjællent enda i disse brancher.
Desværre hjælper det ikke at noter sig timer hvis ikke man kan tale fornuft med firmaet, for fastholder de time antallet så er forbrugeren på røven, eller også så skal der være meget grald.
Derfor anbefaler jeg også et fast tilbud.
Og så er der selvfølig alle de hæderlige håndværker som ALDRIG kunne drømme om at overfakturer, og de føler sig måske ramt, men det må jo så være de brodnekar der er skyld i det, for det kan da ikke være kundens skyld.

Ja 500 kr. er mange penge, men du skal lige tænke på det er jo ikke kun mester der får de penge.
Der skal jo løn, pension, feriepeng til svenden samt der går også en del til kontor damen, firmabilen skal jo også betales firmates bygninger koster, værktøj skal jo også skiftes engang imellem og meget andet vedligehold. Altsammen noget firmaet skal tjene hjem, og som man siger der skal ca 10 mand i marken for og kunne aflønne en på kontoret. Din time løn er nok heller ikke faldet.
a-b-c-d-e-f-g-h-i-j-k-l-m-n-o-p-q-r-s-t-u-v-w-x-y-z-æ-ø-å
. ,
Så kan i selv sætte ind hvor der mangler :)

snubbi
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 29 nov 2010 22:02
Mit fyr: hkrst 10 fsk 500
Areal: 147m2+180m2værksted
Brændsel: flis - piller.
Fremviser gerne i postnummer: 4400
Dagligt forbrug: 40 -60 kg flis
Årligt forbrug: 7t piller/40 m3 flis
Geografisk sted: kalundborg
Modtaget likes: 1 gang

Re: Fejlopsætning

Indlæg af snubbi » 06 jan 2011 23:27

hvis du træker ca 35-40% (sociale omkosterninger ferie penge forsikringer bil osv.) fra den time pris så er der ikke meget tilbage til svenden og mesteren de er en meget billig time pris du har fået. :great:


Besvar