Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Audi - legetøj :)

Her kan du få hjælp til Bil, MC og Motor samt alt "gør det selv" til Bil, MC og Motor
Ny bil, nye dæk eller startproblemer
Besvar
levi

Re: Audi - legetøj :)

Indlæg af levi » 04 jan 2011 22:25

Hangaard » 04 Jan 2011, 21:32 skrev:nu er en Audi mekaniker og som måske også er Audi sælger ? jo ikke nødvendigvis den mest troværdige person vedr. fejl eller mangler.
Som du kan se så må der jo være noget om snakken og det er ikke første gang jeg har hørt/læst om problemet selv på motor der overhovedet ikke er slidt, så må det jo være en slags fabrikations fejl, men da jeg ikke har haft en af de V6 Audier så er det ikke noget jeg har sat mig specielt meget ind i, men tror du skal se dig godt for hvis du vil købe i Tyskland, killometer fusk findes alle steder men Tyskland skulle være en af de værste.
Har selv importeret bilen jeg henviser til længre oppe og man skal have rimlig forstand på bil før at jeg vil anbefale at man kan købe bil i udlandet.
Du har helt ret Hangaard, - det var absolut heller ikke min plan at køre ned og hente den selv icon_cheesygrin.gif

Jeg ville blive snydt noget så grundigt er jeg sikker på, - derfor har jeg allieret mig med en "kyndig" - han er dog ikke specielt audi mand, - men har skruet alle typer biler i over 20 år, - så han ved sådan nogenlunde hvad han skal kigge på :)

Jeg har vist fundet en ny allerede, - så jeg må se om jeg ikke kan få mig taget sammen til at tage et smut til Tyskland hurtigst muligt 8)


Brugeravatar
Hangaard
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 527
Tilmeldt: 24 nov 2010 13:01
Mit fyr: Easypell 32Kw.
Areal: 570
Brændsel: Træpiller/ Solvarme / Solceller
Fremviser gerne i postnummer: 6933
Geografisk sted: Lidt syd for Herning
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 38 gange

Re: Audi - legetøj :)

Indlæg af Hangaard » 04 jan 2011 22:51

Desværre er der jo tit rimlig langt (tager tid) men vil anbefale dig at finde 2-3 stykker som du kunne kikke på hvis ikke den første dur, sikre dig på forhånd at bilen er ok, både elektrisk og mekanisk, spørg efter olieforbrug, tandrem og hvad der evt. er skiftet på den og forland dokumentation på det. rust er ikke Audis største problem, men aligevel, for det er sku træls at køre 800-1200km for sjov.
Husk alle parpir og købsbevis, pri den i pris og husk at afgiften er ca 65% af hvad samme bil koster hos en forhandler i Danmark. og husk at en Audi ikke er speciel billig bil at reperer på.

Men held og lykke med din søgen.
Vil iøvrigt lige sige at olieforbruget jo ikke var et farligt problem for de V6 motor, dog er det sku træls hvis man skal fylde 1 litter på for hver 2000km, glemmer man det så kan det jo blive et problem :wink:
vh.
Søren
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Easypell 32Kw / 18Kvm solvarme paneler / TA UVR67+CMI / Akku 1000L+500L
Solfanger Anlæg 2: 60 rør vaccum solfanger / Suncomfort V6.06 / Akku 500L
8,19Kw Solcelle anlæg fronius inverter

levi

Re: Audi - legetøj :)

Indlæg af levi » 04 jan 2011 22:56

Hangaard » 04 Jan 2011, 22:51 skrev:Desværre er der jo tit rimlig langt (tager tid) men vil anbefale dig at finde 2-3 stykker som du kunne kikke på hvis ikke den første dur, sikre dig på forhånd at bilen er ok, både elektrisk og mekanisk, spørg efter olieforbrug, tandrem og hvad der evt. er skiftet på den og forland dokumentation på det. rust er ikke Audis største problem, men aligevel, for det er sku træls at køre 800-1200km for sjov.
Husk alle parpir og købsbevis, pri den i pris og husk at afgiften er ca 65% af hvad samme bil koster hos en forhandler i Danmark. og husk at en Audi ikke er speciel billig bil at reperer på.

Men held og lykke med din søgen.
Vil iøvrigt lige sige at olieforbruget jo ikke var et farligt problem for de V6 motor, dog er det sku træls hvis man skal fylde 1 litter på for hver 2000km, glemmer man det så kan det jo blive et problem :wink:
Vil give dig ret, - det ville være perfekt hvis man kunne finde 2-3 stk så man ikke kun kørte derned efter 1 bil..

Problemet med netop den bil/model, - er at så mange er der heller ikke, - og hvis man endelig finder 2 eller 3, - så kan de være 1000 km fra hinanden :(

Jeg skal nok forlange alle dokumenter, - og bevis på kørt km. etc.

Så længe der er rust, - er der stadig jern i bilen, - det har jo også en værdi icon_cheesygrin.gif

Nej, - naturligvis skal vi lige kigge på hvordan den ser ud rustmæssigt :)

Tak for rådene :great:

levi

Re: Audi - legetøj :)

Indlæg af levi » 04 jan 2011 22:59

I får lige et billede af den nye jeg har fundet :)

Og ja jeg ved godt den er hvid, - men jeg syntes faktisk den model ER flot som hvid :shock:
!!tYNMHwCG0~$(KGrHqMOKoYEz!t)i0ekBNGzDSC8Pw~~_27.JPG

Brugeravatar
Hangaard
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 527
Tilmeldt: 24 nov 2010 13:01
Mit fyr: Easypell 32Kw.
Areal: 570
Brændsel: Træpiller/ Solvarme / Solceller
Fremviser gerne i postnummer: 6933
Geografisk sted: Lidt syd for Herning
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 38 gange

Re: Audi - legetøj :)

Indlæg af Hangaard » 04 jan 2011 23:22

du tror ikke det skulle være den her i stedet ? :great:
http://bytbil.com/bilar/audi/a8/rvz79gd ... Fu5iZABwAA!

Desværre er der noget der hedder afgift i Danmark :evil:
vh.
Søren
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Easypell 32Kw / 18Kvm solvarme paneler / TA UVR67+CMI / Akku 1000L+500L
Solfanger Anlæg 2: 60 rør vaccum solfanger / Suncomfort V6.06 / Akku 500L
8,19Kw Solcelle anlæg fronius inverter


levi

Re: Audi - legetøj :)

Indlæg af levi » 04 jan 2011 23:26

Hangaard » 04 Jan 2011, 23:22 skrev:du tror ikke det skulle være den her i stedet ? :great:
http://bytbil.com/bilar/audi/a8/rvz79gd ... Fu5iZABwAA!

Desværre er der noget der hedder afgift i Danmark :evil:
Hallo mand, - jeg er en fattig jyde :oops:

Ellers lækkert køretøj, - måske når man går på efterløn der kan blive råd til sådan en icon_cheesygrin.gif

Brugeravatar
Oldgaard
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 aug 2007 12:29
Mit fyr: Scotte 16kw Blackstar 1016 V7 :)
Areal: 250
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 4173
Dagligt forbrug: hmm aner der ikke
Årligt forbrug: nu må vi se ;)
Geografisk sted: Sorø
Givet likes: 34 gange
Modtaget likes: 27 gange
Kontakt:

Re: Audi - legetøj :)

Indlæg af Oldgaard » 04 jan 2011 23:52

Levi, du har ikke prøvet at tage fat i ham jeg gav dig link på ?
Som Aaen sagde : ok, det er osse bare for at have sagerne. hvis nu at der skulle komme en landmand op i mig

Bor du på Midtsjælland og står en aften og mangler fotoføler eller eltænder til scotte/woody så giv mig en pm

levi

Re: Audi - legetøj :)

Indlæg af levi » 05 jan 2011 00:00

Oldgaard » 04 Jan 2011, 23:52 skrev:Levi, du har ikke prøvet at tage fat i ham jeg gav dig link på ?
Nej det har jeg ærligt talt ikke, - tror du han kan trylle noget spændende frem ?

Brugeravatar
Oldgaard
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 aug 2007 12:29
Mit fyr: Scotte 16kw Blackstar 1016 V7 :)
Areal: 250
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 4173
Dagligt forbrug: hmm aner der ikke
Årligt forbrug: nu må vi se ;)
Geografisk sted: Sorø
Givet likes: 34 gange
Modtaget likes: 27 gange
Kontakt:

Re: Audi - legetøj :)

Indlæg af Oldgaard » 05 jan 2011 00:06

ellers smid mig lige en besked/mail med hvad du vil have og forventer af stand osv. ;) har en kammerat der ligger og rakker tyskland og resten af europa rundt med autotransporter, kunne være han vidste om der var noget spændene nogen steder :)
Som Aaen sagde : ok, det er osse bare for at have sagerne. hvis nu at der skulle komme en landmand op i mig

Bor du på Midtsjælland og står en aften og mangler fotoføler eller eltænder til scotte/woody så giv mig en pm

levi

Re: Audi - legetøj :)

Indlæg af levi » 05 jan 2011 00:08

Oldgaard » 05 Jan 2011, 00:06 skrev:ellers smid mig lige en besked/mail med hvad du vil have og forventer af stand osv. ;) har en kammerat der ligger og rakker tyskland og resten af europa rundt med autotransporter, kunne være han vidste om der var noget spændene nogen steder :)
Jeg har lige kigget på det link du har smidt tidligere, - og jeg skal sku da klart have fat i ham :great:

Ham snakker jeg lige med imorgen!

Han virker til at være meget seriøs, - og sådanne folk kan vi godt lide at handle med icon_cheesygrin.gif


Besvar