Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

skifte olie ud med piller

Pillefyr, Stokerfyr eller noget helt andet?
Få hjælp til at finde det anlæg der passer netop til dine behov.
Forumregler
For at få den mest korrekte hjælp, anbefaler vi at du nøje beskriver dine behov og ønsker.
Så bliver det nemmere at hjælpe dig :)
Besvar
nicohaps
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 5
Tilmeldt: 02 nov 2010 14:28

skifte olie ud med piller

Indlæg af nicohaps » 04 jan 2011 22:17

Jeg bor til leje i et hus på knap 90 kvm i 2 etager og fyr i kælderen. Vi har pt et oliefyr på en tasso kedel, men nu er oliepriserne jo ikke lige frem lave pt, så vi vil gerne skifte til pillefyr, men da vi bor til leje og det nok er i en begrænset periode, ville vi gerne høre om nogle forslag til hvordan man kan instalere et brugt pillefyr til tasso kedelen, om det kan lade sig gøre. Min svigerfar har et stoker på skinner, som virker meget simpelt og der vil være plads til et af samme type i kælderen.
Hvad skal man gå efter og hvad er en årlig besparelse olie vs piller?
Nu er vi lige flyttet ind, så jeg har ikke den store ide om hvor meget olie der bruges, men et sted mellem 12.000 og 15.000 kr årligt med de oliepriser der er idag.

Nicolai


Brugeravatar
viking48
Stoker IX
Stoker IX
Indlæg: 376
Tilmeldt: 30 dec 2009 00:12
Mit fyr: R 15 med Linux
Areal: 240+50 m2 værksted
Brændsel: Korm/piller
Fremviser gerne i postnummer: 4941
Dagligt forbrug: 45-50 KG
Årligt forbrug: 8-9 t korn

Re: skifte olie ud med piller

Indlæg af viking48 » 04 jan 2011 22:28

hmmm hvis du vil lave det nummer skal du nok af med mere end en kasse øl til fejeren jeg tror ikke han vil godkende det du har i tankene efter de nye regler 8)
prøv om du kan få udlejer til at opstille et nyt pillefyr feks woody eller skoote :great:

Besvar