Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Audi - legetøj :)

Her kan du få hjælp til Bil, MC og Motor samt alt "gør det selv" til Bil, MC og Motor
Ny bil, nye dæk eller startproblemer
Besvar
Brugeravatar
TaagMan
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1702
Tilmeldt: 22 sep 2010 19:16
Mit fyr: Woody 10kW, BlackStar 20, V10 styring
Areal: 135
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8850
Dagligt forbrug: 15-20
Årligt forbrug: 3600 kg
Geografisk sted: Bjerringbro

Re: Audi - legetøj :)

Indlæg af TaagMan » 30 dec 2010 23:06

Ehehe, ikke lige i min prisklasse. Har investeret i solarmeanlæg og nyt pillefyr i det her år, så det er ca. det min økonomi kan klare :P Engang midt i næste år tror jeg det blir til en 2007 Honda Civic 1.8 Sport :)
Aka. Martin Pedersen/Falkeøje
Online fyrdata: http://stokercloud.dk/dev/M.html


Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

Re: Audi - legetøj :)

Indlæg af Bigfoot » 30 dec 2010 23:10

TaagMan » 30 Dec 2010, 23:06 skrev:Engang midt i næste år tror jeg det blir til en 2007 Honda Civic 1.8 Sport :)
det var dog den værste form for selvafstraffelse, jeg længe har set.... du klager over en mitsubrækski, med lort i indsugningen, og så vil du have sådan en balje der..... :shock:
japanske motorfabrikker skal holde sig til plæneklippere.... det kan de finde ud af. Det andet der, er enten bygget til 9000 omdr (honda vtec motorer), eller også kan det hverken det ene eller det andet.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.

Brugeravatar
TaagMan
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1702
Tilmeldt: 22 sep 2010 19:16
Mit fyr: Woody 10kW, BlackStar 20, V10 styring
Areal: 135
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8850
Dagligt forbrug: 15-20
Årligt forbrug: 3600 kg
Geografisk sted: Bjerringbro

Re: Audi - legetøj :)

Indlæg af TaagMan » 30 dec 2010 23:16

Bigfoot » 30 Dec 2010, 23:10 skrev: det var dog den værste form for selvafstraffelse, jeg længe har set.... du klager over en mitsubrækski, med lort i indsugningen, og så vil du have sådan en balje der..... :shock:
japanske motorfabrikker skal holde sig til plæneklippere.... det kan de finde ud af. Det andet der, er enten bygget til 9000 omdr (honda vtec motorer), eller også kan det hverken det ene eller det andet.
Hm, det er nu en i-VTEC motor, med en økonomiknast der sænker motorvolumen til 1.6 ved lavlast, og som bliver trukket af når man trykker klampen i bund, og den topper vist ud ved de 7200, men redliner ved 6500. 140 hyppere og 174 nm.

Jeg kan ikke rigtig forstå du sviner deres motorer. Det har jeg ikke hørt nogen gøre før... er det fordi du kender noget specifikt til den motor der ligger deri, eller er det bare den sædvanlige "religions"-opkast?
Aka. Martin Pedersen/Falkeøje
Online fyrdata: http://stokercloud.dk/dev/M.html

levi

Re: Audi - legetøj :)

Indlæg af levi » 30 dec 2010 23:18

Jeg har også altid hørt godt om Japsere (Er ikke bilekspert overhovedet).

Lad os høre Bigfoot, - hvad er der i vejen med de japsere ? :)

Brugeravatar
TaagMan
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1702
Tilmeldt: 22 sep 2010 19:16
Mit fyr: Woody 10kW, BlackStar 20, V10 styring
Areal: 135
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8850
Dagligt forbrug: 15-20
Årligt forbrug: 3600 kg
Geografisk sted: Bjerringbro

Re: Audi - legetøj :)

Indlæg af TaagMan » 30 dec 2010 23:19

Og lige en lille note. Mitsubishi startede med at bygge GDI'en i 96, hvor det var en revolutionerende motor. Europæisk benzin var dog for svovlholdig, og det var de ikke klar over ville være så stort et problem. Det har de lært af. Fikset fejlen, og fra ca. 2000 har VW, Audi og Skoda produceret den motor på patent med et andet navn... FSI, TFSI, TSI, SI etc... lev med det ;)
Aka. Martin Pedersen/Falkeøje
Online fyrdata: http://stokercloud.dk/dev/M.html


Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

Re: Audi - legetøj :)

Indlæg af Bigfoot » 30 dec 2010 23:27

jeg har mine grunde til at synes skidt om japanske motorer... hele min familie har sværget til både toyota, mitsubishi, honda m.fl.... og som mekaniker kunne jeg så stikke fingre i skidtet.... Jeg er ikke imponeret, på ingen måder.
De kan lave motorer med meget flotte tolerancer, det kan de fandme. Det kan resten af verden virkelig misunde dem. Men de skal konstant forsøge sig med diverse smarte foranstaltninger, der kun gøre det mere kompliceret overhovedet at forstå skidtet, og især at få det til at køre forståeligt.

desuden fatter jeg ikke at de ikke vil rode mere med i en verden af diesel, når man ser på hvor meget det europæiske marked tiltaler salget af dieselbiler nu. I tyskland var salget af biler med dieselmotorer omkring 70%, allerede i 2007
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.

levi

Re: Audi - legetøj :)

Indlæg af levi » 30 dec 2010 23:31

Ja på diesel er der vel kun Toyota der er rigtigt fremme i skoene når vi snakker Japsere ?

Nu du er mekaniker, - hvordan er Audien at skrue i ? - Og hvordan er den "kvalitetsmæssigt i motoren?"

EDIT - Det har du allerede svaret på, - på side 1 :)

Brugeravatar
TaagMan
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1702
Tilmeldt: 22 sep 2010 19:16
Mit fyr: Woody 10kW, BlackStar 20, V10 styring
Areal: 135
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8850
Dagligt forbrug: 15-20
Årligt forbrug: 3600 kg
Geografisk sted: Bjerringbro

Re: Audi - legetøj :)

Indlæg af TaagMan » 30 dec 2010 23:35

Jamen du har ret. VAG har alle dage været konservative og bagefter. Jeg forstår udemærket det du siger, og det kan jeg også kun respektere. Simpelt er altid bedre... det er go ingeniørkunst, og det kan tyskerne... men når alt kommer til et, så er det den samme innovation du skider på, som du samtidig lovpriser. Hvis du f.eks. kigger på den fine HDI teknologi som PSA gruppen smider i deres slæder for tiden, så er den udviklet i samarbejde med Mitsubishi ud fra deres GDI teknologi. Det er da lidt tankevækkende... er det ikke?

Jeg ved ikke hvad de har gang i derovre i Asien. Selv deres lastbiler kører på benzin...
Aka. Martin Pedersen/Falkeøje
Online fyrdata: http://stokercloud.dk/dev/M.html

Brugeravatar
TaagMan
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1702
Tilmeldt: 22 sep 2010 19:16
Mit fyr: Woody 10kW, BlackStar 20, V10 styring
Areal: 135
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8850
Dagligt forbrug: 15-20
Årligt forbrug: 3600 kg
Geografisk sted: Bjerringbro

Re: Audi - legetøj :)

Indlæg af TaagMan » 30 dec 2010 23:40

levi » 30 Dec 2010, 23:31 skrev:Ja på diesel er der vel kun Toyota der er rigtigt fremme i skoene når vi snakker Japsere ?

Nu du er mekaniker, - hvordan er Audien at skrue i ? - Og hvordan er den "kvalitetsmæssigt i motoren?")
Nej, Mitsubishi har faktisk lavet en sprit ny diesel i deres lancer. Det er faktisk verdens første diesel motor med kombineret variabel ventilløft og ventiloverlapning... og så er monteringen af krumtappen forskudt fra centerlinien, hvilket gør at plejlstængerne står 100% lodret ved detonering. Det giver en usædvanlig blød motorgang... du skulle næsten prøve den. Jeg har aldrig hørt så stille en motor. Nåja, 1.8, 150 hyppere. Turbo og alt det pjat der.
Aka. Martin Pedersen/Falkeøje
Online fyrdata: http://stokercloud.dk/dev/M.html

levi

Re: Audi - legetøj :)

Indlæg af levi » 30 dec 2010 23:46

TaagMan » 30 Dec 2010, 23:40 skrev: Nej, Mitsubishi har faktisk lavet en sprit ny diesel i deres lancer. Det er faktisk verdens første diesel motor med kombineret variabel ventilløft og ventiloverlapning... og så er monteringen af krumtappen forskudt fra centerlinien, hvilket gør at plejlstængerne står 100% lodret ved detonering. Det giver en usædvanlig blød motorgang... du skulle næsten prøve den. Jeg har aldrig hørt så stille en motor. Nåja, 1.8, 150 hyppere. Turbo og alt det pjat der.
Ok, - du er sku fremme i skoene må man nok sige :great: - Men det vidste jeg nu godt i forvejen, - troede bare ikke det også gjaldt biler :oops:

Jeg har elsket de japser biler jeg har haft, - har haft en Mazda 323 1,6I Gtx (Meget sjælden model - der kom under 10 til landet i 86-90).

Så har jeg haft en "konebil" mitsubishi colt 1,3 Gli.

Resten har været tyskere, - men har altid været mest tilfredse med japserne, - de kørte bare, - og var forholdsvis billige i drift og vedligehold.

Den værste bil jeg har haft, - var en Opel zafira 2,0 DI - LORTE BIL, - den gik HELE tiden i stykker, - faktisk fra den havde rundet 90000 km, - så var der ikke andet end bøvl med den :(

Køber ALDRIG Opel igen :(


Besvar