Audi - legetøj :)

Her kan du få hjælp til Bil, MC og Motor samt alt "gør det selv" til Bil, MC og Motor
Ny bil, nye dæk eller startproblemer
Besvar
coupegt
Stoker VI
Stoker VI
14
Indlæg: 235
Tilmeldt: 07 dec 2009 12:02
Mit fyr: Scotte 30 Kw med Opop 430 kedel
Areal: 225 + 160 garage
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6740
Dagligt forbrug: Ved ikke endnu.
Årligt forbrug: tjaaa
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 2 gange

Re: Audi - legetøj :)

Indlæg af coupegt »

haha :-D
jaeh... den trækker sq meget godt den række 5´er :-)
Skal se om jeg kan grave et par billeder frem :-)
Men den er jo magen til en alm. coupe at se på - mere eller mindre... ikke den store forskel :-)

levi

Re: Audi - legetøj :)

Indlæg af levi »

coupegt » 30 Dec 2010, 20:57 skrev:haha :-D
jaeh... den trækker sq meget godt den række 5´er :-)
Skal se om jeg kan grave et par billeder frem :-)
Men den er jo magen til en alm. coupe at se på - mere eller mindre... ikke den store forskel :-)
Rigtige mænd har 6 ben hehe icon_cheesygrin.gif
levi

Re: Audi - legetøj :)

Indlæg af levi »

coupegt » 30 Dec 2010, 05:47 skrev:jeg har en Audi S2 Coupe fra 91.
importeret fra ingolstadt i 05.
Der er stort set ikke rust i bilen.
Det er jo tæt på den samme bil, min er bare med 5 cylinderet turbo motor og 220 hk fra ny

Jeg har kørt audi siden 96 og altid de lidt "ældre" modeller.
Min erfaring er, at den galvanisering de startede med på audi 100 i 86 var endda rigtig god.
De biler jeg har set ved huggerne har som regel ikke været pga. rust men slidt op, skader osv, så medmindre den er skadet, så er rust ikke det store problem på den model

umiddelbart er type 89 coupen - som du har købt - en meget meget stærk bil, både karroseri mæssigt og mekanisk.

Nu er jeg mest til de 5 cylindrede modeller, så V6 har jeg aldrig prøvet. Fra Audiclub.dk - som jeg varmt kan anbefale med gratis forum ala stokerpro til spørgsmål og problemer og mange hjælpsomme medlemmer med årevis af erfaring der gerne øses ud af - ved jeg, at V6 motoren - både 2.6 og 2.8 til tider kan have problemer med at de ikke yder helt det de skal.
Det kan ofte skyldes at tandremmen er sat en tand forkert.
Derudover kan V6 motorene svede lidt olie fra topstykkerne.

Coupe dørene kan komme til at hænge over årene fordi de er så tunge, kan rettes med en donkraft under døren - hvis man tør ;-)
Så kan der være lidt drilleri med vindstøj pga. de rammeløse vinduer.

Baglygterne kan slippe i pakninger - noget tyggegummi-snot-ting- og så render der vand ind. Forholdsvist nemt at fikse.

quattro systemet har jeg aldrig haft bøvl med på min bil, og generelt er de meget stærke i gear og differentialer mm.
Du kunne måske lige overveje, at skifte olie på gearkasse og bag. diff... bare for god ordens skyld. Gjorde jeg ved købet af min S2

Derudover... ikke det store, men tillykke med bilen, der ser rigtig fin ud, og det er jo ved at være en lidt speciel model som der også kigges lidt efter i dagens gadebillede :-)

Og som allerede nævnt... kig forbi audiclub.dk hvis du mangler hjælp eller har spørgsmål :-)
Ikke for at være negativ, men jeg har været medlem af vagcars også, og til sidst gad jeg ikke længere.
For meget brian-kasket-med-skyggen-i-nakken og når det kom til Audi så var der som regel ikek den store viden at hente alligevel, da det hele går op i golf 2,3 og 4.
Så er Audiclub.dk et langt mere seriøst sted i mine øjne - men smag og behag er jo som bekendt forskellig :-)
Super godt indlæg - det var ligeså sådan noget jeg ville høre :great:

Godt nytår, - og tak :great:
Flemming DJ
Stoker XVI
Stoker XVI
14
Indlæg: 2012
Tilmeldt: 06 nov 2009 13:39
Mit fyr: Opop + Sonnenkraft
Areal: 129 m2
Brændsel: RW Piller
Fremviser gerne i postnummer: 9740
Dagligt forbrug: Solskin en masse ;-)
Årligt forbrug: Ca. 4,1 ton
Geografisk sted: Jerslev J, Vendsyssel
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 3 gange

Re: Audi - legetøj :)

Indlæg af Flemming DJ »

Svedig slæde, den der, Søren. :)

Motorrummet ser umiddelbart MEGET rent ud på et af billederne. Kunne tyde på en velplejet bil. Men, kan jo også bare skyldes en seriøs klargøring til salg. :wink:
Mvh Flemming

Bilpleje i Nordjylland: http://duensmobilebilpleje.dk
levi

Re: Audi - legetøj :)

Indlæg af levi »

Flemming DJ » 30 Dec 2010, 22:36 skrev:Svedig slæde, den der, Søren. :)

Motorrummet ser umiddelbart MEGET rent ud på et af billederne. Kunne tyde på en velplejet bil. Men, kan jo også bare skyldes en seriøs klargøring til salg. :wink:
Ja det studsede jeg også lidt over, - man bliver altid lidt bekymret når man ser så fin gammel motor....

Mon den er sminket ?

Brugeravatar
TaagMan
Stoker XVI
Stoker XVI
13
Indlæg: 1702
Tilmeldt: 22 sep 2010 19:16
Mit fyr: Woody 10kW, BlackStar 20, V10 styring
Areal: 135
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8850
Dagligt forbrug: 15-20
Årligt forbrug: 3600 kg
Geografisk sted: Bjerringbro

Re: Audi - legetøj :)

Indlæg af TaagMan »

Det er da muligt.... jeg så engang på en Mitsubishi Carisma GDI 98'er, hvor motorrummet så super flot ud... jeg bemærkede at der hvor vandpumpen sad, der var den mega fin... som om det var sprit nyt, og jeg tænkte... der burde simpelthen være noget oxidering på det, og så løftede jeg en ledning der lå langs, og så ku jeg se den var blevet spraymalet tihi. Asshole...

Men altså, det kan jo bare være en klargøring... det behøver ikke betyde man ønsker at skjule noget... at man vil have vognen til at fremstå pæn.
Aka. Martin Pedersen/Falkeøje
Online fyrdata: http://stokercloud.dk/dev/M.html
Brugeravatar
TaagMan
Stoker XVI
Stoker XVI
13
Indlæg: 1702
Tilmeldt: 22 sep 2010 19:16
Mit fyr: Woody 10kW, BlackStar 20, V10 styring
Areal: 135
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8850
Dagligt forbrug: 15-20
Årligt forbrug: 3600 kg
Geografisk sted: Bjerringbro

Re: Audi - legetøj :)

Indlæg af TaagMan »

Den V6 motor der går VIRKELIG godt... når den altså går på alle 6 cylindre. Har en kammerat der har sådan en 2.8 audi motor, og den havde et underligt problem med at den kun ville gå på 5 cylindre... og da han så fik fat i et diag kabel, så holdt den op lige med det samme. Han nåede ikke engang at koble den til... tihi... fanme mærkeligt.
Aka. Martin Pedersen/Falkeøje
Online fyrdata: http://stokercloud.dk/dev/M.html
levi

Re: Audi - legetøj :)

Indlæg af levi »

Biler kan være meget mærkelige, - lidt ligesom kvinder icon_cheesygrin.gif
Brugeravatar
TaagMan
Stoker XVI
Stoker XVI
13
Indlæg: 1702
Tilmeldt: 22 sep 2010 19:16
Mit fyr: Woody 10kW, BlackStar 20, V10 styring
Areal: 135
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8850
Dagligt forbrug: 15-20
Årligt forbrug: 3600 kg
Geografisk sted: Bjerringbro

Re: Audi - legetøj :)

Indlæg af TaagMan »

Peh, så skulle du se indersiden af min indsugningsmanifold på min Mitsubishi GDI motor. Damn en brøler designfejl de lavede på den motor. Totalt kokset til. Og nu er jeg blevet træt af at rense den... så ender nok med at jeg skyder et stort hul i den.
Aka. Martin Pedersen/Falkeøje
Online fyrdata: http://stokercloud.dk/dev/M.html
levi

Re: Audi - legetøj :)

Indlæg af levi »

TaagMan » 30 Dec 2010, 22:58 skrev:Peh, så skulle du se indersiden af min indsugningsmanifold på min Mitsubishi GDI motor. Damn en brøler designfejl de lavede på den motor. Totalt kokset til. Og nu er jeg blevet træt af at rense den... så ender nok med at jeg skyder et stort hul i den.
Du skal da med til Tyskland efter en Audi, - istedet for den mitsubishi :)

Så kan vi køre om kap hjemad :great:

Besvar