Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

hjælp til pifte styringen i r-15

Spørgsmål vedr. Benekov samt det tilbehør der laves til Benekov Stokerfyr
tborowiec
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 83
Tilmeldt: 05 okt 2010 21:08
Mit fyr: R-15
Areal: 350kvm
Brændsel: korn-træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4720
Dagligt forbrug: 20-60kg
Geografisk sted: præstø
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 1 gang

Re: hjælp til pifte styringen i r-15

Indlæg af tborowiec » 26 dec 2010 22:20

Okay super,.. alletiders link ;) der forklarer karsten jo lidt om dem, så er spørgsmålet bare hvor meget man skal pille og stille :)

men blev da lidt klogere på den menu nu,

Tak for info alle sammen.

ps. ahh pille forbruget er vist også mere end de 45kg jeg skrev... nok nærmere 50-60kg :/ i disse ekstreme tider med konstant minus...


sirmark
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 77
Tilmeldt: 23 apr 2010 23:06
Mit fyr: Benekov R15 - 2010
Areal: 256
Brændsel: Korn
Årligt forbrug: 12 tons

Re: hjælp til pifte styringen i r-15

Indlæg af sirmark » 27 dec 2010 13:25

tborowiec » 26 Dec 2010, 15:42 skrev:Jeg har forsøgt med samme blower settings som "sirmark" forslog.
Men den ligger på samme antal grader i kedlen(70g)

Det minder meget om den tidligere fejl jeg havde, hvor jeg ikke rigtig kunne få gang i fyret. Den gang fandt jeg ud af at der lå piller og aske i blæsekanalen. Det har jeg checket igen og der var ingen ting. Dog er det jo blevet noget koldere nu uden for, men derfor burde fyret kunne følge med.

Jeg altså stadig tvivl med hensyn til fyldegearing. Når man for eksempel går fra 21 % ned til 18% kommer der så flere piller eller mindre piller i fyret..??
Jeg synes ikke der sker noget som helst når jeg ændre på denne indstilling(fyldegearing). Jeg kunne nemlig godt tænke mig at få noget mere brændsel på bålet....

Hvor skal jeg sætte snelgen henne?? er det den der hedder stokergearing??
Hvis du ser på displayet, kommer O2 så ned til de ønskede 6%, hvis ikke, så skal den have noget mere på stokergearing, giv den 10% mere på stoker gearingen. den skal kunne holde O2 mod dit O2set-punkt
hvis O2 stiger når den kører 100% på blæser er det ligmed at den skal have noget mere på stokergearingen.

Besvar