Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

DENVIRO L

Hvis du ikke ved hvor du skal stille dit spørgsmål, er du velkommen til at gøre det her
Besvar
Sodri
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 10
Tilmeldt: 03 mar 2007 12:47
Mit fyr: DENVIRO L 12 træpillefyr
Areal: 171m2 + 20m2 garage
Brændsel: 8 mm træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4652
Årligt forbrug: 6
Geografisk sted: Sjælland

DENVIRO L

Indlæg af Sodri » 29 mar 2007 08:30

Vi skal udskifte vores 15-20 år gamle gasfyr og vil samtidig skifte den Roca 30 brændekeddel som er tilsluttet en accumoleringstank ud da vi efter 1 vinter har fundet ud af at vi ikke vil være afhængige af at skulle fyre og står nu for valget at skal investerer i et nyt gasfyr eller ligge lidt til og få træpillefyr.
Huset fra 1917 er på 171 KVM og en 20 KVM ny garage. Begge OK isoleret.
Vi har kigget på et DENVIRO L 12 træpillefyr og en extern 110L vandvarmer , som kan kører på EL om sommeren (eller ved driftstop), i stedet for en DENVIRO XL 12 med indbygget vandvarmer.

Jeg kan ikke finde så meget på dette mærke og vil gerne have kommentarer. Både possetive og negative.
Hvor mange tons piller skal vi regne med at bruge?


Brugeravatar
soc
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1158
Tilmeldt: 23 dec 2006 16:27
Mit fyr: Benekov vl 50
Areal: 120
Brændsel: gratis solsikkepiller samt smuld
Dagligt forbrug: rigeligt
Årligt forbrug: alt det det kræver
Geografisk sted: Nordjylland

Indlæg af soc » 29 mar 2007 08:34

Den model af træpillefyr kender jeg ikke lige. Jeg søgte og fandt det jeg skulle bruge. Hmm. Ikke fordi jeg vil sige noget direkte negativt, men med mindre at du vil stavnsbindes til 1 brændselstype, så er det sikkert et udemærket valg. Inden for træpillebrændere er der mange typer, men i princippet er alle ens. Kun form og farve og pris varierer.

Det forventede forbrug: Med den vinter her i fyreingssæson 06-07 måske 5 paller af de bedste træpiller.
En kold vinter, måske 10-12 paller. Men igen det er individuelt.

Der skal tænkes på, temp i stuehus som du ønsker. Ofte bruger man mere varme i forhold til den gamle varmekilde. Så man får automatisk et merforbrug, når det bliver billigere. Sådan er det ofte. Længere badetider, mer gulvvarme i badeværelse. Alt den slags koster mer, så besparelsen udhules en anelse.

Ok isoleret, er en mærkelig størrelse. I henhold til loven, eller i henhold til pengepung, eller i henhold til ingenører. Jeg blev overrasket i forbindelse med vort forestående nybyggeri. 500 mm i gulv, væg: 500 mm bredde (2x11 cm leca og 300 mm isolering), loft: 500 mm. Det er også ok isolering.

El om sommer, generelt for dyrt i forhold til at varme vandet op ved træpiller (med timer)

Jeg synes du skal lige kaste et blik på din profil og udfylde den bedre.

soc - nysgerrig.
---- soc, også kaldet Stumpen. Nu ved i hvorfor c004.gif

Brugeravatar
Fyrteknik
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 612
Tilmeldt: 31 dec 2006 10:55
Mit fyr: RTB

Re: DENVIRO L

Indlæg af Fyrteknik » 29 mar 2007 09:10

Sodri skrev:Vi skal udskifte vores 15-20 år gamle gasfyr og vil samtidig skifte den Roca 30 brændekeddel som er tilsluttet en accumoleringstank ud da vi efter 1 vinter har fundet ud af at vi ikke vil være afhængige af at skulle fyre og står nu for valget at skal investerer i et nyt gasfyr eller ligge lidt til og få træpillefyr.
Huset fra 1917 er på 171 KVM og en 20 KVM ny garage. Begge OK isoleret.
Vi har kigget på et DENVIRO L 12 træpillefyr og en extern 110L vandvarmer , som kan kører på EL om sommeren (eller ved driftstop), i stedet for en DENVIRO XL 12 med indbygget vandvarmer.

Jeg kan ikke finde så meget på dette mærke og vil gerne have kommentarer. Både possetive og negative.
Hvor mange tons piller skal vi regne med at bruge?
Hej

Det jeg kender til Denviro, er fra en bekendt og hans tømrer har købt et i efteråret og det har ikke kørt 14 dage i træk uden problemer, så derfor har han ikke betalt anlægget endnu.
Jan Pihl
Indehaver af Fyrteknik
Certificeret RTB - Woody - Ekoheat - Denviro - Vølund - Gejs - Baxi forhandler.
Salg - service og reparation af alle stoker og pillefyr overalt i Danmark.

Brugeravatar
soc
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1158
Tilmeldt: 23 dec 2006 16:27
Mit fyr: Benekov vl 50
Areal: 120
Brændsel: gratis solsikkepiller samt smuld
Dagligt forbrug: rigeligt
Årligt forbrug: alt det det kræver
Geografisk sted: Nordjylland

Indlæg af soc » 02 apr 2007 15:27

Hvordan gik det Sodri.

Har du fundet noget mere info vedr. denne pillebrænder. Har du besluttet dig for køb.
---- soc, også kaldet Stumpen. Nu ved i hvorfor c004.gif

Sodri
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 10
Tilmeldt: 03 mar 2007 12:47
Mit fyr: DENVIRO L 12 træpillefyr
Areal: 171m2 + 20m2 garage
Brændsel: 8 mm træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4652
Årligt forbrug: 6
Geografisk sted: Sjælland

Indlæg af Sodri » 08 apr 2007 09:36

Vi har ikke besluttet os endnu, men hælder meget til DENVIRO L 12 træpillefyret.
Men man tvivler altid lidt når der kommer så dårlig kritik som fra J.P.
Vi er dog rimelige sikre på at at vi skrotter Roca 30 brændefyret og accumoleringstanken, da vi ikke gider tænde op 2 gange dagligt.
En anden ting vi har set efter er pillepriser. Skal man vælge 6 eller 8 mm? Kvalitet 1 eller 2?
Det er en ny verden som vi lige skal finde ud af. Men dette forum og alle links er rigtig godt til at surfe og blive klogere.


Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
Indlæg: 10378
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Givet likes: 101 gange
Modtaget likes: 269 gange
Kontakt:

Indlæg af thy » 08 apr 2007 11:43

Sodri jeg anbefaler du ser et fyr i drift...og hører lidt om det fra dem der har fyret...

og vælger du et fyr der kan fyre med både 6 og 8mm plus kvalitet 1-2 så bliver du ikke bundet....

brændere der kun kan fyre med kvalitets 1 piller vil kræve mere arbejde fra din side... da de tit er mere følsomme for udsving i kvaliteten af piller (SMULD)

held og lykke med at finde det du søger....
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen


Besvar