16 KW ell. 24 KW

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
Brugeravatar
Oldgaard
Stoker XVII
Stoker XVII
16
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 aug 2007 12:29
Mit fyr: Scotte 16kw Blackstar 1016 V7 :)
Areal: 250
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 4173
Dagligt forbrug: hmm aner der ikke
Årligt forbrug: nu må vi se ;)
Geografisk sted: Sorø
Har takket: 34 gange
Blevet takket: 27 gange
Kontakt:

16 KW ell. 24 KW

Indlæg af Oldgaard »

nu er jeg træt af at reparere på det skodfyr af en italiener :evil: blev ringet op af den store af mine piger til middag med beskeden om at fyret var stoppet, bad hende om at gå ud til fyret og prøve at starte det igen men kun en brummen fra motoren :evil: så kun en ting at gøre, ræse hjem fra køvenhavnstrup og i gang med at finde fejlen.
fik sneglen ud og renset i røret fik kigget en ekstra gang på sneglen og tilhørende leje, hold da op sneglegangen var slidt væk på de sidste 5 cm og kun det halve tilbage på de næste 5 :roll: ikke underligt at den kan sætte sig fast en gang i mellem.

Så er ved at overtale fruen til at skifte italieneren ud til fordel for en skotte, og havde faktisk lagt mig fast på et 20 KW men ser så i denne tråd viewtopic.php?f=137&t=9167&p=89261#p89261
at man kan tune en 16 til 24 KW

hvorfor så købe en 20 KW fra starten af ??


info om huset :
250 kvm moderat isoleret ( ja ved godt jeg burde isolere som det første, men det er for besværligt at isolere den ene 1. sal :| )
radiatorer i alle rum dog gulv varme i badeværelse
iso i gulv : ukendt
nuværende forbrug : ca 50 kg pr. døgn = alt for meget ;)
hvad bruger i andre med tilsvarende størrelse huse ?
Som Aaen sagde : ok, det er osse bare for at have sagerne. hvis nu at der skulle komme en landmand op i mig

Bor du på Midtsjælland og står en aften og mangler fotoføler eller eltænder til scotte/woody så giv mig en pm

Brugeravatar
Fer
Supporter
Supporter
13
Indlæg: 1019
Tilmeldt: 25 maj 2010 21:22
Mit fyr: Biotech Top Light
Areal: 237 + 25
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4684
Årligt forbrug: Forventet 8 tons.
Geografisk sted: Nr. Tvede
Blevet takket: 1 gang

Re: 16 KW ell. 24 KW

Indlæg af Fer »

Jeg har et tilsvarenden hus.

237kvm, plus omkring 30 isoleret garage. Dette opvarmer jeg med et biotech top light (tunet). Oprindeligt 9,2kW. Nu tror jeg at jeg nærmer mig 13-14 stykker. Mit hus er fra 1900, med første sal fra 1990. Indervægge er efter isoleret og der er gode vinduer i.

Hvis jeg skulle købe fyr, ville jeg købe en 16kW Woody. Som du siger kan den jo tunes hvis behovet er der, men jeg tror nu at det går.

Jeg kører faktisk kun over 85 procent på mit fyr hvis jeg laver varmt vand samtidig med varme til huset.

Jeg bruger også omkring 50kg piller de kolde dage. Det er ca. 10KW indfyret døgnet rundt.
--
Mvh Tommy Fer
Biotech Top Light
Brugeravatar
TaagMan
Stoker XVI
Stoker XVI
13
Indlæg: 1702
Tilmeldt: 22 sep 2010 19:16
Mit fyr: Woody 10kW, BlackStar 20, V10 styring
Areal: 135
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8850
Dagligt forbrug: 15-20
Årligt forbrug: 3600 kg
Geografisk sted: Bjerringbro

Re: 16 KW ell. 24 KW

Indlæg af TaagMan »

Hm, ja det er nok en 16 kW du skal have... ved ikke hvad den italiener er for en størrelse, og hvad dens virkningsgrad er.... og om du kunne nøjes med en 10 kW, men tror det næppe når du er helt oppe på 50 kg i døgnet. Jeg har en 10 kW, og min spiser 32 kg i døgnet lige nu... havde ellers lagt lige omkring de 25 i lang tid... men hva faen.

Der er 25% mere at gi af, så jeg skal nok klare mig, men jeg har også kun 135 kvm.

Som du selv siger, så er der ingen grund til at købe mere end en 16.... den vil helt sikkert slå til, ellers kunne den let tweakes til 20/24 kW uden du vil få en dårlig virkningsgrad af det. Brænderhovedet er vist endda ens... så det er bare programmelt... men under alle omstændigheder burde en 16 kW være nok... sådan en burde potentielt kunne æde ca. 90 kg i døgnet. Hvis den kører 100% hele tiden.

Sørg for at få kompressorrens med til den. Den har svært ved at holde sig selv ren uden...
Aka. Martin Pedersen/Falkeøje
Online fyrdata: http://stokercloud.dk/dev/M.html
Brugeravatar
Oldgaard
Stoker XVII
Stoker XVII
16
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 aug 2007 12:29
Mit fyr: Scotte 16kw Blackstar 1016 V7 :)
Areal: 250
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 4173
Dagligt forbrug: hmm aner der ikke
Årligt forbrug: nu må vi se ;)
Geografisk sted: Sorø
Har takket: 34 gange
Blevet takket: 27 gange
Kontakt:

Re: 16 KW ell. 24 KW

Indlæg af Oldgaard »

Det ender nok med at jeg skal en tur til Gørlev og bruge lidt penge :| ikke lige det bedste tidspunkt på året ;)
meen vil dog gerne lige have Levi på banen inden der bliver gjort noget uovervejet så,

Levi ;) har i et 16kw skotte sæt stående ? eller mener du efter ovenstående beskrivelse af hytten at det skal være 20kw ?
Som Aaen sagde : ok, det er osse bare for at have sagerne. hvis nu at der skulle komme en landmand op i mig

Bor du på Midtsjælland og står en aften og mangler fotoføler eller eltænder til scotte/woody så giv mig en pm
Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
17
Indlæg: 11096
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Har takket: 120 gange
Blevet takket: 141 gange

Re: 16 KW ell. 24 KW

Indlæg af Ulrik »

Det kan du tjekke på deres website, og det ser ud til det.
Husk SP rabat ;)
MvH Ulrik©

Brugeravatar
Oldgaard
Stoker XVII
Stoker XVII
16
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 aug 2007 12:29
Mit fyr: Scotte 16kw Blackstar 1016 V7 :)
Areal: 250
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 4173
Dagligt forbrug: hmm aner der ikke
Årligt forbrug: nu må vi se ;)
Geografisk sted: Sorø
Har takket: 34 gange
Blevet takket: 27 gange
Kontakt:

Re: 16 KW ell. 24 KW

Indlæg af Oldgaard »

Tro mig rabatten skal jeg nok huske :)
er i gang med at bestille, dog undrer det mig at når jeg skal taste tlfnr. ind så ser det ud til at det der står i (firma) forsvinder, regner med du ved hvad jeg mener ;) er det noget jeg skal tage mig af ?
Som Aaen sagde : ok, det er osse bare for at have sagerne. hvis nu at der skulle komme en landmand op i mig

Bor du på Midtsjælland og står en aften og mangler fotoføler eller eltænder til scotte/woody så giv mig en pm
Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
17
Indlæg: 11096
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Har takket: 120 gange
Blevet takket: 141 gange

Re: 16 KW ell. 24 KW

Indlæg af Ulrik »

Det skal du ikke tage dig af. Indtast blot dine egne oplysninger og så går det som det skal ;)
MvH Ulrik©
Brugeravatar
Oldgaard
Stoker XVII
Stoker XVII
16
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 aug 2007 12:29
Mit fyr: Scotte 16kw Blackstar 1016 V7 :)
Areal: 250
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 4173
Dagligt forbrug: hmm aner der ikke
Årligt forbrug: nu må vi se ;)
Geografisk sted: Sorø
Har takket: 34 gange
Blevet takket: 27 gange
Kontakt:

Re: 16 KW ell. 24 KW

Indlæg af Oldgaard »

Fandt lige papirene på mit tatano :evil: og så der at de pralede med at en tatano 2202 skulle have en effektiv effekt på 18000 Kcal/h ?
efter hvad jeg lige kan regne mig frem til så skulle det svare til knap 21 Kwh :roll:

er jeg helt forkert på den hvis jeg så bestiller en 20Kw skotte ?
Jeg gider ikke brænde fingrene på noget forkert, syntes der er blevet bøvlet nok med den Italiener icon_frown.gif
Som Aaen sagde : ok, det er osse bare for at have sagerne. hvis nu at der skulle komme en landmand op i mig

Bor du på Midtsjælland og står en aften og mangler fotoføler eller eltænder til scotte/woody så giv mig en pm
levi

Re: 16 KW ell. 24 KW

Indlæg af levi »

Oldgaard » 29 Dec 2010, 23:30 skrev:Fandt lige papirene på mit tatano :evil: og så der at de pralede med at en tatano 2202 skulle have en effektiv effekt på 18000 Kcal/h ?
efter hvad jeg lige kan regne mig frem til så skulle det svare til knap 21 Kwh :roll:

er jeg helt forkert på den hvis jeg så bestiller en 20Kw skotte ?
Jeg gider ikke brænde fingrene på noget forkert, syntes der er blevet bøvlet nok med den Italiener icon_frown.gif
Du kan nemt nøjes med en 16 kw (Den kan tunes en anelse hvis det skulle blive nødvendigt) :great:
levi

Re: 16 KW ell. 24 KW

Indlæg af levi »

Oldgaard » 29 Dec 2010, 18:36 skrev:Det ender nok med at jeg skal en tur til Gørlev og bruge lidt penge :| ikke lige det bedste tidspunkt på året ;)
meen vil dog gerne lige have Levi på banen inden der bliver gjort noget uovervejet så,

Levi ;) har i et 16kw skotte sæt stående ? eller mener du efter ovenstående beskrivelse af hytten at det skal være 20kw ?
Øhh pas, - der er hentet 14 anlæg her imellem jul og nytår, - så jeg er ikke helt klar over hvad der er tilbage lige nu :shock:

Men så vidt jeg husker så er der 1 eller 2 stk 16 kw anlæg tilbage, - 10 kw er dog helt udsolgt :(

NB - Ifølge vores hjemmeside så skulle det være på lager, - så medmindre systemet tæller forkert, - så skulle det gerne passe icon_cheesygrin.gif

Besvar