Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Beach buggy

Her kan du få hjælp til Bil, MC og Motor samt alt "gør det selv" til Bil, MC og Motor
Ny bil, nye dæk eller startproblemer
HSC
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 262
Tilmeldt: 08 jun 2007 10:02
Mit fyr: Baxi 2.5 - 600L
Areal: For tiden kun 100m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 4920
Dagligt forbrug: 28kg/døgn
Geografisk sted: Vestlolland

Re: Beach buggy

Indlæg af HSC » 20 dec 2010 20:44

Har en kammerat som nok gerne vil sælge... skriv en PB!
/HSC - Henrik C

BAXI 2.5 Multiheat m. 600L magasin, iltstyring (homemade), Vølund Quattro, 2x12m fjernvarmerør, Danfoss RAVK ventil+føler VVB, BAXI trækstabilistor.


Brugeravatar
gel
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 171
Tilmeldt: 20 feb 2010 11:12
Mit fyr: Passat
Areal: 250
Brændsel: træ & olie
Modtaget likes: 1 gang

Re: Beach buggy

Indlæg af gel » 20 dec 2010 21:18

mail mig gerne mere info

Brugeravatar
Smut 25
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 637
Tilmeldt: 02 jul 2007 18:24
Mit fyr: Scotte 10 kw blackstar 1016bs v7 styring
Areal: 178 dårlig isolering
Brændsel: 6 mm Barlinek..
Fremviser gerne i postnummer: 5450
Årligt forbrug: 7500kg
Geografisk sted: Roerslev Fyn
Modtaget likes: 1 gang

Re: Beach buggy

Indlæg af Smut 25 » 20 dec 2010 22:39

leo-pol » 13 Apr 2010, 23:41 skrev: pt skal jeg ikke af med nogle af dem desvære.....

jeg må nok skuffe dig at en porsche 912 ikke har en pandekage motor men snarrere en T1 motor med oprejst blæser hus....
en knald hamerende stærk motor som ikke hænger på træerne .....

men led på http://vwnettet.dk/ der er jevntligt nogle til salg.....
nu blev der jo skrevet billig......
så hvis du gider at trille til sverige og hente en kan jeg anbefale,,.... http://www.blocket.se/vasterbotten?q=bu ... ca=2&md=th
det er sverigs svar på den blå avis....
der har jeg selv hentet flere gennem til flere kammerrater.....
og selve karrossen på den på billedet kommer der oppe fra...

men husk.... der er meget foreskæld på modellerne og kvaliteten....
hvis du tænker på et nyt kit kan jeg anbefale at du kontakter "bent" fra kiit & buggy service... han holder til lige i udkanten af århus og er en meget flink mand med 30års erfaring og sælger nye kit...http://www.kitogbuggyservice.dk/
på et tidspunkt var der noget der hed "buggyklubben.dk...." men jeg kan ikke lige komme ind på den så jeg ved ikke om den er lukket.....

tilbage til motor....
en T4 er en pandekage motor som vw brugte i deres varianter med en 1700cc med indsprøjtning i deres model 411..
og en variant model 412 med en 1800cc med 2x enkelte kabs....
senere lavede man en 2000cc til tranporteren som var lavkomprimeret....
så mener jeg at porsche brugte enetn den 1700cc eller 1800cc i deres 914 model.... og så lavede de en 2000cc magen til den fra bussen bare med nogle andre toppe som var lidt mer hissig.... men i begrænset mængder,,,

nu kan jeg ikke lige huske alle motor koderne..... men de man normale finder tilgængelige på markedt er nogle af industri motorene.... og en 1700cc med motorkoden W..... det er den der nok ses flest af..... og en rigtig god og stærk motor....
den der er mest eftertragtet er nok en 1800cc motor med koden AN..... og det er nok mest toppene der er gode da de har størrere ventiler.....
det der er fidusen når man bygger en buggy med T4 motor og har planer om lidt heste.... er at man bygger den med en 2000cc fra en bus..... det kan lade sig gøre lovligt at tolde den da den ikke har ret mange heste da den jo er lavkomprimeret.... så har man en bil der er lovlig me en 2000cc motor og kan der efter smide en 1800cc i med flere heste....
men man skal vide at T4 er i mange tilfælde noget dyere en den originale T1 motor rent stumpe messigt....
før hen hade man et ordsprog at .....T4 var 4x så dyrt...... icon_cheesygrin.gif
mvh leo-pol
Har du en ide om hvad afgiften er ca på sådan en ved import fra sverige

huus
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 87
Tilmeldt: 24 jan 2010 19:00
Mit fyr: iwabo villa på OPOP kedel/ atmos dc 25
Areal: 245
Brændsel: træpiller/træ
Fremviser gerne i postnummer: 4180
Dagligt forbrug: 28kg
Årligt forbrug: ca 5 ton
Geografisk sted: sorø

Re: Beach buggy

Indlæg af huus » 21 dec 2010 10:21

det kan jeg da sige. har nemlig et strandet projekt stående på mit værksted :| afgiften er imellem 13000 og 15000kr. hvis der er folk der interesserede i et strandet projekt så skriv gerne en PB så har jeg da noget som er rimelig overkommeligt, der er lavet alt rust og plade arbejde og bunden er malet i sort. projektet er rimelig komplet. ellers ring på 22 44 16 32 hvis der er interesse..
mvh huus

Brugeravatar
leo-pol
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 780
Tilmeldt: 25 nov 2008 22:56
Mit fyr: KSM 275-18
Areal: 140m2 + div 200m2
Brændsel: stokerføde.... men 80%fastbrændsel
Dagligt forbrug: 1½ hjulbør
Årligt forbrug: ???
Geografisk sted: 4673 rødvig stevns sjælland
Givet likes: 11 gange
Modtaget likes: 8 gange

Re: Beach buggy

Indlæg af leo-pol » 22 dec 2010 20:34

jeg kan da lige tilføje lidt stemnings billeder... Buggy og lamborghini countach projekt til inspiration.... :-)
Vedhæftede filer
Buggy.jpg
Lam.jpg


Besvar