Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Barlinek Træpiller

Bruger til bruger info om specifikke træpiller
Vi opretter et emne til hver type træpille
Besvar

Hvor mange Stjerner vil du give Barlinek træpillerne

10 Stjerner (bedst) Giver minimal aske og ingen slagge samt god indpakning
39
34%
9 Stjerner
23
20%
8 Stjerner
29
25%
7 Stjerner
4
3%
6 Stjerner
8
7%
5 Stjerner
7
6%
4 Stjerner
1
1%
3 Stjerner
2
2%
2 Stjerner
3
3%
1 Stjerne (dårligst) Giver meget aske og meget slagge samt dårlig indpakning
0
Ingen stemmer
 
Afgivne stemmer: 116

kekoe
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 66
Tilmeldt: 21 dec 2009 16:04
Mit fyr: Scotte 10kW - BlackStar V10
Areal: 240
Brændsel: Træpiller 8mm
Fremviser gerne i postnummer: 6870
Dagligt forbrug: 15
Årligt forbrug: 7 Ton
Givet likes: 2 gange

Re: Barlinek Træpiller

Indlæg af kekoe » 11 dec 2010 21:31

Jeg synes de brænder godt, men jeg fandt ud af at mit fyr ikke kunne klare piller, der er mere end 20mm lange, de kunne sætte sig fast i sneglen, og den kunne lige hakke sig igennem.. Det var ikke så godt :roll:


Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

Re: Barlinek Træpiller

Indlæg af Bigfoot » 12 dec 2010 00:08

anders.bai@hotmail » 11 Dec 2010, 21:05 skrev:Jeg har knap 8 paller Barlinek 6 mm stående. De er også lyse, og jeg synes der er meget smuld. Vil det mon nytte at kontakte forhandleren?

Nu er fyret nyopstillet, og jeg har ikke så meget styr på indstillinger endnu, men jeg har slagger og forkullede pillerester (mange!) i min aske...

Vh Anders
hvem er forhandleren??????

for ja, det er ikke det produkt du har købt og betalt for. Barlinek reklamerer netop med at de har siet deres piller indtil flere gange, for at undgå smuld. Men det ser jo ikke just ud til at holde stik.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.

topgun
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 145
Tilmeldt: 04 sep 2008 14:27
Mit fyr: Scotte 16Kw
Areal: 243
Brændsel: Barnelik Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 7270
Dagligt forbrug: 25 kg
Årligt forbrug: 6 ton
Geografisk sted: Stakroge (Herning)
Modtaget likes: 1 gang

Re: Barlinek Træpiller

Indlæg af topgun » 12 dec 2010 07:40

Som man kan se et par sider tilbage har jeg også problemer med Barnelik i år. De 2 første paller var lyse med vildt meget smuld. Nummer 3 mørke med næsten ingen smuld.
Det endte med at jeg sendte en mail til energi7 hvor jeg havde købt dem og spurgte om det kunne passe at 1 produkt solgt med samme navn kunne svinge så meget i kvalitet. Selvom der påståes andet så kan jeg tydelig se en forskel på hvor meget varme jeg fik ud af pillerne om sneglen var ved at hive nogle af de lyse eller mørke piller ind.

Jeg blev ringet op af Enegi7 inden for 30min og han ville gerne komme på besøg og se på det. Allerede samme aften. Han fortalte jeg ikke var den eneste der havde problemer i år og han derfor gerne ville gennemgå alle mine paller og notere forsendelses numrene ned. Barnelik kan spore træet igennem deres produktion med disse numre.
Desværre kom der noget privat i vejen for ham og der gik en 1,5 uge hvor jeg intet hørte.

Så ringede han om han sammen med ledelse fra Barnelik der var til messe i herning, måtte komme forbi et par dage senere.
Desværre var jeg på vej hjem fra københavn den dag, da de kom forbi så det blev konen der viste dem problemerne. Vi havde smidt sedlerne ud fra de paller vi havde tage hul på (vidste jo ikke på det tidspunkt hvad de skulle bruges til) så de fik en af de sidste sække med lyse piller med hjem til Polen. Jeg havde modtaget 2 ton af de lyse og 5 ton af de mørke piller viste det sig.

Det er nu et par uger siden men har ikke hørt yderligere i sagen. Kunne være at jeg snart skulle sende en vennelig rykker og høre om der er nyt.

Som ham fra Energi7 sagde, så var besøget for hans skyld, hvad vi aftalte internt ville ikke afhænge af hvad Barnelik sagde. Men det var for at han kunne vise dem problemet ude i virkeligheden.

Alt i alt så synes jeg da du skulle prøve at skrive til forhandleren. I mit tilfælde virker min forhandler ihvertfald til at tage kritikken til sig.
Michael Pedersen
Mit Fyr

Erik2
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 114
Tilmeldt: 16 nov 2010 20:18

Re: Barlinek Træpiller

Indlæg af Erik2 » 12 dec 2010 10:50

Hvis repræsentanten fra Barlinek var i jakkesæt med vest kommer der ingen indrømmelser derfra. Polakker er generelt flinke, men netop typen med jakkesæt og vest laver aldrig fejl. Selv når man kommer med uafviselig dokumentation får man ingen beklagelser, højst pengene tilbage, efter at have ventet i lang tid.

anders.bai@hotmail
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 26
Tilmeldt: 01 okt 2010 09:42
Mit fyr: Woody Black star 10kw
Areal: 170
Brændsel: Barlinek 6mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 7100
Geografisk sted: Lindved, Vejle

Re: Barlinek Træpiller

Indlæg af anders.bai@hotmail » 12 dec 2010 20:22

Bigfoot - jeg har købt mine gennem Pillemadsen (i øvrigt fin service og det hele!)

Vh Anders


topgun
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 145
Tilmeldt: 04 sep 2008 14:27
Mit fyr: Scotte 16Kw
Areal: 243
Brændsel: Barnelik Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 7270
Dagligt forbrug: 25 kg
Årligt forbrug: 6 ton
Geografisk sted: Stakroge (Herning)
Modtaget likes: 1 gang

Re: Barlinek Træpiller

Indlæg af topgun » 13 dec 2010 07:31

Erik2 » 12 Dec 2010, 10:50 skrev:Hvis repræsentanten fra Barlinek var i jakkesæt med vest kommer der ingen indrømmelser derfra. Polakker er generelt flinke, men netop typen med jakkesæt og vest laver aldrig fejl. Selv når man kommer med uafviselig dokumentation får man ingen beklagelser, højst pengene tilbage, efter at have ventet i lang tid.
Som sagt har jeg intet hørt endnu, men som jeg skrev forsikrede Energi7 mig at hvad Barnelik kom frem til ingen betydning ville have for hvad Energi7 ville kunne gøre. Så jeg tager det helt roligt endnu.
Derudover så har jeg "lidt" erfaring med Polakker. Sidder i en større dansk virksomheds centrale IT afdeling, hvor jeg har daglig kontakt til 10 polske kollegaer, der laver alle de kedelige trivielle ting for os. Der er stor kultur forskel fra lille Danmark til Polen kan jeg hilse og sige.
Michael Pedersen
Mit Fyr

Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

Re: Barlinek Træpiller

Indlæg af Bigfoot » 13 dec 2010 14:24

Jeg har nu konstateret at mine er helt til rotterne... jo længere jeg kommer ned i stakken, jo blødere bliver poserne. De er som kørt over med en vejtromle. Helt knust og smuldrede.

Så jeg har nu igen kontaktet sælger af dem, og bedt om en løsning, for det er slet ikke til at styre i mit fyr. Det ene øjeblik får den en god mundfuld piller, det næste øjeblik får den det rene savsmuld.... det er sku ikke kontrollerbart.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.

Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

Re: Barlinek Træpiller

Indlæg af Bigfoot » 13 dec 2010 16:04

Jeg har nu talt med www.lavepriser.dk
De har leveret mine barlinek. De ringede netop lige derfra, at jeg ikke skulle bekymre mig længere. De leverer 4 tons german pellets ved mig i løbet af de næste par dage. Så jeg ikke skal fylde mit fyr med det smuld der.
Og de trælse barlinek får fruen til sine heste.

det kalder jeg dælme top service!!! Bedre kan det ikke gøres.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.

Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 11089
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Givet likes: 119 gange
Modtaget likes: 141 gange

Re: Barlinek Træpiller

Indlæg af Ulrik » 13 dec 2010 16:06

Godt at høre Bigfoot.
Jeg fornemmer også at forhandlerne er ved at være klar over at der kan være problemer med Barlinekken.
Fin service fra lavepriser :great:
MvH Ulrik©

Brugeravatar
Lund
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1493
Tilmeldt: 09 dec 2009 21:50
Mit fyr: Biomax 16
Areal: 150
Brændsel: Biopillen 8 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 7620
Årligt forbrug: 5,5 Ton
Geografisk sted: Tørringhuse/Lemvig
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 3 gange
Kontakt:

Re: Barlinek Træpiller

Indlæg af Lund » 13 dec 2010 16:09

Bigfoot » 13 Dec 2010, 14:24 skrev:Jeg har nu konstateret at mine er helt til rotterne... jo længere jeg kommer ned i stakken, jo blødere bliver poserne. De er som kørt over med en vejtromle. Helt knust og smuldrede.

Så jeg har nu igen kontaktet sælger af dem, og bedt om en løsning, for det er slet ikke til at styre i mit fyr. Det ene øjeblik får den en god mundfuld piller, det næste øjeblik får den det rene savsmuld.... det er sku ikke kontrollerbart.
Smid dem op til mig, jeg kan sagtens "æde" dem icon_cheesygrin.gif


Besvar