R15 reguleringsindstillinger, ujævn drift

Spørgsmål vedr. Benekov samt det tilbehør der laves til Benekov Stokerfyr
Brugeravatar
Klaus
Stoker XVIII
Stoker XVIII
17
Indlæg: 3772
Tilmeldt: 27 dec 2006 06:36
Mit fyr: MGM Comfort 15KW
Areal: 185kvm
Brændsel: De billigste træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6900
Dagligt forbrug: 10-16kg
Årligt forbrug: Forventet 4 ton
Geografisk sted: Vestjylland ved siden af Ringkøbing fjord.
Har takket: 3 gange
Blevet takket: 2 gange

Re: R15 reguleringsindstillinger, ujævn drift

Indlæg af Klaus »

Og jeg fyrer korn i hvede programmet!

Brugeravatar
Bjørn
Stoker III
Stoker III
17
Indlæg: 81
Tilmeldt: 22 jan 2007 13:14
Mit fyr: Benekov R15 m/Linux
Areal: 165
Brændsel: Træpiller
Dagligt forbrug: CA 25
Årligt forbrug: 6 T
Geografisk sted: Havdrup
Kontakt:

Re: R15 reguleringsindstillinger, ujævn drift

Indlæg af Bjørn »

Nu har jeg ved hjælp fra Ulrik kunnet komme ind og læse af mine indstillinger, og de er lige som de første du postede Ulrik, på nær Blower perf TD, som står på 40 hos mig.

Dog kører det ikke så godt mere, rent forbrændingsmessigt, efter at jeg smed 6 mm German Pellets på, den soder hele vejen op til julemanden focus.gif
Nu vil jeg lige ha udskiftet nogle tætninger her og der for at udelukke falsk luft inden jeg forsøger at justere noget, men egentlig skulle man tro iltstyringen skulle kunne klare mosten med nye piller. Den kan dog finde på at dykke voldsomt i O2 under belastning, så det tyder på at der mangler ilt. Efter noget tid falder den så på plads igen.

En anden ting jeg også skal ha kigget på, er at bålet ligger helt nede ved luft-spalten i tallerkenen i bagkant, den kan vel ikke være helt optimalt ? Jeg mistænker det ihvertfald til at være medvirkende til at den i løbet af 14 dagers tid når at opbygge en rimelig stor sodring i hærden, da temperaturen her er for lav.

Hvordan er det med de to "skorstene" inde på brændehovedet, har i dem åbne eller lukkede (mine er PT lukkede, jeg tror jeg åbner dem igen), og hvad er egentlig deres formål ?
Jeg tænkte på om det var nogen form for sekundær-luft til forbrændingen ?

Nu mangler denne software jo også renblæsings-cyklussen, jeg ved ikke om det ville gøre en forskæl ?

Man kan nu lave en manuel renblæning og samtidig tjecke røgtemperatur ved at køre test på ind og udgange under BBC, men det er lidt omstændeligt, og man skal endelig huske at stoppe fyret først, så man ikke får startet en test lige idet sneglen er ved at fodre, for så skal jeg hilse og sige den bliver ved til man har trykket sig færdig ZD_HEL~113.GIF
Mvh. Bjørn
Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
17
Indlæg: 11096
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Har takket: 120 gange
Blevet takket: 141 gange

Re: R15 reguleringsindstillinger, ujævn drift

Indlæg af Ulrik »

Bjørn, jeg tror de fleste af dine problemer vil forsvinde hvis du åbner de 2 skorstene.
MvH Ulrik©

Besvar