Ja, flot fyrrum!
Jeg sidder og kigger på graferne på
http://scotte.users.whitehat.dk/Scotte/, med Kedel temperatur (hvorfor deler NBE altid ordene :-) ), Røg temperatur, Ydelse, Foto sensor, Varmvands temp og Flow slået til.
Jeg synes egentlig, at det går ganske flot. Ganske få stop, trods hop i flow og at du har vist ikke sat Drift differencen op.
Størrelsen P-ledet er hovedesaglig det der får reguleringen til at reagere hurtig, helst uden at overreagere hysterisk, og det synes jeg ikke kan være helt ved siden af.
Der er ikke meget støj på ydelsen, så D-leddet kan heller ikke være alt for højt.
I-ledet er det, der har det store historiske overblik i reguleringen, og er derfor specielt vigtig i vores langsomme varmesystemer. Man kan sige, at I-ledet forsøger at få kurven over setpunktet til at være lige så stor som kurven under setpunktet.
Jeg synes, at efter en periode med nogenlunde ro på kedeltemperaturen, så reagere din regulering godt på de første flowspring omkring kl. 12 og 16. Måske skulle I-ledet derefter have skruet noget mere ned for ydelsen. Så et lidt højere I-led kan måske gøre en forskel.