Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Billigt ståltag ??

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Mr. X
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 270
Tilmeldt: 03 jan 2007 10:47
Mit fyr: PL27 Silver, nyeste software
Areal: 210
Brændsel: træpiller
Årligt forbrug: ca 8-10 to
Geografisk sted: Midtjylland

Billigt ståltag ??

Indlæg af Mr. X » 22 mar 2007 21:34

Jeg skal have skiftet taget på stuehuset, men for FANDEN da hvor jeg synes det er dyrt ! Jeg har 330 m2 tagflade - INGEN udluftninger, skorstene, vinduer osv - helt rene flader. Jeg skal have det gamle eternit pillet ned, gamle lægter ned, op med nye lægter og et par stålplader smidt på !

Jeg har fundet frem til HP ståltag som det billigste , men prisen er STADIG 125,- incl moms/m2 for tagplader med filtdug bagpå til at tage fugt, incl skruer.

Det er da BARE MANGE PENGE !!

Dvs. det er 40 kilo for stålplader med skruer, 11 for lægter (1100 meter a 1 kr/mtr), og så har jeg snakket med flere håndværkere, der siger det tager 2 mand 2 uger (nogle siger sku 3 uger) at lave taget ? dvs. ca 160 timer - lad os så være optimistiske og tro jeg kan finde nogle til 200/timen - så er det STADIG 90 -100.000 for et sølle ståltag ??

Er det simpelthen prisen i dag for plader, eller er det mig der ikke kan finde de rigtige leverandører ?? og TAGER det virkelig ca 2 uger ?
mvh
Allan


Brugeravatar
Gvc
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 25
Tilmeldt: 07 jan 2007 18:25
Mit fyr: Woody 10kw med Blackstar
Areal: 180
Brændsel: Genfa 8mm
Fremviser gerne i postnummer: 7830
Dagligt forbrug: ca 18
Geografisk sted: Uden for Holstebro

Indlæg af Gvc » 22 mar 2007 21:43

hej hej... du kan prøve den her.. han er til at handle med.. både med og uden moms

hilsen michael

http://whisky-aps.dk/

dangman
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 45
Tilmeldt: 10 jan 2007 22:33

Indlæg af dangman » 23 mar 2007 23:15

Så er priserne da steget drastisk på stålplader, vi skulle ha lavet nogle gavle og noget tag efter december stormen i 99, der smed vi 20,- pr m2 og det var skåret i mål og leveret ! Det var så almindelig stål trapetz i grå !

Mr. X
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 270
Tilmeldt: 03 jan 2007 10:47
Mit fyr: PL27 Silver, nyeste software
Areal: 210
Brændsel: træpiller
Årligt forbrug: ca 8-10 to
Geografisk sted: Midtjylland

Indlæg af Mr. X » 24 mar 2007 06:53

dangman skrev:Så er priserne da steget drastisk på stålplader, vi skulle ha lavet nogle gavle og noget tag efter december stormen i 99, der smed vi 20,- pr m2 og det var skåret i mål og leveret ! Det var så almindelig stål trapetz i grå !
Ja - jeg har også den fornemmelse at pga det fuldstændigt overophedede byggemarked, er priser på ALT skruet så højt op.

Jeg kender en malermester, der siger, at når han laver tilbud, er det som han gjorde før med udregning osv iht dagspriser på løn og materialer - MEN !!! Når han har regnet sig frem til den pris han normalt ville tage, smider han lige 40-50% oven i prisen ! OG folk tager det - for i dag skal man fame være glad bare de gider komme og lave noget ved dig !

Så jeg overvejer også kraftigt at vente et år eller to - da denne situation vil vende (det er jeg ihvertfald overbevist om)

Brugeravatar
soc
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1158
Tilmeldt: 23 dec 2006 16:27
Mit fyr: Benekov vl 50
Areal: 120
Brændsel: gratis solsikkepiller samt smuld
Dagligt forbrug: rigeligt
Årligt forbrug: alt det det kræver
Geografisk sted: Nordjylland

Indlæg af soc » 24 mar 2007 07:08

Vi gav kr. 65 pr kvm for 7 år siden. Med undertag og teglstensprofil (svenskrød).

Hvis man kan vente med byggeriet i et år eller 2, så tror jeg at man kan halvere byggeomk. Jeg er overbevist om at vi skal vente, vi skal også til at bygge til, og det får vi nok gjort inden for 4 år.

Problemet er at sålænge det er billigere at bygge nyt hus i eget design, end at købe noget gammelt, så bygger folk altså nyt. Men kan de sidde i skidtet når nu de bliver ledige i en periode. Det vides ikke.

Folk bedes se bort fra sidste del af mit indlæg og se på 1. del der omhandler prisen på ståltag.
---- soc, også kaldet Stumpen. Nu ved i hvorfor c004.gif


Brugeravatar
Julehund
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 2192
Tilmeldt: 12 mar 2007 07:14
Mit fyr: ivt jordvarme m. 300m turboflex slange
Areal: 145
Brændsel: EL
Fremviser gerne i postnummer: 6990
Dagligt forbrug: 16 kWh I nov.
Geografisk sted: Staby
Kontakt:

Indlæg af Julehund » 24 mar 2007 07:17

nu ved jeg ikke hvor rørene skal komme fra, men pas på at det er en go kvalitet... bor "nabo" til et sommerhus område, hvor der ligger en del poolhuse.. (alle sommmerhuse skal ha stråtag) og der er en del der har fået billige rør fra polen, og det ser farlig ud!! efter 4 - 5 år skal der lappes på det igen!!
køb det nu ikke for billigt!! :)

dangman
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 45
Tilmeldt: 10 jan 2007 22:33

Indlæg af dangman » 24 mar 2007 18:23

Ja, vi har også snakket om at de bygge projekter vi skal ha lavet bliver udskudt 2-3 år indtil at der er mere normale omstændighedder på markedet !
Desværre tror jeg ikke der sker drastiske prisfald når det er noget der drejer sig om jern/metal der handles, der er det globale marked fucked up pga kineserne er blevet meget sultne !

Brugeravatar
RasmusP
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 119
Tilmeldt: 09 jan 2007 09:10
Mit fyr: Benekov vl 25
Areal: 150
Brændsel: Træpiller
Geografisk sted: Bukkerup, Sjælland

Indlæg af RasmusP » 25 mar 2007 08:44

jeg har en halv forbindelse til et polsk firma - for dem kan det betele sig at sender en bil til Polen for at hente byggematerialer frem for at købe dem her - det kunne måske være en ide (og så kunne man jo også få det lavet polsk)
Rasmus

Flexsnegl - Kridtdossere - Trækstabilisator

"Livet er som et varmt karbad - Jo længere man bliver i det, des mere rynket bliver man!" Garfield

Anonymous

Indlæg af Anonymous » 25 mar 2007 11:29

Der er vist ikke andet for end at "Google" lidt med ståltag som søgeord
Den pris du har fået oplyst er godtnok i den øverste ende...du kan jo få et komplet tag i betontagsten (incl. undertag) for under en halvtredser:

http://www.net2traelast.dk

(de forhandler også ståltag)

Prøv at se dig for - og lad dem ikke tage dig ved røven !!

PS: "rigtige håndværkere" taler kun om en stigning på mellem 5-10% på materialeprisen og 4-8% på lønningerne....men der er mange af de lidt mere "brodne kar" der tager 20-40% ekstra og skylder skylden på "den generelle overophedning i byggebranchen" !!
Spørg dig for... - her i Sønderjylland er der skam håndværksmestre der begynder at klage over manglende ordrer til efter sommerferien

dangman
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 45
Tilmeldt: 10 jan 2007 22:33

Indlæg af dangman » 25 mar 2007 12:18

Det kunne jo ikke skade at ringe til HP og sige at du ved der er nogen der købte tag for omkring en 20er pr m2 og se om han ikke giver sig lidt på prisen !


Besvar