Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Endnu en nybegynder på vej......

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
Brugeravatar
Dunas
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 989
Tilmeldt: 15 apr 2010 18:17
Mit fyr: Version 7.0680 BS - 10 og 16 Kw brænder.
Areal: 153
Brændsel: 6 mm træpiller
Årligt forbrug: 4 tons
Givet likes: 53 gange
Modtaget likes: 126 gange

Re: Endnu en nybegynder på vej......

Indlæg af Dunas » 17 apr 2010 20:24

Albert » 17 Apr 2010, 08:24 skrev:Du kunne jo også kigge på den Svenske CTC Ecoflex,den har indbygget pladeveksler og elstav,så sparer du elvandvarmer.
Øhh.. jo, den er okay. Har lige været inden på cmcvarme.se og læse om den. Hmmm, det må være Svensk kvalitet når det er bedst. Lyder til det må være en Volvo model inden for træpillefyr. Men den er jo også dobbelt så dyr end scotte med opop418. Umiddelbart kan jeg heller ikke rigtig finde mere end 2 eller 3 forhandler i Danmark på CTC Ecoflex, øhh hvor for man lige hjælp hvis der går ged i den???
Men måske bør man overveje CTC ecoflex alligevel :roll: , er lidt i tvivl nu :roll:. Kender du nogle forhandler i Jylland?? Tak for det gode input :great:


Brugeravatar
Oldgaard
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 aug 2007 12:29
Mit fyr: Scotte 16kw Blackstar 1016 V7 :)
Areal: 250
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 4173
Dagligt forbrug: hmm aner der ikke
Årligt forbrug: nu må vi se ;)
Geografisk sted: Sorø
Givet likes: 34 gange
Modtaget likes: 27 gange
Kontakt:

Re: Endnu en nybegynder på vej......

Indlæg af Oldgaard » 17 apr 2010 21:41

Som Aaen sagde : ok, det er osse bare for at have sagerne. hvis nu at der skulle komme en landmand op i mig

Bor du på Midtsjælland og står en aften og mangler fotoføler eller eltænder til scotte/woody så giv mig en pm

Brugeravatar
Dunas
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 989
Tilmeldt: 15 apr 2010 18:17
Mit fyr: Version 7.0680 BS - 10 og 16 Kw brænder.
Areal: 153
Brændsel: 6 mm træpiller
Årligt forbrug: 4 tons
Givet likes: 53 gange
Modtaget likes: 126 gange

Re: Endnu en nybegynder på vej......

Indlæg af Dunas » 17 apr 2010 22:05

Tak. Men ca. 45.000 kr i indkøb incl. snegl og silo. Plus det løse ved side af ca. 5000-7000 kr. Så bliver det efterhånden lidt dyrt, når man kan få et komplet scotte anlæg til 20.000 kr. Plus det løse ved siden af. Hmm.. tja.. er kommet lidt i tvivl igen.

famdue
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 165
Tilmeldt: 07 apr 2010 10:23
Mit fyr: Nu 16 KW på Blackstar Kedel.
Areal: Ca. 230
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4600
Dagligt forbrug: 16 kg om efteråreret
Årligt forbrug: 6 tons piller
Geografisk sted: Køge

Re: Endnu en nybegynder på vej......

Indlæg af famdue » 04 nov 2010 20:10

Ole S. » 16 Apr 2010, 18:55 skrev:Hej
Det er sikkert muligt jni, men køber du en Scotte og sætter en Woody chip i, har du en Woody.

Enig med Ole

Og vist lidt bedre isolering på Woody brænderen. Så vidt jeg har forstået? Ellers det samme.

Carsten
Scotte 16 kw og Blackstar/opop 20 kedel
10 m2 Batec solfanger i akku-tank
og lidt el til konens badevand.
Bare for en sikkerheds skyld!

Kenny
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 110
Tilmeldt: 19 okt 2007 21:53
Mit fyr: Scotte 10KW v6.50, BlackStar kedel
Areal: 170
Geografisk sted: Sydsjælland

Re: Endnu en nybegynder på vej......

Indlæg af Kenny » 05 nov 2010 00:10

Jeg kan varmt anbefale den nye 10KW woody/Scotte med Blackstar kedel.
Meget høj virkningsgrad til prisen og nem vedligeholdelse. Den er kommet på markedet for ganske nyligt.

Sørg for at du få nyeste v6.50 chip med, hvis du skulle beslutte dig for sådan et anlæg.
Den har liiiige nogle ekstra funktioner du kan få glæde af.

Hvis du på forhånd ved at du vil køre med interface, så kan du lige så godt hoppe på den lidt billigere Scotte styring, da du vil få adgang til samme funktioner.

10 KW rækker fint til 200m2 rimeligt isoleret bolig. Jo lavere effekt du kan nøjes med, jo bedre forbrænding/økonomi.


Brugeravatar
TaagMan
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1702
Tilmeldt: 22 sep 2010 19:16
Mit fyr: Woody 10kW, BlackStar 20, V10 styring
Areal: 135
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8850
Dagligt forbrug: 15-20
Årligt forbrug: 3600 kg
Geografisk sted: Bjerringbro

Re: Endnu en nybegynder på vej......

Indlæg af TaagMan » 05 nov 2010 07:59

Ja lad for guds skyld være med at købe en 16 kW bare fordi den koster det samme. Den kan ikke køre ved lav nok effekt, så det er ikke det du vil ha.
Aka. Martin Pedersen/Falkeøje
Online fyrdata: http://stokercloud.dk/dev/M.html

Frank_Rasmussen
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1488
Tilmeldt: 07 feb 2009 16:36
Mit fyr: Woody rød-sort kedel (Version 6.61)
Areal: 140
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4652
Årligt forbrug: Ukendt, nok 5 tons
Geografisk sted: Stevns (Nej, det er ikke på Møn)

Re: Endnu en nybegynder på vej......

Indlæg af Frank_Rasmussen » 05 nov 2010 10:38

Kenny » 05 Nov 2010, 00:10 skrev:
Sørg for at du få nyeste v6.50 chip med, hvis du skulle beslutte dig for sådan et anlæg.
Den har liiiige nogle ekstra funktioner du kan få glæde af.

Hvis du på forhånd ved at du vil køre med interface, så kan du lige så godt hoppe på den lidt billigere Scotte styring, da du vil få adgang til samme funktioner.
Det forstår jeg ikke.

Når PC-interfacene bliver opdateret til at kunne håndtere de sidste versioner, så vil man på en Scotte version 6.25, da ikke få adgang til ting i en Woody-version 6.50?

I det hele taget skal man vel tilbage til version 4 og muligvis Boink for at være i en situation, hvor man kunne stille ting i styringen via PC-interface, men ikke via menu'erne i styringen...

Det er langt tid siden, at jeg har set en Scotte/Woody på nettet, som ikke blev solgt med PC-interface. Man skal vist selv gøre noget aktivt for at bytte PC-interfacet til f.eks. reservedele i forbindelse med købet.

Hvis man absolut gerne vil have den sidste nye version 6.50-styringssoftware, så må det billigst vist være at købe en Scotte og en Woody-chip (=version 6.50) til 300 kr, og selv bytte chippen...

Kenny
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 110
Tilmeldt: 19 okt 2007 21:53
Mit fyr: Scotte 10KW v6.50, BlackStar kedel
Areal: 170
Geografisk sted: Sydsjælland

Re: Endnu en nybegynder på vej......

Indlæg af Kenny » 05 nov 2010 11:30

I det hele taget skal man vel tilbage til version 4 og muligvis Boink for at være i en situation, hvor man kunne stille ting i styringen via PC-interface, men ikke via menu'erne i styringen...
Det er jo ikke ensbetydende med, at vedkommende nødvendigvis beslutter sig for at benytte interface...

Det er langt tid siden, at jeg har set en Scotte/Woody på nettet, som ikke blev solgt med PC-interface. Man skal vist selv gøre noget aktivt for at bytte PC-interfacet til f.eks. reservedele i forbindelse med købet.Jo... der er blevet solgt anlæg uden medfølgende interface, så det er ikke uvæsentligt at nævne. Ikke alle handler over nettet.
Mht til at bytte PC-interface til reservedele... det havde jeg da egentligt slet ikke tænkt som en mulighed, men da du nævner det kan jeg da godt se det smarte! :great:

Hvis man absolut gerne vil have den sidste nye version 6.50-styringssoftware, så må det billigst vist være at købe en Scotte og en Woody-chip (=version 6.50) til 300 kr, og selv bytte chippen...
Du har ret. Det er selvfølgelig løsningen, og til et fint anlæg til kr. 22.000+ kan man nok overtale de fleste forhandlere til at smide for 300,- chip ned i æsken, og få sidste nye funktioner med! (Det ville jeg da absolut ønske mig) icon_cheesygrin.gif


Besvar