passat dårlig garanti

Spørgsmål vedr. Passat samt det tilbehør der laves til Passat Stokerfyr
godset
Stoker I
Stoker I
15
Indlæg: 27
Tilmeldt: 17 maj 2008 14:10

Re: passat dårlig garanti

Indlæg af godset »

Det har du ret i at det er smeden der skal rette henvendelse til sanistål, som så skal rette henvendelse til passat, det har vi også gjort, men stadig er det passat der har reklamationen i sidste ende, det andet er blot en nem måde at slippe for ansvar. Formoder at det er derfor at man kun kan købe passat og reservedele af mellemmand. Selve regning er direkte svindel.

godset
Stoker I
Stoker I
15
Indlæg: 27
Tilmeldt: 17 maj 2008 14:10

Re: passat dårlig garanti

Indlæg af godset »

Det er korrekt at vi skal gå gennem smed , dette har vi også gjort, men det er stadig passat der har reklamationen. Min formodning er at man kun kan købe passat fyr og reservedele gennem mellemforhandlere, hvilket gør at det er næsten umuligt at klage, SMART. Kunde...Smed...Sanistål.....Passat og samme vej tilbage bortset fra at det er først når man bliver besværlig at de gider at svare. Vi fik lavet fyret i april og regning i september, gad vide hvor vores softvare de tog med er henne ? Ved reklamation skal vi redegøre at det ikke er os der har fejlen, dette har jeg gjort helt ned mindste detalje, Hvad sagde passat så(Claus) Det kan være mus... Mus i printplade bag printplade på låge, nej den var langt ude.
Brugeravatar
Tass
Stoker XI
Stoker XI
16
Indlæg: 512
Tilmeldt: 29 jul 2007 15:56
Mit fyr: Benekov R15
Areal: 220 + 2x60 VVB
Brændsel: Piller/korn
Dagligt forbrug: 30 kg
Årligt forbrug: 6 ton
Geografisk sted: NV/Sjælland

Re: passat dårlig garanti

Indlæg af Tass »

godset skrev:Sagen nu: For 14 dage siden fik vi pludselig en regning fra vores smed, som uden han viste det var blevet trukket på hans konto
Hvordan kan det lige ske at andre kan hæve på ens konto???
Det lyder lidt underligt...
agentjensen skrev:Det er ALTID det sted produktet er købt der skal håndtere reklamationsretten. Dvs at det er et forhold mellem køber og sælger - altså ikke et forhold mellem køber og producent.
Som AgentJensen skriver så er det sælger af fyret som hæfter. Så hvis du har købt af smeden er det også ham som skal dække garantien. Så må han (sælger af fyret) gå videre til ham som han har købt af tidligere.

Hvis du har is i maven og mener du har retten på din side kan du jo vælge at undlade at betale (hvis du ikke allerede har betalt).
Hvis du trues med inkasso kan du jo bare indklage med begrundelse at du mener der er tale om garanti så kan de ikke inddrive pengene den vej igennem, men må tage en evt retsag.
Vær opmærksom på at de fleste familieforsikringer også dækker retshjælp hvis det skulle nå så vidt.

Hvis du er usikker på hvordan du står kan du finde gratis hjælp på nedenstående links.

http://www.advokatsamfundet.dk/Default.aspx?ID=11771

http://www.djsr.dk/
The test of democracy is freedom of criticism. ~David Ben-Gurion
We cannot have that relationship if we only dictate or threaten and condemn those who disagree. ~Zbigniew Brzezinski
godset
Stoker I
Stoker I
15
Indlæg: 27
Tilmeldt: 17 maj 2008 14:10

Re: passat dårlig garanti

Indlæg af godset »

Smeden har som selvstændig konto ved de virksomheder han handler.
Det er korrekt at det er smeden der skal henvende sig til sanistål, som igen skal henvende sig til passat, men det er passat der har reklamationen og den meget forhøjede regning, det er passat og ikke smeden der gør dette til en meget langtrukket ubehagelig sag, for det er passat der har sent regning, det er passat der har undersøgt vores komponent, det er passat der har sent servicefolk. Men du har ret vi skulle måske opføre os ligesom luset som passat og lade være med at betale smed.

Tusinde tak for jeres svar og undskyld hvis jeg lyder lidt sur, men denne sag har fyldt en del i vores hverdag
Brugeravatar
Fer
Supporter
Supporter
13
Indlæg: 1019
Tilmeldt: 25 maj 2010 21:22
Mit fyr: Biotech Top Light
Areal: 237 + 25
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4684
Årligt forbrug: Forventet 8 tons.
Geografisk sted: Nr. Tvede
Blevet takket: 1 gang

Re: passat dårlig garanti

Indlæg af Fer »

I sidste ende er det altså en sag mellem dig og din smed. Hvad der sket mellem sanistål, passat og din smed er for dig fuldstændig uvedkommende. Din smed har solgt dig et fyr og der er 24 måneders reklamationsret. At han så typisk vil kunne videreføre garanti forpligtigelserne til producenten.

Altså over for slutbrugeren er det forhandleren der har forpligtigelsen. Hvis denne sag skulle havde været ordnet uden knuder, skulle smeden havde fået passat til at komme og lave dit fyr hurtigt, hvis han ikke selv kunne ordne fejlen.

Jeg er stadig lidt uklar omkring "skylden" på fejlen. "Garantien" er jo 24 mdrs reklamationsret på produktionsfejl. Dvs. at man skal kunne sandsynliggøre at fejlen skyldes en produktionsfejl. De første 6 mdr formodes det dog at der er tale om fabrikationsfejl.

Jeg mener at din smed er "røven" her.. Han sender regningen fra Passat videre, istedet for selv at æde den hvis han er enig i at det er en reklamations fejl. Det er hans sag ikke din.

Men passat har altså ikke garanti forpligtigelser over for dig, det har din smed!
--
Mvh Tommy Fer
Biotech Top Light

godset
Stoker I
Stoker I
15
Indlæg: 27
Tilmeldt: 17 maj 2008 14:10

Re: passat dårlig garanti

Indlæg af godset »

Sidste nyt .
Efter at have bedt om min gamle printplade (den der var i stykker) gentagende gange For Hvis jeg skal betale er det jo min ejendom (Så den ikke bliver solgt til tredie man),kom smeden endelig med den og jeg kvitterede for modtagelse.
MEEEN så ved nærmere kik på den studsede jeg over at de var så rusten,Mystisk.
Og nej så ikke aligevel ,efter at jeg tjekkede serie nr. på min oprindelig print (Har fået en kopi af reperationen fra passat med serie nr.) og samlignede det med serie nr. på det modtagende print VAR DET LIGE 19105 NUMMERE ÆLDRE .
Igen snydt af Passat.

MVH Erik Neve
godset
Stoker I
Stoker I
15
Indlæg: 27
Tilmeldt: 17 maj 2008 14:10

Re: passat dårlig garanti

Indlæg af godset »

Vi har nu fået vores egen printplade og svar fra passat på vores spørgsmål.

Reklamation: Hvis vi vil håndhæve denne må vi gå rettens vej, fordi passat synes at vi har været for besværlige. Både leverandør og reparatør erkender at fejlen ikke er vores skyld.

Forhøjet kørsel og timeløn: Afregnes efter fast procedure hvilket betyder at vi skal betale 1600 kr i start gebyr, fordi vi bor 70 km fra virksomheden, selvom passat reklamerer at der er en reparatør i Herning. Det vil så sige hvis man bor 140 km fra virksomhed er start gebyr 3200 kr.

Muntlige aftaler findes ikke, så få alt på skrift.

Vi vælger at betale smeden og håber så at PASSAT viser deres faglighed og retunerer vores penge og erkender at dette er noget vi alle kan lære af. Da jeg ellers må fastholde at dette er et firma man skal holde sig langt fra, når man tænker på at de sælger nogle af markedes dyreste stokerfyr.
Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
17
Indlæg: 11096
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Har takket: 120 gange
Blevet takket: 141 gange

Re: passat dårlig garanti

Indlæg af Ulrik »

Uha, når der er økonomisk krise i virksomhedene spares servicen åbenbart væk.
Det sjove er at det ikke er nogen besparelse i længden...

Jeg kan dælme godt forstå du er sur Erik.
MvH Ulrik©
Frank V
Stoker I
Stoker I
13
Indlæg: 8
Tilmeldt: 21 feb 2011 16:10
Mit fyr: Oliefyr Vil gerne have Pillefyr
Areal: 130m2
Brændsel: Olie
Fremviser gerne i postnummer: 9550

Re: passat dårlig garanti

Indlæg af Frank V »

Hej
Jeg var tæt på at købe et fyr ved dem det er jo Dansk.
Men nu bliver det nok et Biolyt
Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
16
Indlæg: 4674
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Har takket: 334 gange
Blevet takket: 333 gange

Re: passat dårlig garanti

Indlæg af MichaelK »

Biolyt (BioWin) går man heller ikke fejl af. Især ikke, hvis man handler gennem
ham her: www.bvsmontage.dk Hvis Du ikke bor lige nærheden af ham, gør det
ikke noget. De er 5 firmaer, fordelt i hele landet, der tager sig af BioLyt opgaver.


MVh.

»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«

Citat: Mark Twain

Besvar