Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Barlinek træpiller 6-8mm 1550 Kr. incl. levering!

Her kan alle forhandlere sælge deres produkter.
Det gælder både træpiller, stokerfyr osv.
Ligeledes er forhandlere og producenter velkommen til at informere os om nye produkter osv.
Forumregler
Her kan alle forhandlere skrive nyheder, sælge produkter osv.
Når emnet ikke længere er gældende, bedes I skrive det i emnet som en tilføjelse.
For andre brugere end forhandleren er det kun tilladt at spørge ind til produktet og/eller firmaet.
Alt andet vil blive betragte som spam og slettes uden varsel.
maw1
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 185
Tilmeldt: 07 okt 2008 08:06
Mit fyr: Baxi multiheat 1,5
Areal: Ca. 300m2
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 5540
Dagligt forbrug: 20-35 kilo
Årligt forbrug: 8 - 10

Re: Barlinek træpiller 6-8mm 1550 Kr. incl. levering!

Indlæg af maw1 » 01 sep 2010 15:45

Hvilken garanti er der så, ved indbetaling ....
(knap 40 kilo, er jo en anselig sum penge)


polsk-byg
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 13
Tilmeldt: 27 aug 2010 16:49
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

Re: Barlinek træpiller 6-8mm 1550 Kr. incl. levering!

Indlæg af polsk-byg » 01 sep 2010 16:28

Jeg ved faktisk ikke engang hvad jeg skal svare dig. Kan kun sige at hvis du bestiller en given vare hos mig saa faar du den ogsaa leveret!
Byggefirmaet v/Martin Andrzej Ladefoged
Postboks 3020
8200 Århus N
Tlf. 21 66 01 16
polsk@email.dk
http://www.polsk-byg.dk

Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4674
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Givet likes: 334 gange
Modtaget likes: 333 gange

Re: Barlinek træpiller 6-8mm 1550 Kr. incl. levering!

Indlæg af MichaelK » 01 sep 2010 23:22

maw1 » 01 Sep 2010, 15:45 skrev:Hvilken garanti er der så, ved indbetaling ....
(knap 40 kilo, er jo en anselig sum penge)
Lige præcis. Der er ingen garanti. En bankoverførsel til et firma med en postboks, i stedet
for en rigtig adresse (For man vil jo åbenbart ikke bruge hjemmeadressen i Silkeborg!).
Tja, det vil i hvert fald få mig til at afholde mig fra at bestille noget der. Og så betaling før
levering, det spiller bare slet ikke hos mig. Sker der noget, og beløbet er betalt via en
bankoverførsel eller kontant, så er pengene tabt. Havde man kunne afregne direkte med
chaufføren, når han kom med varen, ville det jo være en helt anden snak.

I øvrigt fremgår det ikke særlig tydeligt, om man handler med en privatperson, eller firmaet
polsk-byg. I forhold til købers rettigheder og sælgers pligter, er der jo en kæmpe forskel om
det er det ene eller det andet.

Derudover, finder jeg det meget svært at være med til at holde liv i et udenlandsk bygge-
firma, der underbyder ærlige danske håndværkere med helt urealistiske timepriser. Hvordan
man kan udføre kvalitetsarbejde. Samtidig med at man overholder danske overenskomster,
reglerne for pensionsindbetalinger og feriepenge, må stå hen i det uvisse :|
Men alt dette er jo kun et udslag af en komplet håbløs østaftale, og et endnu mere håbløst EU.

Nå, sidste afsnit herover, skal nu på ingen måde opfattes som et personligt angreb på Polsk-Byg,
eller "Byggefirmaet v/ Martin Andrzej Ladefoged", som firmaet egentlig hedder.
Jeg har bare et anstrengt forhold til personer/firmaer, der lover en hel masse og derefter har alle
muligheder for at løbe fra aftalerne. Noget der i denne sitiuation, vil være rimeligt risikofrit.
Jeg vil ikke påstå, at Polsk-byg på nogen måde har til hensigt at snyde nogen. Det har jeg slet
intet belæg for at kunne påstå. Men forretningsmodellen bør altså få alarmklokkerne til at bimle.


Enhver seriøs importør af træpiller, vil jo for egen regning købe et lager hjem til alm. videresalg.
Det er der, som køber, megen mere sikkerhed i. Jeg ved godt, at man normalt også betaler en
smule mere for pillerne på den måde. Jeg tror dog, at de fleste gerne betaler en smule ekstra for
også at have den ekstra sikkerhed.



Mvh.

»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«

Citat: Mark Twain

polsk-byg
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 13
Tilmeldt: 27 aug 2010 16:49
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

Re: Barlinek træpiller 6-8mm 1550 Kr. incl. levering!

Indlæg af polsk-byg » 02 sep 2010 10:24

Det var et langt indlæg du kom med der.

Det skulle være rimelig tydeligt at du handler med et firma da hvert indlæg er "underskrevet" som firma.
Man kan ikke betale direkte hos chaufføren da han kun skal bringe varen og slet ikke arbejder for Barlinek. Derudover så sender Barlinek ikke nogen træpiller uden forudbetaling. Derfor skal der forudbetales hos mig da jeg ikke vil have 10-15 træk ude og hænge hele tiden.

Jeg synes nu du kommer med en hel del kritik af firmaet og salgsmetoden af træpillerne, selvom du pænt skriver til sidst at det ikke er meningen.... Først kritisere vi, og så prøver vi at sno os uden om. Flot!

Hvis du vil betale 1800-1900 for samme varer andre steder så er du velkommen.
Dette tilbud er for folk der kan tage hele træk og selv læsse af, så der er intet underligt i at jeg ikke har et lager. Jeg ser ALDRIG varen da den går direkte fra fabrik til kunde.
Et lager koster penge, det skal forsikres, der skal være folk ansat osv. Alt dette har jeg ikke og derfor kan jeg sælge så billigt.

Har du tænkt over at jeg som sælger kunne blive snydt af en kunde der ikke vil betale?

Kom til at tænke på om du arbejder eller er ejer af en anden stor virksomhed der importere Barlinek Træpiller? Jeg har nemlig fået at vide at denne har ondt i en hvis legemelsdel fordi jeg sælger så billigt!.....

Hvad angår billige håndværker så er du heldigvis ikke tvunget til at benytte dig af dem. Der er mange mennesker med lav indkomst der er GLADE for at have muligheden da de ellers ALDRIG ville få råd til en håndværker.
Byggefirmaet v/Martin Andrzej Ladefoged
Postboks 3020
8200 Århus N
Tlf. 21 66 01 16
polsk@email.dk
http://www.polsk-byg.dk

Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 11089
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Givet likes: 119 gange
Modtaget likes: 141 gange

Re: Barlinek træpiller 6-8mm 1550 Kr. incl. levering!

Indlæg af Ulrik » 02 sep 2010 11:30

Håndværker diskussionen er vist ikke relevant for dette emne :)

Det korte af det lange er at man som forbruger er bedre stillet ved betaling via dankort end ved bankoverførsel.
Godt nok koster det lidt at have mulighed for at modtage dankorts betalinger. Men en fornuftig investering efter min mening.
Det lyder jo som om at det betyder at nogen fravælger handlen af den grund.
MvH Ulrik©


Brugeravatar
Klaus
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 3772
Tilmeldt: 27 dec 2006 06:36
Mit fyr: MGM Comfort 15KW
Areal: 185kvm
Brændsel: De billigste træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6900
Dagligt forbrug: 10-16kg
Årligt forbrug: Forventet 4 ton
Geografisk sted: Vestjylland ved siden af Ringkøbing fjord.
Givet likes: 3 gange
Modtaget likes: 2 gange

Re: Barlinek træpiller 6-8mm 1550 Kr. incl. levering!

Indlæg af Klaus » 02 sep 2010 17:32

En nem løsning er da at ordne handlen over guloggratis og bruge G-handel eller Paypal eller lignene så er begge parter sikret.
http://www.guloggratis.dk/hjaelp/92:Hvad-er-G-handel

polsk-byg
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 13
Tilmeldt: 27 aug 2010 16:49
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

Re: Barlinek træpiller 6-8mm 1550 Kr. incl. levering!

Indlæg af polsk-byg » 02 sep 2010 17:39

Klaus og Ulrik, jeg vil give jeg begge to ret med hensyn til kundens sikkerhed ved disse betalingsmetoder.
I må ej forglemme at et af mine argumenter for forudbetaling var at jeg ikke er interesseret i at have 10-15 træk (350.000-400.000 Kr) ude at hænge hele tiden. Jeg skal forudbetale varen hos fabrikken en uge før afgang. Hvis man kun solgte til en kunde kunne man gøre det, men når det er så mange så det et nej fra min side.
Byggefirmaet v/Martin Andrzej Ladefoged
Postboks 3020
8200 Århus N
Tlf. 21 66 01 16
polsk@email.dk
http://www.polsk-byg.dk

Brugeravatar
SLE
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 84
Tilmeldt: 23 dec 2008 20:38
Mit fyr: V10, Blackstar 10 kw +Solvarme
Areal: 130m2
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 8960
Årligt forbrug: ca. 4 tons
Geografisk sted: Randers SØ

Re: Barlinek træpiller 6-8mm 1550 Kr. incl. levering!

Indlæg af SLE » 02 sep 2010 20:15

Jeg lærte lektien hos pilleklub.dk på den dyre måde. Forud betaling via bank overførsel er NO GO og det gælder alle steder.

Rene`larsen
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 556
Tilmeldt: 29 dec 2006 09:55
Mit fyr: EKOHEAT 1500/ Blacksmith combi light
Areal: 350
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4050
Dagligt forbrug: 40kg temp 24+
Geografisk sted: 4050 skibby

Re: Barlinek træpiller 6-8mm 1550 Kr. incl. levering!

Indlæg af Rene`larsen » 02 sep 2010 21:13

er det samme pris på sjæland. pris i sække-bigbags
MVH Rene` larsen
Søglimt blik og skifer

Brugeravatar
Klaus
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 3772
Tilmeldt: 27 dec 2006 06:36
Mit fyr: MGM Comfort 15KW
Areal: 185kvm
Brændsel: De billigste træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6900
Dagligt forbrug: 10-16kg
Årligt forbrug: Forventet 4 ton
Geografisk sted: Vestjylland ved siden af Ringkøbing fjord.
Givet likes: 3 gange
Modtaget likes: 2 gange

Re: Barlinek træpiller 6-8mm 1550 Kr. incl. levering!

Indlæg af Klaus » 02 sep 2010 21:28

polsk-byg » 02 Sep 2010, 17:39 skrev:Klaus og Ulrik, jeg vil give jeg begge to ret med hensyn til kundens sikkerhed ved disse betalingsmetoder.
I må ej forglemme at et af mine argumenter for forudbetaling var at jeg ikke er interesseret i at have 10-15 træk (350.000-400.000 Kr) ude at hænge hele tiden. Jeg skal forudbetale varen hos fabrikken en uge før afgang. Hvis man kun solgte til en kunde kunne man gøre det, men når det er så mange så det et nej fra min side.
Jeg forstår udemærket dine argumenter men jeg undrer mig over du ikke vil have penge ude at "hænge" men dine kunder skal ?
Hvad siger du til tilbuddet overfør 100kr til mig i dag og jeg giver dig 200kr i morgen grin.gif


Besvar