Jeg søger information om hvilket fyr jeg skal vælge, til et hus på 150m2 en dårligt isolering på loft, 60% gulvvarme og 40% radiatorer.
Jeg er i vildrede omkring valget mellem stoker og pillebrænder. Jeg har prøvet at få nogle svar på mine spørgsmål hos VVs folket, men de har kun jordvarme i hovedet og det skal jeg ikke til at investerer i. Jeg vil gerne kunne udvide min varme kilde med solvarme, derfor skal fyret også passe ind når jeg installerer dette. Jeg har fået tips fra skorstensfejeren om, at jeg skal vælge et fyr der har eksisteret i flere år, da de har mest erfaring med deres produkt..
logisk nok..!!
Jeg har set på anlæg hos VVS-Eksperten men jeg har ingen mulighed for at bedømme disse anlæg,jeg kan kun konstaterer, at de ikke har den store forstand på at fyre og vedligeholde deres demostrations-anlæg ude i butikkerne.
Jeg har hørt om Baxi som et rigtigt godt fyr, men har også hørt at det er for dyrt i forhold til de stoker man kan få til en 1/3 af prisen. Men som skrevet, søger jeg information om fyrtype valg, samt info om alt det jeg skal huske, for at få det perfekte fyrrum, med tilhørende styring af fyr og varmeforsyning.
Jeg søger oplysninger på køb og installation af stoker/pillefyr.Jeg starter på bar bund med opbygning af fyrrum, skorsten, fyr og teknik.