Halløj i forum,
Som Thy ofter siger, billeder vil være godt, så derfor har 'The Baxi picture team' været på banen.
Hvis man fjerner højre dækplade, så vil man på selv en go' gammel og meget erfaren Baxi 2.5, efter at have skubbet lidt til isolering og kabler til microswitch og sneglemotoer, kunne se at der i bunden af billedet kommer et rør ud fra blæserhuset, nok nemmest at se den blanke messing fitting, og i toppen af billedet hvor røret går ind i tanken, også nemmest at se den blanke 90 grader messing fitting:
Nærmere billede af rørstuds der kommer ud af blæserhuset, og går over i messing fitting, hvor blæserhuset er den store sorte kasse til venstre i billedet, hvor blæser motoren er monteret på :
Herefter fortsætter røret lodret op til toppen af tanken, hvilket ikke er nemt at se pga isolering og kabler.
Nærbillede af hvor røret går ind i tanken, via 90 grader messing fitting, i den blå studs på selve tanken :
Og inde i selve tanken, helt oppe i øverste hjørne, har jeg lige sat et kryds i støvet, hvor røret
munder ud i tanken :
.. og hey, hvis nogen undrer sig over hvorfor der er så støvet i tanken, så skyldes det jeg fyrer med majs :
Håber det er ok jeg viser stålrøret på en Baxi 2.5, selv om tråden taler om plastic slangen på en 1.5