Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

korn i multiheat 1.5

Spørgsmål vedr. Baxi samt det tilbehør der laves til Baxi stokerfyr
Besvar
fissannudella

korn i multiheat 1.5

Indlæg af fissannudella » 31 maj 2010 17:43

hej.
er der nogen der kan svare på om det ok at fyrer med korn i en 1,5. kan se at den er nogle forhandler der reklamere med at det er ok, men jeg har hørt at baxi siger at garantien bortfalder hvis man bruger korn.
i ved sgu så meget, derfor spørger jeg jer :)


Brugeravatar
Brandsen
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3485
Tilmeldt: 21 okt 2009 23:02
Mit fyr: Baxi Multi Heat 2.5 + Scotte BS1016 Mini
Areal: 425 m2
Brændsel: Spildkorn - Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4300
Årligt forbrug: ca 10 tons
Geografisk sted: Holbæk
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 136 gange

Re: korn i multiheat 1.5

Indlæg af Brandsen » 31 maj 2010 19:27

Halløj i forum,

Baxi Multiheat æder stort set alt hvad der bare tilnærmelsesvist er brændbart, naturligvis også korn 8)

Men, Baxi har i deres nyeste manualer fjernet alle henvisninger og indstillinger for kornfyring, f.eks i versionen fra 11/05-2009, hvorimod de tidligere manualer indeholdt mange indstilligner og referencer, f.eks versionen fra 18/08-2005.

Uden dog at have set det officielt fra Baxi, så skulle forklaringen være, at Baxi med kornfyring ikke overholder de nyeste miljøkrav, og dermed ikke godkendt til kornfyring. Og hvis du fyrer med noget der ikke er godkendt, så bortfalder garantien.

Jeg har en rigtig dygtig Baxi 2.5 med iltstyring, og selv om den er meget dygtig og har rigtig stor erfaring, så kan den altså ikke selv læse manualer, den ved derfor ikke, at den ikke kan fyre med korn, så den har lige poppet sig igennem ca 13 ton spild majs her i vinter sæsonen, og en del ton spild korn i forrige sæson 8)
__________________________________________________________________
Med venlig hilsen, Brandsen
Baxi Multi Heat 2.5 med 600l tank, iltstyring, prom 1.08 ( Installeret Oktober 2005 )
Scotte BS Mini 10kw ( Installeret Juni 2013 )

fissannudella

Re: korn i multiheat 1.5

Indlæg af fissannudella » 01 jun 2010 08:15

skrev til baxi igår, og har lige modtaget svar her til morgen, og alle 3 modeller af multiheat, er i sidste uge blevet godkendt igen til at kører med korn. Så der skulle ikke være noget problem i at fyre med korn.


Besvar