stokerkontrol

Spørgsmål vedr. Woody samt det tilbehør der laves til Woody pillefyret
Besvar
dbsmab
Stoker I
Stoker I
13
Indlæg: 6
Tilmeldt: 17 maj 2010 21:40
Mit fyr: scotte 16 kw
Areal: 140
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 7500
Geografisk sted: Tæt Ved Holstebro

stokerkontrol

Indlæg af dbsmab »

ja er stadigvæk helt ny i dette pillefyrs sjov.

sider og roder med stokerkotrol porgammet, og der er flere ting jeg bare ikke kan finde svar på.

hvis jeg vælger at slukke for fyret via stokerkotrol eller manualt ude ved fyret, så kan jeg ikke finde fyret via programmet (der står slukket på kontrolen ude ved fyret) så kan jeg gå ud og tænde den der ude, og så finder den fyret med det samme ??

husker stokerkontrol kun når programmet er tændt, trode fyret lavet en backup som så smid data til stokerkontrol, eller skal ens pc være tændt 24/7 ?

Mvh
Dennis

Frank_Rasmussen
Stoker XV
Stoker XV
15
Indlæg: 1488
Tilmeldt: 07 feb 2009 16:36
Mit fyr: Woody rød-sort kedel (Version 6.61)
Areal: 140
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4652
Årligt forbrug: Ukendt, nok 5 tons
Geografisk sted: Stevns (Nej, det er ikke på Møn)

Re: stokerkontrol

Indlæg af Frank_Rasmussen »

De avancerede urstyringer i et interface (f.eks. Stokerkontrol) er kun aktiv, når PC'en, som interface'et kører på, er tændt.

De mere simple urstyringer, som er indbygget i styringen kan sikkert også indstilles i dit interface (det kan i hvert fald i MitPilleFyr-interface'et), og de kan være aktive, også når interface'et er slukket.

Hvis man har en version 6.09 eller senere styring, så synes jeg, at den indbyggede urstyring er fuldt tilstrækkelig, specielt hvis man har varmvandsprioritering, så urstyringen af varmt brugsvand kan være uafhængig af evt. urstyring på husopvarmingen.

PS: Hvis du skriver versionsnr. i dine oplysninger, så er det letter at finde rundt i.
dbsmab
Stoker I
Stoker I
13
Indlæg: 6
Tilmeldt: 17 maj 2010 21:40
Mit fyr: scotte 16 kw
Areal: 140
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 7500
Geografisk sted: Tæt Ved Holstebro

Re: stokerkontrol

Indlæg af dbsmab »

så hvis alt er vel skulle der være mere info at tage af chip 6.17 og stokerkontrol er 1.81

Besvar