Hejsa
Jeg er ved at planlægge at udskifte min ældre stoker (den er dog ikke ældre end den har lovlig prøvnings attest) til en nyt Scotte eller Woody Pillefyr.
Det nuværende Dantrim stoker på en HS Tarm / Baxi kedel har jeg ikke kørt med mere end 2 år. Den blev købt brugt af min svigerfars nabo, da de gik over til jordvarme. Men jeg har haft en del problemer. Basalt set er den alt for stor 22 kW og da jeg ikke fyrer med andet end træpiller alligevel skal jeg have mig et pillefyr i stedet.
Jeg ville gerne høre om erfaringer fra eksisterende brugere om et fyrrums design ala det her holder i praksis ? Side 2
Mit nuværende fyrrum er på side 1 og jeg skulle få meget bedre plads til rensning osv, hvilket på mit nuværende stoker ikke lige er så gennemtænkt som jeg forventer Scotten/Woodyen er.
Grunden til det hele er imod venstre er primært at her er skorstenen (50cm inde) og pt. har jeg et røgrør der går på tværs i rummets længde, hvilket er voldsomt usmart. Ekspansions beholderen sættes der hvor det er nemmest i henhold til rørføring, så den er bare sat hvor jeg kunne forestille mig den.
Kommentarer er meget velkommende.