Mojn...
Ja, så fik jeg sku' en træls oplevelse da jeg var ovre for at besøge "Bioline" i morges....
Fyret meldte optændingsfejl og da jeg tjekkede brændkammeret, var der ingen piller i kammeret.
Sneglen kørte øjensynligt rundt, så jeg konkluderede at der nok var en blokering i magasinet, lige over sneglen...så da jeg havde tømt magasinet (hvilket ikke er nogen nem opgave, kan jeg love jer) kunne jeg se at sneglen stod stille hvilket jo var umuligt, motoren drejede jo lystigt rundt...!!
Det viste sig at snegleakslen var knækket lige over koblingen mellem sneglens aksel og motoren.
Så nu kører vi på el-patron og brændeovn
Passat og NRGI har dog lovet at der er en ny snegl med fragtmanden i morgen, så weekenden er reddet
Det var/er en træls oplevelse, men skal man se positivt på det hele, så lærer man da sit fyr bedre at kende når man prøver at pille sneglen ud af det..!!!
Har andre oplevet noget lignende ??
Der skal sku' da rimeligt mange kræfter til at knække en aksel, eller hvad???
Jeg tror selv at problemet er opstået på grund af det defekte gløderør fyret blev leveret med, da den manglende afbrænding af pillerne betød at faldkammeret blev totalt stoppet af piller, hvilket igen betød at sneglen blokerede, da den ikke kunne komme af med pillerne...
Gløderøret er i mellemtiden udskiftet, men sneglen er nok blevet svækket af forstopningen
Knækket snegl på Bioheat 149
-
- Stoker Pro Sponsor
- 17
- Indlæg: 62
- Tilmeldt: 21 dec 2006 15:48
- Mit fyr: Ikke udfyldt
- Geografisk sted: lolland
Re: Knækket snegl på Bioheat 149
Bøving skrev:Mojn...
Ja, så fik jeg sku' en træls oplevelse da jeg var ovre for at besøge "Bioline" i morges....
Fyret meldte optændingsfejl og da jeg tjekkede brændkammeret, var der ingen piller i kammeret.
Sneglen kørte øjensynligt rundt, så jeg konkluderede at der nok var en blokering i magasinet, lige over sneglen...så da jeg havde tømt magasinet (hvilket ikke er nogen nem opgave, kan jeg love jer) kunne jeg se at sneglen stod stille hvilket jo var umuligt, motoren drejede jo lystigt rundt...!!
Det viste sig at snegleakslen var knækket lige over koblingen mellem sneglens aksel og motoren.
Så nu kører vi på el-patron og brændeovn
Passat og NRGI har dog lovet at der er en ny snegl med fragtmanden i morgen, så weekenden er reddet
Det var/er en træls oplevelse, men skal man se positivt på det hele, så lærer man da sit fyr bedre at kende når man prøver at pille sneglen ud af det..!!!
Har andre oplevet noget lignende ??
Der skal sku' da rimeligt mange kræfter til at knække en aksel, eller hvad???
Jeg tror selv at problemet er opstået på grund af det defekte gløderør fyret blev leveret med, da den manglende afbrænding af pillerne betød at faldkammeret blev totalt stoppet af piller, hvilket igen betød at sneglen blokerede, da den ikke kunne komme af med pillerne...
Gløderøret er i mellemtiden udskiftet, men sneglen er nok blevet svækket af forstopningen
det er jeg sku da ked af at høre
håber sku ikke at min gør det
har godt nok hørt lidt i krogene om det problem med at sneglen knækker
men håber sku at du får fikset bioline igen
venlig hilsen henbri
p.s lad os se lidt billeder af den knækket snegl
- Klaus
- Stoker XVIII
- 17
- Indlæg: 3772
- Tilmeldt: 27 dec 2006 06:36
- Mit fyr: MGM Comfort 15KW
- Areal: 185kvm
- Brændsel: De billigste træpiller
- Fremviser gerne i postnummer: 6900
- Dagligt forbrug: 10-16kg
- Årligt forbrug: Forventet 4 ton
- Geografisk sted: Vestjylland ved siden af Ringkøbing fjord.
- Har takket: 3 gange
- Blevet takket: 2 gange
Træls træls.. Men mon ikke det er ved en svejsning elle lign den er knækket ?
Var det ikke et rimeligt nyt fyr ? Så skal du jo lige være sikker på garantien holder hvis du selv makker med det ! Og ja gerne billeder, vi andre vi jo også gerne være klogere
Var det ikke et rimeligt nyt fyr ? Så skal du jo lige være sikker på garantien holder hvis du selv makker med det ! Og ja gerne billeder, vi andre vi jo også gerne være klogere
Selvforsynernes samlingsted: https://www.facebook.com/groups/126990627465139/
Mojn,
Ja det var sku' træls...men nej, det så ikke umiddelbart ud til at der var svejst i området hvor den knækkede...
Det var derimod lige der hvor der er fræst en notgang i akslen...akslen og motoren er monteret med en kobling hvori der er en løs fer der virker som fastholdelse/kraftoverførelse...notgangen var vredet helt skæv ved samlingen så der har været store kræfter på spil...
Passat har sagt god for "gør det selv montagen" så der skulle ikke være problemer der...!!
Jeg skal nok smide et par billeder ind af den defekte snegl og genmontagen...
Ja det var sku' træls...men nej, det så ikke umiddelbart ud til at der var svejst i området hvor den knækkede...
Det var derimod lige der hvor der er fræst en notgang i akslen...akslen og motoren er monteret med en kobling hvori der er en løs fer der virker som fastholdelse/kraftoverførelse...notgangen var vredet helt skæv ved samlingen så der har været store kræfter på spil...
Passat har sagt god for "gør det selv montagen" så der skulle ikke være problemer der...!!
Jeg skal nok smide et par billeder ind af den defekte snegl og genmontagen...
Mojn igen...
Så er den nye snegl på plads i fyret og "Bioline" er glad igen
Det var rimeligt simpelt at montere den nye snegl, men den nye kobling var lige lovligt stram i forhold til den gamle, så den måtte have et par dask med en hammer
Den nye snegl ser umiddelbart ud til at være meget bedre forarbejdet, en den gamle, og uden synlige svejsninger i selve sneglebladet...den gamle havde en ordentlig svejseklat for hver omdregning, så jeg håber at den nye holder lidt længere en den gamle
Her er et par billeder af snegl og udskiftningen:
Så er den nye snegl på plads i fyret og "Bioline" er glad igen
Det var rimeligt simpelt at montere den nye snegl, men den nye kobling var lige lovligt stram i forhold til den gamle, så den måtte have et par dask med en hammer
Den nye snegl ser umiddelbart ud til at være meget bedre forarbejdet, en den gamle, og uden synlige svejsninger i selve sneglebladet...den gamle havde en ordentlig svejseklat for hver omdregning, så jeg håber at den nye holder lidt længere en den gamle
Her er et par billeder af snegl og udskiftningen:
- multimek
- Stoker X
- 17
- Indlæg: 492
- Tilmeldt: 22 dec 2006 19:37
- Mit fyr: Multi
- Areal: 170
- Brændsel: Piller + Div
- Dagligt forbrug: 12-15
- Årligt forbrug: 5,5 - 6
- Geografisk sted: vestjylland nord for varde
hej er du interaseret i at komme af med en defekte snegl ?
Mvh. Per A. Buch
Certificeret tekniker og supporter
Ved Asaa-Multi-Service.
co-Admin på Asaa Multi Services Forum
Hjemmeside: http://www.asaa-multi-service.dk/
Certificeret tekniker og supporter
Ved Asaa-Multi-Service.
co-Admin på Asaa Multi Services Forum
Hjemmeside: http://www.asaa-multi-service.dk/
-
- Stoker Pro Sponsor
- 17
- Indlæg: 62
- Tilmeldt: 21 dec 2006 15:48
- Mit fyr: Ikke udfyldt
- Geografisk sted: lolland
- Klaus
- Stoker XVIII
- 17
- Indlæg: 3772
- Tilmeldt: 27 dec 2006 06:36
- Mit fyr: MGM Comfort 15KW
- Areal: 185kvm
- Brændsel: De billigste træpiller
- Fremviser gerne i postnummer: 6900
- Dagligt forbrug: 10-16kg
- Årligt forbrug: Forventet 4 ton
- Geografisk sted: Vestjylland ved siden af Ringkøbing fjord.
- Har takket: 3 gange
- Blevet takket: 2 gange
Den er godt nok heller ikke svær sådan en bioline-snegl, med fedt det kører igen..
Er det bare mig eller er brændkammeret ikke meget sodet ? (sort)
Er det bare mig eller er brændkammeret ikke meget sodet ? (sort)
Selvforsynernes samlingsted: https://www.facebook.com/groups/126990627465139/
-
- Stoker Pro Sponsor
- 17
- Indlæg: 62
- Tilmeldt: 21 dec 2006 15:48
- Mit fyr: Ikke udfyldt
- Geografisk sted: lolland