passat dårlig garanti
-
- Stoker I
- 15
- Indlæg: 27
- Tilmeldt: 17 maj 2008 14:10
passat dårlig garanti
Passat c2 gear itu, den er ikke 2 år. Firma vil kun tale med smed. Vores smed skal igennem det firma han har købt fyr af. Passat prøver at sige at garanti kun er 16 mdr. Derefter skal vi betale for elektriker for at få fyr målt i spænding. efter 2 dage ved vi stadig ikke hvornår der kommer en montør, det eneste de går op i er at finde måder at garanti ikke virker. Det er frost udenfor så håber ikke vi får frostsprængte rør, men fryse det gør vi. Vi startede med passat for 15 år siden, da var firmaet meget service mindet og behagelige at tale med, derfor var vi ikke i tvivl at vi skulle fortsætte med passat , selv om de er meget dyrere og reservedele koster en bondegård, men nu vil jeg ikke råde nogen til at købe passat.
- Ulrik
- Redaktør
- 17
- Indlæg: 11096
- Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
- Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
- Areal: 96/87 m2
- Brændsel: German Pellets
- Fremviser gerne i postnummer: 5474
- Dagligt forbrug: 11 kilo
- Årligt forbrug: Est. <6 ton
- Geografisk sted: Veflinge, Fyn
- Har takket: 120 gange
- Blevet takket: 141 gange
Re: passat dårlig garanti
Det lyder ikke godt.
Træls at finanskrisen skal gå ud over firmaernes service, træls oplevelse
Træls at finanskrisen skal gå ud over firmaernes service, træls oplevelse
MvH Ulrik©
- Ole S.
- Stoker XVI
- 17
- Indlæg: 1876
- Tilmeldt: 08 apr 2007 00:25
- Mit fyr: Multi 22 på Viadrus
- Areal: 105+40 uisolværksted
- Brændsel: Træpiller
- Årligt forbrug: sæson 07-08 3460 kg
- Geografisk sted: Nordjylland
Re: passat dårlig garanti
Hej
Jeg kan ikke være til megen hjælp. Men du skal ikke være bange for frostsprængte rør på denne årstid, selvom der er en smule rim i græsset om morgenen, selvfølgelig forudsat at du er bosidende i Dk.
Jeg kan ikke være til megen hjælp. Men du skal ikke være bange for frostsprængte rør på denne årstid, selvom der er en smule rim i græsset om morgenen, selvfølgelig forudsat at du er bosidende i Dk.
Med Venlig Hilsen Ole S.
Multi 22 på Viadrus kedel, Trækstabilisator
Røgvender over herd, plader midt i kedlen.
Timetæller, Vvb 140 l.
Ca 6 meter isokern, 25 m. præ isolerede pexrør
Multi 22 på Viadrus kedel, Trækstabilisator
Røgvender over herd, plader midt i kedlen.
Timetæller, Vvb 140 l.
Ca 6 meter isokern, 25 m. præ isolerede pexrør
-
- Stoker I
- 15
- Indlæg: 27
- Tilmeldt: 17 maj 2008 14:10
Re: passat dårlig garanti
nu er det mandag, hele familien fryser og har ondt i halsen. Vi ringer til passat og spørger hvor de bliver af, de svarer at vi skal ringe til smed som skal ringe til forhandler som skal ringe til passat, så vil passat ringe til os. Det har vi nu gjort 2 gange. Så vi ringer igen til passat som siger at vi muligvis vil sende en onsdag og ringe med tid, vi venter endnu............frysende, samtidig siger de at selv om der er garenti vil vi få en regning indtil de påviser at fejlen skyldes fyret..............ALDRIG MERE PASSAT. Vi er grædefærdige, vores smed har bedt dem om at sende købeloven for han er også vred.
- Ole S.
- Stoker XVI
- 17
- Indlæg: 1876
- Tilmeldt: 08 apr 2007 00:25
- Mit fyr: Multi 22 på Viadrus
- Areal: 105+40 uisolværksted
- Brændsel: Træpiller
- Årligt forbrug: sæson 07-08 3460 kg
- Geografisk sted: Nordjylland
Re: passat dårlig garanti
Hej
Kæft det er ringe service, forstår godt hvis du ALDRIG vælger dem igen.
Kæft det er ringe service, forstår godt hvis du ALDRIG vælger dem igen.
Med Venlig Hilsen Ole S.
Multi 22 på Viadrus kedel, Trækstabilisator
Røgvender over herd, plader midt i kedlen.
Timetæller, Vvb 140 l.
Ca 6 meter isokern, 25 m. præ isolerede pexrør
Multi 22 på Viadrus kedel, Trækstabilisator
Røgvender over herd, plader midt i kedlen.
Timetæller, Vvb 140 l.
Ca 6 meter isokern, 25 m. præ isolerede pexrør
-
- Stoker XIV
- 14
- Indlæg: 951
- Tilmeldt: 18 sep 2009 20:26
- Mit fyr: woody 16 kw V10
- Areal: 80
- Brændsel: Træ-piller
- Fremviser gerne i postnummer: 9600
- Har takket: 21 gange
- Blevet takket: 10 gange
Re: passat dårlig garanti
Utroligt at sådan et stort gammelt firma har så ringe service. Det er jo ikke noget billigt anlæg, de sælger, så servicen burde være iorden.
- Tass
- Stoker XI
- 16
- Indlæg: 512
- Tilmeldt: 29 jul 2007 15:56
- Mit fyr: Benekov R15
- Areal: 220 + 2x60 VVB
- Brændsel: Piller/korn
- Dagligt forbrug: 30 kg
- Årligt forbrug: 6 ton
- Geografisk sted: NV/Sjælland
Re: passat dårlig garanti
Kunne være interessant at høre hvad denne sag er endt med, nu Passat har meldt sig på banen.
viewtopic.php?f=24&t=8407
viewtopic.php?f=24&t=8407
The test of democracy is freedom of criticism. ~David Ben-Gurion
We cannot have that relationship if we only dictate or threaten and condemn those who disagree. ~Zbigniew Brzezinski
We cannot have that relationship if we only dictate or threaten and condemn those who disagree. ~Zbigniew Brzezinski
-
- Stoker XVI
- 14
- Indlæg: 2012
- Tilmeldt: 06 nov 2009 13:39
- Mit fyr: Opop + Sonnenkraft
- Areal: 129 m2
- Brændsel: RW Piller
- Fremviser gerne i postnummer: 9740
- Dagligt forbrug: Solskin en masse ;-)
- Årligt forbrug: Ca. 4,1 ton
- Geografisk sted: Jerslev J, Vendsyssel
- Har takket: 2 gange
- Blevet takket: 3 gange
Re: passat dårlig garanti
Et gæt: Mon ikke, sagen gik i hårdknude, siden Passat har lavet et indlæg med damagecontrol? Hmmmmm....
-
- Stoker I
- 15
- Indlæg: 27
- Tilmeldt: 17 maj 2008 14:10
Re: passat dårlig garanti
damagecontrol, har ikke set dette.
Sagen nu: For 14 dage siden fik vi pludselig en regning fra vores smed, som uden han viste det var blevet trukket på hans konto, vi troede ellers at sagen var afsluttet, da passat havde lovet at kontakte os hvis de mente at fejlen var vores. Da vi fik skiftet print i fyret, sagde mekaniker, at fordi vi havde haft så meget vrøvl ,havde Claus Ingstrup ved passat sagt ,at hvis vi havde skylden kostede det max 2500 kr , og de tog softvaren med, så den kunne blive undersøgt. Regning lød på kørsel 524 kr plus moms..vi skulle vente på at de var i nærheden, så aner ikke hvordan de kan køre 131 km. Timeløn 2 tim 970 kr plus moms..det tog 20 min, hele regning 6015 kr.
Fejlen var i softvaren, udgang for br. motor og de kan ikke sige hvordan den er opstået, men skyldes typisk løs forbindelse, kortslutning, tordenvejr:..det var frost.. Forkert spænding : vi havde elektriker ude, garanti var udløbet, de mener ikke man har reklamationsret efter 1 1/2 år.
Klage: de nægter at besvare, jeg skal gå igennem min smed som skal gå til Sanistål som så skal gå til passat. Konklusion de er total ligeglad, for de ved at alm. folk vil være nervøs for retsag da dette kan blive dyrt.
Jeg skriver mange breve og mail, og overvejer hvad jeg skal gøre, for vred det er jeg og føler mig så snydt
Sagen nu: For 14 dage siden fik vi pludselig en regning fra vores smed, som uden han viste det var blevet trukket på hans konto, vi troede ellers at sagen var afsluttet, da passat havde lovet at kontakte os hvis de mente at fejlen var vores. Da vi fik skiftet print i fyret, sagde mekaniker, at fordi vi havde haft så meget vrøvl ,havde Claus Ingstrup ved passat sagt ,at hvis vi havde skylden kostede det max 2500 kr , og de tog softvaren med, så den kunne blive undersøgt. Regning lød på kørsel 524 kr plus moms..vi skulle vente på at de var i nærheden, så aner ikke hvordan de kan køre 131 km. Timeløn 2 tim 970 kr plus moms..det tog 20 min, hele regning 6015 kr.
Fejlen var i softvaren, udgang for br. motor og de kan ikke sige hvordan den er opstået, men skyldes typisk løs forbindelse, kortslutning, tordenvejr:..det var frost.. Forkert spænding : vi havde elektriker ude, garanti var udløbet, de mener ikke man har reklamationsret efter 1 1/2 år.
Klage: de nægter at besvare, jeg skal gå igennem min smed som skal gå til Sanistål som så skal gå til passat. Konklusion de er total ligeglad, for de ved at alm. folk vil være nervøs for retsag da dette kan blive dyrt.
Jeg skriver mange breve og mail, og overvejer hvad jeg skal gøre, for vred det er jeg og føler mig så snydt
-
- Stoker X
- 17
- Indlæg: 429
- Tilmeldt: 02 jan 2007 11:26
- Mit fyr: KL 15kw
- Areal: 253+100L VVB
- Brændsel: 8mm træpiller
- Dagligt forbrug: ca 40kg
- Årligt forbrug: ca 10
- Geografisk sted: Halskov v/Skive
Re: passat dårlig garanti
Ikke fordi jeg vil blande mig i jeres sag - men købeloven er klar.
Har man et produkt der er fejlbehæftet har man som forbruger 24 mdr reklamationsret.
De første 6 måneder er efter formodningsreglen - dvs man formoder at anlægget er leveret defekt og skal rep eller ombyttes af det sted man har købt det. (ikke producenten)
De efterfølgende 18 måneder har man reklamationsret - dvs at man kan klage over fejl som tilsyneladende ikke er opstået de første 6 måneder - men som skyldes fejl i produktionen - ikke slidtage m.m.
Det er ALTID det sted produktet er købt der skal håndtere reklamationsretten. Dvs at det er et forhold mellem køber og sælger - altså ikke et forhold mellem køber og producent.
Mange producenter tager dog reklamationsretten på deres kappe. - men de er ikke juridisk forpligtiget til det.
Det er sælger tilgengæld - Har I købt anlægge at jeres smed er det ham som skal stå inde for reklamationsretten og udbedre jeres skade - han kan så rette henvendeldse til producenter hvis han skal have dækket hans omkostning - det afhænger nemlig af den aftale sælger har med producenten.
Så jeg læser i jeres tilfælde at smeden er løbet fra hans ansvar hvis det er der I har købt anlægget.
det er ham I har fået en ufattelig ringe service af.....han er løbet fra hans del.
men jeg kan godt se og forstå I føler jer svigtet.
jeg har været i salg i mange år og oplevet ufattelig mange små smede, VVS montører, IT forretninger og andre virksomheder som ikke kender købeloven og tror de kan flytte ansvaret over på producenten - altså løbe fra deres del - sørgeligt.
Med venlig hilsen
Michael / AgentJensen
Har man et produkt der er fejlbehæftet har man som forbruger 24 mdr reklamationsret.
De første 6 måneder er efter formodningsreglen - dvs man formoder at anlægget er leveret defekt og skal rep eller ombyttes af det sted man har købt det. (ikke producenten)
De efterfølgende 18 måneder har man reklamationsret - dvs at man kan klage over fejl som tilsyneladende ikke er opstået de første 6 måneder - men som skyldes fejl i produktionen - ikke slidtage m.m.
Det er ALTID det sted produktet er købt der skal håndtere reklamationsretten. Dvs at det er et forhold mellem køber og sælger - altså ikke et forhold mellem køber og producent.
Mange producenter tager dog reklamationsretten på deres kappe. - men de er ikke juridisk forpligtiget til det.
Det er sælger tilgengæld - Har I købt anlægge at jeres smed er det ham som skal stå inde for reklamationsretten og udbedre jeres skade - han kan så rette henvendeldse til producenter hvis han skal have dækket hans omkostning - det afhænger nemlig af den aftale sælger har med producenten.
Så jeg læser i jeres tilfælde at smeden er løbet fra hans ansvar hvis det er der I har købt anlægget.
det er ham I har fået en ufattelig ringe service af.....han er løbet fra hans del.
men jeg kan godt se og forstå I føler jer svigtet.
jeg har været i salg i mange år og oplevet ufattelig mange små smede, VVS montører, IT forretninger og andre virksomheder som ikke kender købeloven og tror de kan flytte ansvaret over på producenten - altså løbe fra deres del - sørgeligt.
Med venlig hilsen
Michael / AgentJensen