passat dårlig garanti

Spørgsmål vedr. Passat samt det tilbehør der laves til Passat Stokerfyr
godset
Stoker I
Stoker I
15
Indlæg: 27
Tilmeldt: 17 maj 2008 14:10

passat dårlig garanti

Indlæg af godset »

Passat c2 gear itu, den er ikke 2 år. Firma vil kun tale med smed. Vores smed skal igennem det firma han har købt fyr af. Passat prøver at sige at garanti kun er 16 mdr. Derefter skal vi betale for elektriker for at få fyr målt i spænding. efter 2 dage ved vi stadig ikke hvornår der kommer en montør, det eneste de går op i er at finde måder at garanti ikke virker. Det er frost udenfor så håber ikke vi får frostsprængte rør, men fryse det gør vi. Vi startede med passat for 15 år siden, da var firmaet meget service mindet og behagelige at tale med, derfor var vi ikke i tvivl at vi skulle fortsætte med passat , selv om de er meget dyrere og reservedele koster en bondegård, men nu vil jeg ikke råde nogen til at købe passat. :(

Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
17
Indlæg: 11096
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Har takket: 120 gange
Blevet takket: 141 gange

Re: passat dårlig garanti

Indlæg af Ulrik »

Det lyder ikke godt.
Træls at finanskrisen skal gå ud over firmaernes service, træls oplevelse
MvH Ulrik©
Brugeravatar
Ole S.
Stoker XVI
Stoker XVI
17
Indlæg: 1876
Tilmeldt: 08 apr 2007 00:25
Mit fyr: Multi 22 på Viadrus
Areal: 105+40 uisolværksted
Brændsel: Træpiller
Årligt forbrug: sæson 07-08 3460 kg
Geografisk sted: Nordjylland

Re: passat dårlig garanti

Indlæg af Ole S. »

Hej
Jeg kan ikke være til megen hjælp. Men du skal ikke være bange for frostsprængte rør på denne årstid, selvom der er en smule rim i græsset om morgenen, selvfølgelig forudsat at du er bosidende i Dk.
Med Venlig Hilsen Ole S.
Multi 22 på Viadrus kedel, Trækstabilisator
Røgvender over herd, plader midt i kedlen.
Timetæller, Vvb 140 l.
Ca 6 meter isokern, 25 m. præ isolerede pexrør
godset
Stoker I
Stoker I
15
Indlæg: 27
Tilmeldt: 17 maj 2008 14:10

Re: passat dårlig garanti

Indlæg af godset »

nu er det mandag, hele familien fryser og har ondt i halsen. Vi ringer til passat og spørger hvor de bliver af, de svarer at vi skal ringe til smed som skal ringe til forhandler som skal ringe til passat, så vil passat ringe til os. Det har vi nu gjort 2 gange. Så vi ringer igen til passat som siger at vi muligvis vil sende en onsdag og ringe med tid, vi venter endnu............frysende, samtidig siger de at selv om der er garenti vil vi få en regning indtil de påviser at fejlen skyldes fyret..............ALDRIG MERE PASSAT. Vi er grædefærdige, vores smed har bedt dem om at sende købeloven for han er også vred.
Brugeravatar
Ole S.
Stoker XVI
Stoker XVI
17
Indlæg: 1876
Tilmeldt: 08 apr 2007 00:25
Mit fyr: Multi 22 på Viadrus
Areal: 105+40 uisolværksted
Brændsel: Træpiller
Årligt forbrug: sæson 07-08 3460 kg
Geografisk sted: Nordjylland

Re: passat dårlig garanti

Indlæg af Ole S. »

Hej
Kæft det er ringe service, forstår godt hvis du ALDRIG vælger dem igen.
Med Venlig Hilsen Ole S.
Multi 22 på Viadrus kedel, Trækstabilisator
Røgvender over herd, plader midt i kedlen.
Timetæller, Vvb 140 l.
Ca 6 meter isokern, 25 m. præ isolerede pexrør

paw
Stoker XIV
Stoker XIV
14
Indlæg: 951
Tilmeldt: 18 sep 2009 20:26
Mit fyr: woody 16 kw V10
Areal: 80
Brændsel: Træ-piller
Fremviser gerne i postnummer: 9600
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 10 gange

Re: passat dårlig garanti

Indlæg af paw »

Utroligt at sådan et stort gammelt firma har så ringe service. Det er jo ikke noget billigt anlæg, de sælger, så servicen burde være iorden.
Brugeravatar
Tass
Stoker XI
Stoker XI
16
Indlæg: 512
Tilmeldt: 29 jul 2007 15:56
Mit fyr: Benekov R15
Areal: 220 + 2x60 VVB
Brændsel: Piller/korn
Dagligt forbrug: 30 kg
Årligt forbrug: 6 ton
Geografisk sted: NV/Sjælland

Re: passat dårlig garanti

Indlæg af Tass »

Kunne være interessant at høre hvad denne sag er endt med, nu Passat har meldt sig på banen.

viewtopic.php?f=24&t=8407
The test of democracy is freedom of criticism. ~David Ben-Gurion
We cannot have that relationship if we only dictate or threaten and condemn those who disagree. ~Zbigniew Brzezinski
Flemming DJ
Stoker XVI
Stoker XVI
14
Indlæg: 2012
Tilmeldt: 06 nov 2009 13:39
Mit fyr: Opop + Sonnenkraft
Areal: 129 m2
Brændsel: RW Piller
Fremviser gerne i postnummer: 9740
Dagligt forbrug: Solskin en masse ;-)
Årligt forbrug: Ca. 4,1 ton
Geografisk sted: Jerslev J, Vendsyssel
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 3 gange

Re: passat dårlig garanti

Indlæg af Flemming DJ »

Et gæt: Mon ikke, sagen gik i hårdknude, siden Passat har lavet et indlæg med damagecontrol? Hmmmmm....
Mvh Flemming

Bilpleje i Nordjylland: http://duensmobilebilpleje.dk
godset
Stoker I
Stoker I
15
Indlæg: 27
Tilmeldt: 17 maj 2008 14:10

Re: passat dårlig garanti

Indlæg af godset »

damagecontrol, har ikke set dette.
Sagen nu: For 14 dage siden fik vi pludselig en regning fra vores smed, som uden han viste det var blevet trukket på hans konto, vi troede ellers at sagen var afsluttet, da passat havde lovet at kontakte os hvis de mente at fejlen var vores. Da vi fik skiftet print i fyret, sagde mekaniker, at fordi vi havde haft så meget vrøvl ,havde Claus Ingstrup ved passat sagt ,at hvis vi havde skylden kostede det max 2500 kr , og de tog softvaren med, så den kunne blive undersøgt. Regning lød på kørsel 524 kr plus moms..vi skulle vente på at de var i nærheden, så aner ikke hvordan de kan køre 131 km. Timeløn 2 tim 970 kr plus moms..det tog 20 min, hele regning 6015 kr.
Fejlen var i softvaren, udgang for br. motor og de kan ikke sige hvordan den er opstået, men skyldes typisk løs forbindelse, kortslutning, tordenvejr:..det var frost.. Forkert spænding : vi havde elektriker ude, garanti var udløbet, de mener ikke man har reklamationsret efter 1 1/2 år.
Klage: de nægter at besvare, jeg skal gå igennem min smed som skal gå til Sanistål som så skal gå til passat. Konklusion de er total ligeglad, for de ved at alm. folk vil være nervøs for retsag da dette kan blive dyrt.
Jeg skriver mange breve og mail, og overvejer hvad jeg skal gøre, for vred det er jeg og føler mig så snydt
agentjensen
Stoker X
Stoker X
17
Indlæg: 429
Tilmeldt: 02 jan 2007 11:26
Mit fyr: KL 15kw
Areal: 253+100L VVB
Brændsel: 8mm træpiller
Dagligt forbrug: ca 40kg
Årligt forbrug: ca 10
Geografisk sted: Halskov v/Skive

Re: passat dårlig garanti

Indlæg af agentjensen »

Ikke fordi jeg vil blande mig i jeres sag - men købeloven er klar.
Har man et produkt der er fejlbehæftet har man som forbruger 24 mdr reklamationsret.
De første 6 måneder er efter formodningsreglen - dvs man formoder at anlægget er leveret defekt og skal rep eller ombyttes af det sted man har købt det. (ikke producenten)
De efterfølgende 18 måneder har man reklamationsret - dvs at man kan klage over fejl som tilsyneladende ikke er opstået de første 6 måneder - men som skyldes fejl i produktionen - ikke slidtage m.m.

Det er ALTID det sted produktet er købt der skal håndtere reklamationsretten. Dvs at det er et forhold mellem køber og sælger - altså ikke et forhold mellem køber og producent.

Mange producenter tager dog reklamationsretten på deres kappe. - men de er ikke juridisk forpligtiget til det.
Det er sælger tilgengæld - Har I købt anlægge at jeres smed er det ham som skal stå inde for reklamationsretten og udbedre jeres skade - han kan så rette henvendeldse til producenter hvis han skal have dækket hans omkostning - det afhænger nemlig af den aftale sælger har med producenten.

Så jeg læser i jeres tilfælde at smeden er løbet fra hans ansvar hvis det er der I har købt anlægget.
det er ham I har fået en ufattelig ringe service af.....han er løbet fra hans del.

men jeg kan godt se og forstå I føler jer svigtet.

jeg har været i salg i mange år og oplevet ufattelig mange små smede, VVS montører, IT forretninger og andre virksomheder som ikke kender købeloven og tror de kan flytte ansvaret over på producenten - altså løbe fra deres del - sørgeligt.


Med venlig hilsen

Michael / AgentJensen

Besvar