Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

er der slet ingen der har passat

Spørgsmål vedr. Passat samt det tilbehør der laves til Passat Stokerfyr
tbnilen
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 25
Tilmeldt: 28 jan 2007 20:50
Mit fyr: Panasonic 12KW VP
Areal: 270
Brændsel: Solenergi
Fremviser gerne i postnummer: 4060
Geografisk sted: Kr.Sonnerup / Sjælland
Kontakt:

Re:

Indlæg af tbnilen » 05 mar 2007 18:46

Min Passat er fra 1999 og versionNr.: A3.02, jeg har også neddroslet mit fyr til en ydelse som svarer til ca 11KW, men jeg slukker fyret omkring Maj måned, når det kører for meget i pause, og så kan min varmepumpe en Nilan VP18 klare det + gulvvarmen på badeværelserne.

Mvh Tommy


Allan
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 6
Tilmeldt: 01 mar 2007 18:53
Mit fyr: Ikke udfyldt
Geografisk sted: Fyn

Indlæg af Allan » 06 mar 2007 11:00

Da jeg talte med Michael fra passat, sagde han at en iltstyring var noget jeg skulle overveje. Sådan en koster ca. 5500.-, sikkert uden moms og montage.
Har du tænkt på at montere sådan en?. Og kan jeg selv gøre det?. Er uddannet elektriker.

søren ø
Supporter
Supporter
Indlæg: 1018
Tilmeldt: 01 jan 2007 21:06
Mit fyr: Benekov pl27
Areal: 180
Brændsel: piller
Årligt forbrug: 10 ton
Geografisk sted: midtfyn
Kontakt:

Indlæg af søren ø » 06 mar 2007 16:53

Uden at kend for meget til passat vil jeg sige du nemt kan montere den selv. Det sværeste bliver nok at skære det store gevind i røgrøret sonden skal skrues i. Men ellers burde det ikke være det store problem, og slet ikke hvis du selv er triker
All men are created equal, but only the bravest become firefighters.

tbnilen
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 25
Tilmeldt: 28 jan 2007 20:50
Mit fyr: Panasonic 12KW VP
Areal: 270
Brændsel: Solenergi
Fremviser gerne i postnummer: 4060
Geografisk sted: Kr.Sonnerup / Sjælland
Kontakt:

Indlæg af tbnilen » 06 mar 2007 19:14

Jeg har selv tidligere talt med Passat om at påbygge en iltstyring, (de har sendt mig tillæg til instruktionsbog: Passat Compact iltstyring) det kræver at din styring i Passaten omprogrammeres så der kommer lidt ekstra funktioner i menu'en: Aktuel iltindhold i røggas, (du skal sende styreprintet ind til Passat) og så skal der indbygges et kort med bla. en strømforsyning (12 Volt), hvor lambda sonden monteres, ud af printkortet går 2 ledninger med et analogsignal 0-20mA til Analog indgang AI 3 i Passaten, ikke nogen stor operation, men jeg vurderede at det var for dyrt at bygge om og at der er jo altid en risiko ved at rode med det selv..

Mvh Tommy

Allan
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 6
Tilmeldt: 01 mar 2007 18:53
Mit fyr: Ikke udfyldt
Geografisk sted: Fyn

Indlæg af Allan » 07 mar 2007 18:43

Jeg vil kontakte passat igen og få en mere nøjagtig beskrivelse af en evt. ombygning, til iltstyring.
Der er noget der undre mig med den indstilling den køre med nu, nemlig 30% luft og 1% brændsel. Jeg har i foråret skrevet en indstilling ned der sagde 3% luft og 4% brændsel.
MVH Allan


Herold
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 5
Tilmeldt: 14 jan 2007 23:57
Mit fyr: Ikke udfyldt
Geografisk sted: Odder

Indlæg af Herold » 07 mar 2007 20:05

På min Passat C4 fra 2003 (styringsvers. 5.05) er styringsprintet forberedt for iltstyring, så det er en smal sag at installere:
1: Skru sonden på plads i røggaskammeret.
2: Saml stikkene ml. iltstyringsbox og eksist. styring.
3: Vælg iltstyring i st.f. 3-trin-styring på panelet.

Men det kan du jo ikke bruge til så meget, hvis din styring/stoker er en tidligere generation.

Mht. blæserhastighed: Under 3-trin-styring kan blæserhasigheden ikke sættes lavere end 30%. Brændselsmængden kan sættes til 0, men så vidt jeg har bemærket, indfødes der brændsel alligevel. Måske findes der et "anvendt minimum" af brændsel på trods af 0-indstillingen.
Med venlig hilsen
Lars Herold, Odder

tbnilen
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 25
Tilmeldt: 28 jan 2007 20:50
Mit fyr: Panasonic 12KW VP
Areal: 270
Brændsel: Solenergi
Fremviser gerne i postnummer: 4060
Geografisk sted: Kr.Sonnerup / Sjælland
Kontakt:

Indlæg af tbnilen » 07 mar 2007 20:18

Ja tal med dem igen og hør dem om hvordan det skal gøres rent praktisk.
Vedr. indstillingen så lyder det lidt mageret, jeg har aldrig kørt så lavt men det skal jeg da prøve når det bliver lidt mere forår, er dog bange for at fyret soder meget til.

Mvh Tommy

Allan
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 6
Tilmeldt: 01 mar 2007 18:53
Mit fyr: Ikke udfyldt
Geografisk sted: Fyn

Indlæg af Allan » 08 mar 2007 17:23

Har lige prøvet med brændsel i stilling 0% for at se om blæseren kan komme længere ned end 30%, det kan den ikke.
De indstellede værdier i program 0 på 3% luft og 4% piller, soder lidt mere, men fyret kommen til at køre mere i program 1, som var indstillet til 46% luft og 48% piller.
Har også bemærket at hysteresen er 0 grader, Jeg kan høre blæseren køre op og ned i hastighed samtidig med at displyet skifter ved setpunktet.
mvh Allan


Besvar