Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Forbud af muskel og vagthunde...

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Besvar
kent a
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 603
Tilmeldt: 19 feb 2009 07:50
Mit fyr: Bio 18
Areal: 133m2.
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 7950
Dagligt forbrug: 25kg
Årligt forbrug: 6tons
Geografisk sted: Erslev på Mors
Modtaget likes: 1 gang

Forbud af muskel og vagthunde...

Indlæg af kent a » 24 mar 2010 20:42

Jeg ved ikke hvor meget i ser nyheder..

Men den forslag regeringen er kommet med at forbyde muskel/vagthunde er helt ude skoven..

Forslaget er kun lavet for at skaffe nemme stemmer og løser slet ikke problemt..

Bare se tilbage i 1991 hvor Pitbul og tossa blev forbudt..
De findes stadig i gade billedet...

Jeg synes at det skal udnytte hundeloven som den er i dag.
Så alle hunde går i snor. evt med et extra tiltag med dyrepoliti og hunde ejer skal godkendes inden de må ejen/have en hund...
Hunder der har haft bidsager skal holdes under skap tilsyn og aflives hvis de viser det minste unormal aggasiv adfær.

Det skal lige nævnes at jeg selv er den glade ejer af en muskelshunds blanding og en snot dum labradore....

Grunden til at der er så mange sager med de muskelhunde er at de er endt ved de forkerte ejer med manglene indsigt i omdragelse og håndtering af hunde i hele taget...

Hvis det forslag kommer igennem og bliver godkendt vil kun resutere i en ting. Det er nemlig at der kommer mere farlig hybrig hunde med ulve og vildhunde gener. samt meget ustabile blandning og hunde fra østlandene som er taget fortidlig fra deres mor...

Så bliver det først rigtig farlig at gå på gaden....
Bio 18 med hjemme bygget snegl

Gratis oprativsystem www.ubuntudanmark.dk
Mit system PT.
viewtopic.php?f=19&t=6292


Brugeravatar
leo-pol
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 780
Tilmeldt: 25 nov 2008 22:56
Mit fyr: KSM 275-18
Areal: 140m2 + div 200m2
Brændsel: stokerføde.... men 80%fastbrændsel
Dagligt forbrug: 1½ hjulbør
Årligt forbrug: ???
Geografisk sted: 4673 rødvig stevns sjælland
Givet likes: 11 gange
Modtaget likes: 8 gange

Re: Forbud af muskel og vagthunde...

Indlæg af leo-pol » 24 mar 2010 21:35

nu vil jeg helst ikke lige blande mig i denne debat da jeg ikke rigtig har en helt klar holdning til sagen....
kan kun tilføje at jeg har en kammi der hade en af disse her listede muskelhunde....
kanon sød hund og intet ondt i den sind....
den var rigtig børnevenlig og et rigtigt godt eksempel på en rigtig familie hund...
jeg mener at den var omkring 5år da den pludselig uden varsel hade vendt sig om og hade flænset panden og næsen på svogerens datter på 7år....
total tragisk.... ingen hade på noget tidspunkt regnet med at lige denne hund ville gøre hvad den gjorde...
den fik den sidste gå-tur ned i enden af deres have senere samme aften og der ligger den nu under jorden med en kugle i skalden....
datteren har det okay men har stadig frygtelige grimme ar selv om det er en del år siden nu.....
selv mener jeg at det er ejeren til disse hunde der er noget galt med i de historier man høre om med muskelhunde indblandet.... men denne her historie forteller mig det modsatte...
så derfor har jeg pt ikke nogle helt klar holdning til emnet... men syntes at noget bør der gøres ved problemet og det må så være folk der har fagligt kenskab til hunde der må tage stilling til problemet.....
selv er jeg ejer til en meget kærlig og legesyg rottwiler blandet med hvid schæfer, og begge forældre med stamtavle...
og jeg syntes da at det er lidt betrykkende at hvis den en dag skulle vende sit sind og gå amok at man har en changse for at overmande den.....
men som alle andre sige..... det sker ikke for mig.... icon_cheesygrin.gif
Vedhæftede filer
06062008190-lille.jpg

Brugeravatar
mejeristen
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2675
Tilmeldt: 05 aug 2008 23:31
Mit fyr: BAXI Bonus 30 med 3400l akkutank
Areal: 196+25
Brændsel: Bøge brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8450
Dagligt forbrug: ??
Årligt forbrug: 26 rm sæson 11-12
Geografisk sted: Hammel 8450
Givet likes: 12 gange
Modtaget likes: 9 gange

Re: Forbud af muskel og vagthunde...

Indlæg af mejeristen » 24 mar 2010 21:39

er enig i at det ofte er ejeren der er problemet,MEN de der muskel/kamphunde er gennem mange generationer avlet mhp at fremelske aggresivitet og det kan man ikke fjerne det vil altid ligge latent i hunden jvf. ovenstående indlæg
BAXI Bonus 30 + akku. tank som sikkert er Østjyllands bedst isolerede (30 cm under bunden, mellem 40 og 80 cm på siden samt 70 cm på toppen isoleringsmaterialet er flamingogranulat)

kent a
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 603
Tilmeldt: 19 feb 2009 07:50
Mit fyr: Bio 18
Areal: 133m2.
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 7950
Dagligt forbrug: 25kg
Årligt forbrug: 6tons
Geografisk sted: Erslev på Mors
Modtaget likes: 1 gang

Re: Forbud af muskel og vagthunde...

Indlæg af kent a » 24 mar 2010 22:23

Det er selvfølgelig tragisk med hende pigen... Men det kunne jo også nemt ha sket med alle andre racer....

Men når en hund går til angrab uden varelse er det som regl pga. mangle mærkerings træning..
Bio 18 med hjemme bygget snegl

Gratis oprativsystem www.ubuntudanmark.dk
Mit system PT.
viewtopic.php?f=19&t=6292

Brugeravatar
Lau
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 794
Tilmeldt: 16 sep 2007 16:39
Mit fyr: MGM Junior
Areal: 135 rimelig iso.
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6621
Årligt forbrug: 3600 kg
Geografisk sted: Vejen (",)
Givet likes: 23 gange
Modtaget likes: 14 gange

Re: Forbud af muskel og vagthunde...

Indlæg af Lau » 24 mar 2010 22:28

Glad hundeejer her! Jeg mener også der er noget galt med de mennesker der ønsker at anskaffe sig en muskel/kamphund.
Mange erfaringer er desværre gjort, med hundenes pludselige aggresion - kamplyst. Hvorfor ser man så helt uerfarne hundeejere anskaffe sig en lille muskelhund og tro at de er "ihvertfald meget bedre" til at opdrage den type hund?? Jeg mener, kan folk ikke engang opdrage en simpel hund som en Rottweiler eller Labrador - så kan de ganske givet ikke nok om en hunds psyke til at styre et så komplekst dyr som de fleste muskelhunde viser sig at være.

Der er brugt flere hundrede år på at avle et godt kampinstinkt ind i de hunde - nu er de blevet moderne, her de sidste 15 år, det kan ikke lade sig gøre at fjerne det kampinstinkt på så kort tid.


Brugeravatar
mejeristen
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2675
Tilmeldt: 05 aug 2008 23:31
Mit fyr: BAXI Bonus 30 med 3400l akkutank
Areal: 196+25
Brændsel: Bøge brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8450
Dagligt forbrug: ??
Årligt forbrug: 26 rm sæson 11-12
Geografisk sted: Hammel 8450
Givet likes: 12 gange
Modtaget likes: 9 gange

Re: Forbud af muskel og vagthunde...

Indlæg af mejeristen » 24 mar 2010 22:38

kent a » 24 Mar 2010, 22:23 skrev:Det er selvfølgelig tragisk med hende pigen... Men det kunne jo også nemt ha sket med alle andre racer....

Men når en hund går til angrab uden varelse er det som regl pga. mangle mærkerings træning..

Ja ved alm. hunde racer ved kamp og muskel hunde er det et fremavlet instinkt som er mere fremherskende end ved mere almindelige racehunde derfor er risikoen for at "køteren" reagere aggressivt og uvarslet meget større. formodentligt er det de reaktioner ved muskel og kamp hunde mere reglen end undtagelsen(hvis man ser hver enketlt hundsliv fra start til slut bare et spørgsmål om hvornår og hvor voldsomt)
BAXI Bonus 30 + akku. tank som sikkert er Østjyllands bedst isolerede (30 cm under bunden, mellem 40 og 80 cm på siden samt 70 cm på toppen isoleringsmaterialet er flamingogranulat)

Brugeravatar
leo-pol
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 780
Tilmeldt: 25 nov 2008 22:56
Mit fyr: KSM 275-18
Areal: 140m2 + div 200m2
Brændsel: stokerføde.... men 80%fastbrændsel
Dagligt forbrug: 1½ hjulbør
Årligt forbrug: ???
Geografisk sted: 4673 rødvig stevns sjælland
Givet likes: 11 gange
Modtaget likes: 8 gange

Re: Forbud af muskel og vagthunde...

Indlæg af leo-pol » 25 mar 2010 00:49

mejeristen skrev:
Ja ved alm. hunde racer ved kamp og muskel hunde er det et fremavlet instinkt som er mere fremherskende end ved mere almindelige racehunde derfor er risikoen for at "køteren" reagere aggressivt og uvarslet meget større. formodentligt er det de reaktioner ved muskel og kamp hunde mere reglen end undtagelsen(hvis man ser hver enketlt hundsliv fra start til slut bare et spørgsmål om hvornår og hvor voldsomt)
som min gamle mester altid sagde...
det er ikke et spørgsmål om hvornår...... men når....! icon_cheesygrin.gif

Brugeravatar
mejeristen
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2675
Tilmeldt: 05 aug 2008 23:31
Mit fyr: BAXI Bonus 30 med 3400l akkutank
Areal: 196+25
Brændsel: Bøge brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8450
Dagligt forbrug: ??
Årligt forbrug: 26 rm sæson 11-12
Geografisk sted: Hammel 8450
Givet likes: 12 gange
Modtaget likes: 9 gange

Re: Forbud af muskel og vagthunde...

Indlæg af mejeristen » 26 mar 2010 17:02

jajajajaja Ordkløveri :drille:
BAXI Bonus 30 + akku. tank som sikkert er Østjyllands bedst isolerede (30 cm under bunden, mellem 40 og 80 cm på siden samt 70 cm på toppen isoleringsmaterialet er flamingogranulat)


Besvar