Baxi Solo Innova

Alt om fastbrændsel, brændekedler osv
Atmos, Vigas, Solo Innova, Bonus og alt andet om brændekedler
Besvar
Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
17
Indlæg: 10378
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 269 gange
Kontakt:

Re: Baxi Solo Innova

Indlæg af thy »

fremløb er altid øverst
retur nederst...

umidelbart ser rørføringen noget specielt ud...
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen

hudle
Stoker XII
Stoker XII
15
Indlæg: 662
Tilmeldt: 17 feb 2009 21:28
Mit fyr: Scotte 20 KW+ 45 rør solvarme
Areal: 320
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6950
Dagligt forbrug: ???
Årligt forbrug: 10 ton
Geografisk sted: Vestjylland
Blevet takket: 2 gange

Re: Baxi Solo Innova

Indlæg af hudle »

tak thy.. det var lige hvad jeg manglede..... Så er det retur at der sidder en pumpe på--- må det jo være :-) Jeg skal have solvarme ind nu her og så skal der en ny 3 vejs ventil på og laves lidt om på rørføringen.. har en kammerat der er vvs'er men han vil ikke pille ved fyret for han ved ikke nok om det..
Ejer af www.Klostermultiservice.dk - Salg af minilæssere samt fliserensning og algebehandling. Rodfræsning Klarer vi også :-)
Brugeravatar
mejeristen
Stoker XVII
Stoker XVII
15
Indlæg: 2675
Tilmeldt: 05 aug 2008 23:31
Mit fyr: BAXI Bonus 30 med 3400l akkutank
Areal: 196+25
Brændsel: Bøge brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8450
Dagligt forbrug: ??
Årligt forbrug: 26 rm sæson 11-12
Geografisk sted: Hammel 8450
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 9 gange

Re: Baxi Solo Innova

Indlæg af mejeristen »

hvis han er vvs burde han kunne læse de diagrammer der er i manualen fra baxi og skrue noget fornuftigt sammen ud fra det!

Når kedlen kører hvilken temperatur har vandet der går ind i kedlen i bunden?

over eller under 60grd?

det er rigtigt som thy skriver at en 60grd. shunt kan klare tricket bare sørg for at sidder rigtigt!

Og ja hvis du har massive belægninger i røgrørene så bliver røgtemp. UHAUHA HØJ


Kunne du ikke lige lave er tegning over hvordan dine rør er forbundet, det er mere overskueligt
BAXI Bonus 30 + akku. tank som sikkert er Østjyllands bedst isolerede (30 cm under bunden, mellem 40 og 80 cm på siden samt 70 cm på toppen isoleringsmaterialet er flamingogranulat)
Brugeravatar
mejeristen
Stoker XVII
Stoker XVII
15
Indlæg: 2675
Tilmeldt: 05 aug 2008 23:31
Mit fyr: BAXI Bonus 30 med 3400l akkutank
Areal: 196+25
Brændsel: Bøge brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8450
Dagligt forbrug: ??
Årligt forbrug: 26 rm sæson 11-12
Geografisk sted: Hammel 8450
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 9 gange

Re: Baxi Solo Innova

Indlæg af mejeristen »

hudle » 24 Feb 2010, 20:46 skrev:tak thy.. det var lige hvad jeg manglede..... Så er det retur at der sidder en pumpe på--- må det jo være :-) Jeg skal have solvarme ind nu her og så skal der en ny 3 vejs ventil på og laves lidt om på rørføringen.. har en kammerat der er vvs'er men han vil ikke pille ved fyret for han ved ikke nok om det..
Han skal jo heller ikke pille ved fyret, han skal bare slutte det rigtigt til, det er ikke svært.
Jeg satte selv en baxibonus kedel op sidste sommer, og jeg er radi0graf/mejerist (har absolut intet med VVS at gøre)
BAXI Bonus 30 + akku. tank som sikkert er Østjyllands bedst isolerede (30 cm under bunden, mellem 40 og 80 cm på siden samt 70 cm på toppen isoleringsmaterialet er flamingogranulat)
hudle
Stoker XII
Stoker XII
15
Indlæg: 662
Tilmeldt: 17 feb 2009 21:28
Mit fyr: Scotte 20 KW+ 45 rør solvarme
Areal: 320
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6950
Dagligt forbrug: ???
Årligt forbrug: 10 ton
Geografisk sted: Vestjylland
Blevet takket: 2 gange

Re: Baxi Solo Innova

Indlæg af hudle »

så har fyret fået omgang i dag.. ca 700 gram snot slagger aske lignende ting på mine røgkanaler der sad fast... brugte antisod i går eftermiddags og rensede fyr i dag.... nu sidder røgrørene nærmest og rasler i kanalerne... og de skal ikke skrues i mere... de kan med to fingre tages op ogf i,..... røggastemp med helt tørt gran/ fyr træ ligger mellem 180-200 grader... akkutanken på 1500 liter er på 3,5 time varmet 20 grader op + kedeltemp var nede på 46 grader og tanken på 28 grader da jeg startede op igen.. så det er meget ggodt gået...lamdasonden var sodet godt til og røggastemp føleren var ligeså,, så det hele har fået en tur... tror det virker...

Har fået 5 tårne hjem med helt tør træ.. 4 løvtræ og et med ask... det er vildt som det med ask varmer.. så mere af det tak..

Men tak for alle råd og debatter... Tror det har hjulpet gevaldigt....

Boremaskinebørsten er købt ved hedestoker og i samme dimension som kanalen.

Prøvede efter rensning at putte min manuelle børste i og den kunne næsten selv falde igennem kanalen så lidt skidt har der siddet ;-)

Før skulle jeg hive og flå for at få den til at komme igennem rørene... men jeg vender til bage når det har kørt et par dage med endelig evaluering... smiley140.gif
Ejer af www.Klostermultiservice.dk - Salg af minilæssere samt fliserensning og algebehandling. Rodfræsning Klarer vi også :-)

fritidsbonden
Stoker I
Stoker I
14
Indlæg: 23
Tilmeldt: 26 feb 2010 20:20

Re: Baxi Solo Innova

Indlæg af fritidsbonden »

dejligt du fik det til at virke :great: , måske du så ikke skifter til piller eller stoker icon_cheesygrin.gif
Brugeravatar
Ole S.
Stoker XVI
Stoker XVI
17
Indlæg: 1876
Tilmeldt: 08 apr 2007 00:25
Mit fyr: Multi 22 på Viadrus
Areal: 105+40 uisolværksted
Brændsel: Træpiller
Årligt forbrug: sæson 07-08 3460 kg
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Baxi Solo Innova

Indlæg af Ole S. »

hudle » 14 Mar 2010, 15:03 skrev:så har fyret fået omgang i dag.. ca 700 gram snot slagger aske lignende ting på mine røgkanaler der sad fast... brugte antisod i går eftermiddags og rensede fyr i dag.... nu sidder røgrørene nærmest og rasler i kanalerne... og de skal ikke skrues i mere... de kan med to fingre tages op ogf i,..... røggastemp med helt tørt gran/ fyr træ ligger mellem 180-200 grader... akkutanken på 1500 liter er på 3,5 time varmet 20 grader op + kedeltemp var nede på 46 grader og tanken på 28 grader da jeg startede op igen.. så det er meget ggodt gået...lamdasonden var sodet godt til og røggastemp føleren var ligeså,, så det hele har fået en tur... tror det virker...

Har fået 5 tårne hjem med helt tør træ.. 4 løvtræ og et med ask... det er vildt som det med ask varmer.. så mere af det tak..

Men tak for alle råd og debatter... Tror det har hjulpet gevaldigt....

Boremaskinebørsten er købt ved hedestoker og i samme dimension som kanalen.

Prøvede efter rensning at putte min manuelle børste i og den kunne næsten selv falde igennem kanalen så lidt skidt har der siddet ;-)

Før skulle jeg hive og flå for at få den til at komme igennem rørene... men jeg vender til bage når det har kørt et par dage med endelig evaluering... smiley140.gif
Hej
Det der antisod er det bare noget der funger, lyder som om du er tilfreds??
Med Venlig Hilsen Ole S.
Multi 22 på Viadrus kedel, Trækstabilisator
Røgvender over herd, plader midt i kedlen.
Timetæller, Vvb 140 l.
Ca 6 meter isokern, 25 m. præ isolerede pexrør
Brugeravatar
mejeristen
Stoker XVII
Stoker XVII
15
Indlæg: 2675
Tilmeldt: 05 aug 2008 23:31
Mit fyr: BAXI Bonus 30 med 3400l akkutank
Areal: 196+25
Brændsel: Bøge brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8450
Dagligt forbrug: ??
Årligt forbrug: 26 rm sæson 11-12
Geografisk sted: Hammel 8450
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 9 gange

Re: Baxi Solo Innova

Indlæg af mejeristen »

vil det sige at Baxi Solo Innova'en er taget til nåde igen??
BAXI Bonus 30 + akku. tank som sikkert er Østjyllands bedst isolerede (30 cm under bunden, mellem 40 og 80 cm på siden samt 70 cm på toppen isoleringsmaterialet er flamingogranulat)
hudle
Stoker XII
Stoker XII
15
Indlæg: 662
Tilmeldt: 17 feb 2009 21:28
Mit fyr: Scotte 20 KW+ 45 rør solvarme
Areal: 320
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6950
Dagligt forbrug: ???
Årligt forbrug: 10 ton
Geografisk sted: Vestjylland
Blevet takket: 2 gange

Re: Baxi Solo Innova

Indlæg af hudle »

arrrhhh mejeristen man er vel altid lidt skeptisk... men jo den er taget til nåde lidt igen.. men lad os nu se om den skaber sig igen.. men må erkende at det der antisod er noget der fungere.. troede jeg skulle i gang med borehammer og brænder.. men det gik fint med den børste..
Ejer af www.Klostermultiservice.dk - Salg af minilæssere samt fliserensning og algebehandling. Rodfræsning Klarer vi også :-)
Brugeravatar
pelle
Supporter
Supporter
16
Indlæg: 3402
Tilmeldt: 21 feb 2008 18:05
Mit fyr: vigas 25 gasogen 2x1200 l akku
Areal: 240
Brændsel: gran og fyr og sol
Fremviser gerne i postnummer: 6900
Årligt forbrug: 3.5 tons træ pr. år
Geografisk sted: lidt syd for herning
Har takket: 297 gange
Blevet takket: 370 gange

Re: Baxi Solo Innova

Indlæg af pelle »

Håber du får det til at virke nu. new9
Husk på... du har en super kedel.. Ingen grund til at skyde skylden på den... :great:

mvh
Pelle
Solceller 7.6 kw anlæg. 40 x 190 watt. 42 gr. taghældning. 25 gr. mod vest fra stik syd. 2 stk 3 kw KLNE invertere.
V. pumpe Luft/luft . Panasonic. CS.HE9LKE/ CU.HE9LKE
Livet er ikke så fattigt på glæder, når bare man kommer de rigtige steder.

Besvar